Vraag

NAS en Experiabox V10

• 19 februari 2018
  • 8 reacties
  • 765 keer bekeken

Ik heb een probleem met de Experiabox V10. Mijn NAS is via een router (geen WiFi router) aan de Experiabox gekoppeld. Maar niet zichtbaar of bereikbaar. Zo nu en dan wel (als ik alle stekkers eruit heb gehaald en alles opnieuw opstart). Kan iemand een advies geven hiervoor?

8 reacties

Reputatie 7
Wat is het merk en type van die router?
Welk merk en type heeft die NAS?
De NAS is een Qnap TS-212, via een Netgear Gigabit switch naar de Experiabox V10
Reputatie 7
Die Netgear is dus geen router maar een switch.
Is die Qnap dan niet bereikbaar op jouw eigen netwerk of wil je hem van buitenaf (Internet) benaderen.
Ik kan hem via de laptop (netwerk thuis) niet bereiken, maar ook niet extern. Dit was vorige week bijvoorbeeld nog niet aan de hand.... Ondervindt sowieso veel problemen laatste dagen....
Reputatie 7
Ik denk dat we even de firmware fix van de v10 moeten afwachten die één dezer dagen uitgerold zal worden. Je krijgt dan firmware V1.01.00T03.4 en ik hoop dat de problemen dan tot het verleden behoren.

Misschien een rare opmerking maar ik kon geen thread vinden:

Ik heb een externe harde schijf aan de V10 met USB kabel aangesloten. Hij zou dan toch zichtbaar moeten zijn?

Maar ik begrijp dat dat niet het geval is? Hoe kan ik deze als een NAS gebruiken?

mvg

August van Mosel

Reputatie 7

Nee, de USB poort van de reguliere Experia Boxen kan niet (meer) gebruikt worden voor het aansluiten van een harde schijf.

Reputatie 7
Badge +12

Op de v10 kan dat niet meer. Op de v9 wel. Op de v10a heeft het volgens mij nooit gekund.

Reageer