Vraag

NAT Type problemen

• 9 november 2017
  • 6 reacties
  • 452 keer bekeken

Afgelopen vrijdag heb ook ik de nieuwe call of duty gehaald, leuk spel. Maar als ik met vrienden wil spelen lukt het niet altijd. Dit komt door mijn NAT type. Mijn NAT Type staat op type 3 (closed), hierdoord kan ik niet met sommige vrienden spelen of praten via playstation.

Kan iemand mij helpen om NAT type 1 te krijgen?

Ik heb de KPN Experia Box v8 met adsl aansluiting.

Mvg,
InternetDummie2

6 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Gewoon UPnP aanzetten
Gewoon UPnP aanzetten

En hoe kan ik dit voor elkaar krijgen?
Reputatie 7
Badge +30
In de V8 kan je inloggen in de webinterface. Standaard is dat zonder wachtwoord maar als de KPN Monteur dit geinstalleerd heeft is het "kpn", "1234" of "admin".
In die webinterface kan je onder "EXTRAS" - "UPnP" de UPnP IGD Service aanzetten. Dat zorgt er voor dat je playstation zelf de benodigde poorten kan opnenen.

Robin
In de V8 kan je inloggen in de webinterface. Standaard is dat zonder wachtwoord maar als de KPN Monteur dit geinstalleerd heeft is het "kpn", "1234" of "admin".
In die webinterface kan je onder "EXTRAS" - "UPnP" de UPnP IGD Service aanzetten. Dat zorgt er voor dat je playstation zelf de benodigde poorten kan opnenen.

Robin

Bedankt voor de snelle reactie.
Deze functie was al aangezet, en heeft er dus niet voor gezorgd dat ik een open NAT type heb. Heeft u nog andere suggesties?
Reputatie 7
Badge +30
Heb je nog steeds 3? Want 1 ga je sowieso niet krijgen zonder hem direct aan het internet te hangen. 2 is echter voldoende voor alles en ik speel al jaren op die manier zonder enige problemen.
Zit je playstation wel direct aan de Experiabox?

Is dit de check van de playstation of van het spel zelf?
Heb je nog steeds 3? Want 1 ga je sowieso niet krijgen zonder hem direct aan het internet te hangen. 2 is echter voldoende voor alles en ik speel al jaren op die manier zonder enige problemen.
Zit je playstation wel direct aan de Experiabox?

Is dit de check van de playstation of van het spel zelf?

De playstation zit direct aan de Experiabox. De check is gedaan op de playstation zelf en op het spel zelf, allebei zeggen type 3. Check is gedaan met wireless connection en met een internetkabel.

Kan het zijn dat ik handmatig poorten moet openen?

Reageer