Beantwoord

NAS (Synology) - Experiabox V10: fixed IP

  • 14 March 2019
  • 3 reacties
  • 514 keer bekeken

Hallo,

Ik moest mijn Experia box herstarten en vervolgend werd er een ander IP adres gegeven aan mijn NAS met als gevolg dat alle Apple Laptops back-ups naar de NAS niet meer werkten. Gevolg, Apple herconfigureren voor de nieuwe NAS. Vervolgens wil Apple een compleet nieuwe back-up maken en ben ik de link kwijt met de vorige back-ups op alle lapstops.

Op de NAS de oude back-ups verwijderen (600GB, met inloggen e.d. dus dat duurt even. Dit is de derde keer dat ik dit moet doen, wat best wel een klusje is en vroeg me af of ik niet beter (alleen aan de NAS) een statisch IP adres moet geven. Zo ja, welke en hoe doe ik dat?
icon

Beste antwoord door Erik van KPN 18 March 2019, 09:54

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Oef, dat is nogal een gedoe, Crassie. Dan is een DHCP binding maken voor de NAS een goed idee. Hoe je dit doet hangt af van welke Experia Box je hebt. Kun je dat aangeven?
Beste Erik,

Ik heb de V10. Kom er overigens net achter dat mijn Sonos nu ook niet meer mijn muziek library op de NAS kan vinden. Dus ook dat weer aanpassen. :((
Reputatie 7
Badge +30
Voor de V10 verwijs ik je dan graag naar dit topic, Crassie. Daar staat in beschreven hoe je een vast IP kunt toewijzen aan een apparaat. Wat je dan zou kunnen doen, is niet alleen voor je NAS maar ook voor je Sonos een DHCP binding aanmaken, gewoon voor het gemak.