Beantwoord

Nefit easy en experia V10 - geen goede verbinding

• 3 januari 2018
  • 3 reacties
  • 441 keer bekeken

Goedemorgen
Afgelopen week is er door de monteurs van KPN het alles in 1 geinstalleerd met de experia V10.
Nadat zij vertokken waren heb ik de nefit easy kamerthermostaat gekoppeld aan de experia box via WIFI.
Dit werkte en ik kon de thermostaat via mijn smartphone bedienen.
Toen ik later op de dag de thermostaat nogmaals wilde bedienen werkte dit niet meer.
Thuis aangekomen de thermostaat gecontroleerd, hierbioj stond er een rood kruis bij de wereld bol.
Wat aanduid dat er geen internet verbinding meer is.
De nefit gereset en opnieuwe laten verbinden met de v10 via wifi.
Als ik dit doe komt de wifi verbinding tot stand. Dit is op de thermostaat te herkennen aan een groen vinkje, en als ik inlog op de experia box zie ik dat bij de wifi verbindingen de nefit easy in het rijtje staat en dat de host name bekend is.
Op de thermostaat blijft echter de wereldbol voorzien van een rood kruis.
Nu heb ik op het forum dit meerde keren zien voorbij komen en heb ik dan ook al e.e.a gedaan:
- de beveiliging van de WIFI stond op WPA deze heb ik naar WPA/WPA2 aangepast.
- wifi mode staat op mixed (802.11B/802.11G/802.11N)
- wifi kanaal stond op auto deze heb ik al eens vast gezet op een kanaal anders dan 12/13
hierbij was er geen verbetering en heb ik deze weer op auto gezet. Met het kanaal op auto staat de
thermostaat wel in het rijtje wifi apparaten op de experia box.
- Als ik in de experia box de status van de wifi clients controleer zie ik dat de overige aparaten zowel een
IPv4 als een IPv6 adres hebben. De thermostaat heeft alleen een IPv4 adres.

Kan iemand mij vertellen wat er fout gaat ?

Admin: topic verplaatst naar juiste categorie, titel aangevuld ter verduidelijking
icon

Beste antwoord door RSK1 7 januari 2018, 20:58

Goedendag Natasja,

Met de huidige kou buiten ben ik wat vaker in de buurt van de thermostaat. (zonder internet verbinding krijg ik het klok programma niet actief)
Nu heeft de thermostaat zonder iets tedoen een verbinding.
Uit het topic wat je mij hebt aangeraden over de problemen blijkt dat er 6 januari een update is geweest.
Zoals het nu lijkt heeft dit bij mij gewerkt.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Ha @RSK1, welkom op ons Forum! Wat lastig dat het niet werkt! Heb je de WiFi mode ook al geprobeerd vast te zetten op 802.11B/802.11G (Zonder N)? Als dit ook niet heeft geholpen, ben ik bang dit probleem te maken heeft met de storing die we momenteel ervaren met de WiFi-verbinding van de V10. Voor meer informatie over deze storing zie: https://forum.kpn.com/internet-9/storing-wegvallende-wifiverbinding-op-de-v10-442731. Als je hier nog vragen over hebt, stel ze gerust!
Goedendag Natasja,

Met de huidige kou buiten ben ik wat vaker in de buurt van de thermostaat. (zonder internet verbinding krijg ik het klok programma niet actief)
Nu heeft de thermostaat zonder iets tedoen een verbinding.
Uit het topic wat je mij hebt aangeraden over de problemen blijkt dat er 6 januari een update is geweest.
Zoals het nu lijkt heeft dit bij mij gewerkt.
Reputatie 7
Badge +10
Dat is goed nieuws @RSK1! Mocht het weer mis gaan, geef dan een gil 😉

Reageer