Vraag

NAS verdwenen uit netwerk

  • 3 October 2019
  • 10 reacties
  • 154 keer bekeken

ik wordt helaas niet veel wijs uit andere topics. Dus antwoord op mijn vraag zal waarschijnlijk heel simpel moeten worden uitgelegd.
Ik kan mijn mijn NAS niet meer vinden. Ik ben overgestapt van telfort naar KPN en sindsdien is mijn NAS verdwenen uit mijn netwerk. Ik kom er met de handleiding van mijn NAS ook niet uit.
Via de app van de NAS kom ik wel in het menu, maar daar wordt aangegeven dat er geen verbinding is met internet. Ik dacht in de handleiding te lezen dat ik iets moest aanpassen in DHCP maar daar houdt het in mijn begrip al een beetje op.
Kan iemand uitleggen, in simpele stappen wat ik moet doen.
Ben diegene erg dankbaar :)


*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

10 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Misschien heb je op je NAS een vast ip in gesteld. Dat moet je nu 'los gooien' en instellen als dhcp. Kun je dat ergens in je NAS vinden? Bij de instellingen: ip adres instellingen ofzo?
ik kan kiezen uit: automatically obtain netweork settings, of use netweork settings bellow (daar krijg ik een aantal vooraf ingestelde nummers)
die kan ik eventueel aanpassen
Reputatie 7
Badge +24
Ja. En je moet die "automatically obtain netweork settings" aanvinken om dhcp te gebruiken. Nu staat zeker "use netweork settings bellow" aangevinkt?

Zoja: het ip adres wat daaronder ingesteld staat zou moeten zijn: 192.168.2.x Waarbij x een getal kan zijn onder de 254.

Misschien is het nu 192.168.1.x of 10.0.0.x ofzo. En dat is dus niet correct, dat corospondeerd dan niet met de Experiabox.
Hij geeft dus elke keer aan: geef de juist internetverbinding parameters op. Maar hoe weet ik welke parameters dat moeten zijn?
ik had overal: dus bij IP:adress, default gateway en primary DNS 192.168.2.7 opgegeven maar het werkt nog niet. moet ik dan hierna weer: automatically obtain netweork settings" aanvinken?
dat werkt helaas ook niet
Reputatie 7
Badge +24
default gateway moet zijn: 192.168.2.254
primary DNS moet ook zijn: 192.168.2.254
IP adress is op zich goed, maar kan beter wat hoger zijn, bijvoorbeeld 192.168.2.170

misschien word er nog gevraagd naar een netmask ofzo, als je een lang invoerveld hebt, dan zou daar moeten staan: 255.255.255.0 Als je een heel kort veldje hebt, dan zou daar 24 moeten staan. Is namelijk hetzelfde.

"automatically obtain netweork settings" zou moeten werken. Maar je weet dan niet welk ip adres je NAS krijgt. Na het vinkje zetten, zul je vast ook nog ergens op een knopje "Save" ofzo moeten klikken.

Maar euhm ... hoe is dat ding eigenlijk verbonden? Kabel nam ik eigenlijk aan, maar is dat ook zo? Want je telefoon kan dr wel verbinding mee maken blijkbaar ... 🤔
Nou ja,, volgens mij werkt het. ik heb weer verbinding. Geen idee wat er nu precies is gebeurt. maar ik wil je hartelijk danken voor je hulp en tijd
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @AVic Mooi om te zien dat je goede hulp van Nick hebt gekregen en dat alles weer werkt. Ik begrijp dat niet helemaal duidelijk is hoe dat nu gebeurd is. Mocht je toch nog ergens tegenaan lopen, meld je dan gerust hier weer.

Reageer