Beantwoord

Na reset v10a modem is inloggen op de webinterface niet meer mogelijk (ook niet met standaard wachtwoord).

  • 18 May 2021
  • 12 reacties
  • 203 keer bekeken

ik heb sinds een paar dagen het probleem dat ik niet kan inloggen op mijn Experia v10A modem.

ik had de Modem een harde reset gegeven omdat mijn eigen ww niet meer werkte, de code achterop de modem ingegeven maar toch de melding gekregen dat ww of inlognaam niet goed is, ook de code die ik ingesteld had nog eens geprobeerd, helaas.

daarna nog eens een reset gedaan maar ook toen kon ik met geen elke code inloggen ook blanco niet.

Ik heb gisteren de helpdesk gebeld over dit probleem en we hebben alles nagelopen, ze heeft zelfs aan collega's gevraagd of die nog iets wisten, het laatste wat er uitkwam was om nog een keer een harde reset te doen en dan een paar uur te wachten en dan opnieuw de standaard code in te voeren en als dat nog niet lukte ik moest ik opnieuw contact opnemen, dan zou er een nieuwe  een nieuwe modem opgestuurd zou krijgen.

Ik heb gisteravond de modem opnieuw gereset en vanochtend opnieuw geprobeerd in te loggen maar weer ging het mis.

weer de helpdesk gebeld maar die gaf kortaf aan dat er een betaalde monteur kon komen omdat hij geen problemen in mijn modem  kon vinden. hij wilde niks anders doen.

Ik heb ook op dit forum gekeken en daar bleek dat ene BongIj_1960 het zelfde probleem had en wel een nieuwe modem opgestuurd had gekregen.

hoe zit dit? 

*Admin: titel aangepast voor een betere vindbaarheid

icon

Beste antwoord door Anton v Essen 21 May 2021, 13:55

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

ik heb sinds een paar dagen hetzelfde probleem als Bonglj hierboven.

De Modem een harde reset gegeven omdat mijn ww niet meer werkte, de code achterop de modem ingegeven maar toch de melding gekregen dat ww of inlognaam niet goed is, terwijl deze niet eens veranderd kan worden.

Ik heb gisteren de helpdesk gebeld over dit probleem en we hebben alles nagelopen, ze heeft zelfs aan collega's gevraagd of die nog iets wisten, het laatste wat er uitkwam was om nog een keer een harde reset te doen en dan een paar uur te wachten en dan opnieuw de standaard code in te voeren en als dat nog niet lukte ik een nieuwe modem opgestuurd zou krijgen.

Ik heb gisteravond de modem opnieuw gereset en vanochtend opnieuw geprobeerd in te loggen maar weer ging het mis.

weer de helpdesk gebeld en die gaf aan dat er een betaalde monteur kon komen omdat hij geen problemen in mijn modem  kon vinden. hij wilde niks anders doen

*admin: verplaatst naar eigen topic

Reputatie 7
Badge +24

U geef5 toch wel het juiste wachtwoord in? Het Admin Password? Kunt u er een foto van plaatsen?

Ik heb zeker het Admin ww ingevuld.

Ik heb er 3 staan,

Ssid

Wpa2

En Admin password  en deze ookingevuld 

Ik weet niet hoe ik hier een foto moet invoegen maar ik weet zeker dat dit het goede ww is.

Reputatie 7
Badge +24

Foto invoegen met dit icoontje:

Heeft u bij het resetten de resetknop met een paperclip wel minimaal ongeveer 15 seconden vast gehouden? 

Ik heb hem zolang ingedrukt tot alle lampjes uit waren volgens de helpdesk minimaal 10 sec. Zelf al langer gedaan

Reputatie 7
Badge +16

Hallo @Anton v Essen! Dus je hebt het modem als volgt handmatig een reset gegeven?

  1. Druk voorzichtig een paperclip of ander puntig voorwerp in het gaatje ‘reset’. Je vindt het reset gaatje naast de stroomkabel, aan de zij- of achterkant van het modem.
  2. Druk deze in tot het 'Power' lampje rood gaat branden.

