Vraag

Na netwerkwijziging werkt sonos niet meer

  • 12 July 2021
  • 23 reacties
  • 458 keer bekeken

Onze wifi is van het een op het andere moment veranderd naar de oude Experia box met de bijbehorende wachtwoorden. Alles is uitgevallen. Met inloggen op het oude netwerk doet de tablet het weer maar  we kunnen sonos niet meer gebruiken.Bep Debets

 

*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor vraag aangemaakt

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

23 reacties

Ik heb hier hetzelfde er is waarschijnlijk een update geweest 

Ik moet nu alle WiFi punten gaan resetten en hopen dat het goed gaat 

ik had liever geen update gehad 

weer een avond werk 😡

Reputatie 7
Badge +24

Hebben jullie misschien een v10a?

Ja klopt 

Reputatie 7
Badge +13

Hallo @BaBje

Kunnen wij jou nog ergens mee helpen?

Na thuiskomst van vakantie is Sonos niet meer te vinden in WiFi netwerk……..is er afgelopen maand weer update geweest van KPN waarbij uiteraard geen rekening wordt gehouden met bijv Sonos? 

Reputatie 7
Badge +10

Als je wifigegevens gewijzigd zijn, zul je in de Sonos app de speakers weer moeten toevoegen aan je (nieuwe) thuisnetwerk. Stappenplan volgen dus.

Zorg eerst dat je tevreden bent met je huidige wifi naam en wachtwoord. Pas het desnoods aan. Anders moet je 2 keer.

 

Hoe weet ik of WiFi gegevens veranderd zijn? Wat mij betreft is er niets veranderd maar geen idee of er in router iets veranderd is?

Reputatie 7
Badge +10

Hoe weet ik of WiFi gegevens veranderd zijn? Wat mij betreft is er niets veranderd maar geen idee of er in router iets veranderd is?

 

Inloggen in je modem op 192.168.2.254 , en kijken welk ssid en wachtwoord nu van toepassing is.

Is het toevallig een v10a?

Ben je mobiel wel verbonden met wifi?

Het is V10 staat erop en mobiel wel verbonden

Reputatie 7
Badge +10

Het is V10 staat erop en mobiel wel verbonden

 

Ok, dan kun je inloggen om je wifigegevenste controleren. Evt sonos opnieuw koppelen via de sonos app.

Mss domme vraag maar hoe in te loggen en hoe te controleren🤷‍♂️🤷‍♂️

Mss domme vraag maar hoe in te loggen en daarna hoe te controleren? 

Reputatie 7
Badge +10

Mss domme vraag maar hoe in te loggen en daarna hoe te controleren? 

 

Door op 192.168.2.254 te klikken. Je komt dat in de v10. 

Wachtwoordveld eerst leeg laten en doorklikken. Dan een nieuw wachtwoord bedenken en 2maal invullen. Dit is dus een wachtwoord puur om in te loggen in je v10 (opschrijven)

Ga naar "wifi" en bekijk je "SSID naam" en "beveiligingsleutel" 

 

 

Thanks tot zover, ga het morgen proberen

Maar ben wel benieuwd hoe zoiets ineens kan optreden? Nooit last en terug van vakantie en totaal geen Sonos meer, heel vaag!

Reputatie 7
Badge +10

Ja lijkt ook vreemd als niemand ergens aan heeft gezeten. Soms zijn dingen een raadsel en is het zaak om het "gewoon" weer aan de praat te krijgen.

Succes morgen.

 

Blijkt nu dat de connect die met internet verbonden is ( connect ivm aansluiting pickup) niet meer werkt.

Andere Sonos box aangesloten op netwerk en dan wordt systeem weer herkend. Alleen nu geen geluid meer van pickup omdat connect van Sonos niet meer werkt blijkbaar.

ieder geval bedankt voor de oplossingen 

 

gr

 

martin

Reputatie 7
Badge +10

O jee, heeftie het begeven?

Of helpt een reset:

Sonos Connect Resetten

  1. Haal de stekker uit het stopcontact.
  2. Druk de Play/Pauze toets in en houd hem ingedrukt totdat de Connect oranje/wit gaat knipperen.
  3. Laat de Play/Pauze toest nu los en wacht tot de LED groen knippert.
  4. Klaar, het Sonos apparaat is gereset!

Reset gedaan maar nadat witte lampje heeft geknipperd blijft het witte lampje gewoon aan. Verder gebeurt er niets………

Reputatie 7
Badge +10

Reset gedaan maar nadat witte lampje heeft geknipperd blijft het witte lampje gewoon aan. Verder gebeurt er niets………

Ja maar dan moet je hem wel weer opnieuw instellen via de Sonos app, want nu is hij weer zoals hij uit de doos kwam.

Maar witte lampje blijft aan een stuk door branden en bij toevoegen in Sonos app wordt niets gevonden……..ook als ik de 2 knopjes tegelijk indruk wordt er niets oranje of iets anders…..

Reputatie 7
Badge +10

Maar hoe zit met je wifinetwerken? Is er 1 of verschillende?

 

Lampje brandt wit

Als het lampje wit brandt, is er in eerste instantie niets aan de hand. Als de statusindicator wit brandt geeft het apparaat aan, dat hij verbonden is en ingesteld op een netwerk. Hij heeft verbinding dus je zou hem moeten zien in de app.

Kun je de speaker niet zien in de Sonos app? Dan zit je hoogstwaarschijnlijk niet op hetzelfde wifi netwerk als de speaker of staat je telefoon nog op 4G. In dit geval heeft je smartphone dus geen verbinding met Sonos. Schakel naar hetzelfde wifi netwerk en het apparaat komt weer tevoorschijn in de app.

Weet echt niet neer nu. Als ik internet kabel eruit haal en in andere Sonos speaker doe kent ie gelijk netwerk en Sonos op mijn telefoon. Als ik weer terug doe in connect gaat alleen witte lampje branden en geen verbinding met netwerk want zie niets op telefoon…….