NAT type 2 of 3

  • 27 October 2019
  • 17 reacties
  • 605 keer bekeken

Haii

ik heb op dit moment Nat type 3 op mijn internet staan en omdat ik vaak game met vrienden zou ik het graag willen veranderen naar NAT type 2 omdat ik vaak problemen krijg.

daarnaast als ik bel bijvoorbeeld via FaceTime dan krijg ik op problemen 

hoe kan ik het oplossen??

*Admin: reactie afgesplitst, eigen topic aangemaakt.


17 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Je kunt UPnP aanzetten, door in te loggen op http://192.168.2.254/. Je kunt daar ook DMZ aanzetten, maar dat is niet aan te raden.

UPnP heb ik aan staan maar het werk nog niet

Reputatie 7
Badge +24

UPnP heb ik aan staan maar het werk nog niet

Nou ja, DMZ zou je nog kunnen proberen, maar zoals ik al zei: dat is niet aan te raden. Als je glasvezel hebt kun je eventueel de Experiabox vervangen voor een eigen router. Als je geen telefonie hebt van KPN, dan kan dat tegenwoordig ook met ADSL. Maar of dat je problemen oplost, dat durf ik niet te zeggen.

Reputatie 5
Badge +7

@Van Ancum welkom op het Forum. Ben je er met de hulp van @Nick83  inmiddels uitgekomen? Mocht je nog hulp nodig hebben dan hoor ik het graag!

Nee niet echt eigenlijk, omdat ik nog steed nat type 3 heb

Reputatie 5
Badge +7

Eigenlijk hoeven er (normaal gesproken) maar 2 dingen te gebeuren om goed online te kunnen gamen. Sluit de gameconsole bekabeld aan, en zet UPnP aan in het modem. Verder geen Portforwardings instellen, of dingen met DMZ. Dat zou niet nodig moeten zijn. Ik hoop dat het lukt!

Ja ik snap het niet, want hij is al bekabeld ook en hij is daarnaast ook upnp aan gezet via de site. Wat zou het kunnen zijn nog? Of moet er een nieuwe router in?

Reputatie 5
Badge +7

Dat is vaak niet nodig, kan je aangeven welk type modem je in gebruik hebt? 

Ik gebruik kpn experia box TG789vn

Reputatie 7
Badge +24

Ik gebruik kpn experia box TG789vn

Die is antiek. Volgens mij kan je daar zo een nieuwe voor krijgen...

Reputatie 5
Badge +7

 De TG789 is inderdaad aan vervanging toe, zeker als je zoveel klachten ervaart. Je kan hem omruilen voor een recenter type via de tool Apparatuur wisselen. Mocht dit niet lukken ga ik een omruil voor je regelen. Zou je dan je forumprofiel willen aanvullen met je gegevens? Postcode + huisnummer, klantnummer(s). Graag bij klantnummer mobiel het mobiele nummer aanvullen. Dan kan ik het één en ander voor je nakijken. Stuur je een berichtje als je de gegevens hebt aangevuld? 🙂

Reputatie 5
Badge +7

Hi @Van Ancum , was het gelukt met het omwisselen van de apparatuur? Ik hoor graag van je! 

Nee het is niet gelukt, waar staat m’n klantnummer? 
morgen komt er bij mij ook een monteur langs om internet van hussel te installeren. 

Reputatie 5
Badge +7

Dan zal de monteur morgen het modem ook wel omruilen :slight_smile:  Het klantnummer kan je trouwens vinden in mijn KPN, de factuur en bij de automatische incasso.

Reputatie 5
Badge +7

Hi @Van Ancum, is het helemaal goed gekomen met de omruil van je modem en het instellen van het NAT type?We horen het hier graag 🙂

Ja het is helemaal gelukt heb een nieuwe modem gekregen en nu nat type 2

Reputatie 5
Badge +7

Super! Dan kan je met een gerust hart weer gamen met je vrienden :wink:

Reageer