Laat de KPN Experia Box 30 minuten aanstaan en onderbreek de procedure niet! Na de reset moeten de lampjes ‘Power’, ‘Services’ en ‘Internet’ weer branden.

En als je dan het Admin password wat achterop de V10A staat invult, let je dan goed op hoofdletters en het verschil in bijvoorbeeld L of I / o of een 0? Welke melding krijg je als het Admin password invult? @NHendriks heb jij dit eerder bij de hand gehad en nog tips?

Reputatie 7
Badge +11

@Shyrin_ Dit heb ik niet eerder meegemaakt, het gebeurd me wel vaker dat ik een o voor een 0 aanzie bijvoorbeeld. Dat het standaard wachtwoord op de sticker niet geaccepteerd wordt na een volledige reset heb ik echter nog nooit eerder gezien bij KPN apparatuur.

Hallo Shyrin,

Ik heb het gedaan zoals je beschreef. alleen zoals de helpdesk aangaf, heb ik de resetknop ingedrukt gehouden tot alle lampjes uit waren.

daarna heb ik het de hele nacht aangelaten en de volgende dag opnieuw geprobeerd.

en ik heb zeker op hoofdletters, kleine letters en o of 0 en i en j gelet. 

Ik krijg de melding dat inlognaam en of wachtwoord niet goed is.

Ik heb jaren geleden dit ook eens moeten doen en toen ging het goed.

 

NHendriks, 

dit is voor mij ook nieuw, maar blijkbaar gebeurt het vaker, want een paar dagen geleden zag ik op het forum, precies hetzelfde geval.

Alleen kreeg die van de helpdesk een nieuwe opgestuurd, en ik moet eerst een monteur laten komen, en betalen.

de persoon van de helpdesk wilde niet zeggen of ik mijn geld van de monteur terug zou krijgen al de modem inderdaad niet goed was, dat moest de monteur bepalen.

Reputatie 7
Badge +24

Kunt u hier alsnog een foto plaatsen van dat wachtwoord? Want ... zo kom je ook niet verder... 🤷‍♂️

Reputatie 7
Badge +16

Thanks voor je reactie, @NHendriks! Gek, hoor!

Een foto is inderdaad fijn, @Anton v Essen: gaat dat lukken? Foto maken en dan in het topic toevoegen ( @Nick83 liet al zien via welk icoontje dat kan). Soms zitten er echt rare tekens in. 

 Ik krijg de melding dat inlognaam en of wachtwoord niet goed is.

Omdat je dit aangeeft, wil ik je vragen om het wachtwoord ook over te typen in een kladblok oid: puur om te checken of je toetsenbord niet ergens anders ingesteld staat en iets anders typt dan op de toets staat. Wil je dit ook nog controleren en terugkoppelen?

de persoon van de helpdesk wilde niet zeggen of ik mijn geld van de monteur terug zou krijgen al de modem inderdaad niet goed was, dat moest de monteur bepalen.

We willen eerst echt alles uitgesloten hebben voordat we apparatuur gaan omruilen. De verbinding werkt, dus we kunnen hier niet kosteloos een monteur voor langs laten komen. Als er een monteur ingeschakeld wordt, dan zijn de voorrijkosten €60,-. De monteur stelt vast waar het probleem ligt (aan jouw of onze kant) en kan op basis daarvan beslissen of de voorrijkosten alsnog voor onze rekening zijn: dat bepaalt de klantenservice inderdaad niet, dus daar kunnen ook geen toezeggingen over gedaan worden.

Wil je deze check nog doen en een foto van toevoegen? Hoop dat het lukt!

Ik heb nog een keer een reset gegeven, daarna de modem volledig losgekoppeld om een foto te maken daarna nog eens geprobeerd in te loggen  en nu wilde hij het wel doen,  blijkbaar moest hij eerst een poosje van de stroom af voordat hij het wilde doen.

Maar gelukkig hij doet het weer.

Iedereen bedankt voor de hulp 

Reputatie 7
Badge +16

Ah, top! Heel fijn dat het inloggen nu weer lukt! (en een goede tip om te houden, modem echt even stroomloos maken. Ga ik onthouden!) Geen dank, :blush:!