Beantwoord

Nefit module Easy met WIFI verbinden

• 19 oktober 2017
  • 14 reacties
  • 2315 keer bekeken

Het tot stand brengen van een wifi verbinding tussen mijn iPhone en Nefit module Easy lukt niet

Admin: topic naar juiste categorie verplaatst
icon

Beste antwoord door wjb 21 oktober 2017, 10:15

Experia Box V9Log in op http://192.168.2.254 en kies voor Network -> WLAN -> Basic.

Het screenshot is overigens van een ZTE H220N, maar die werkt hetzelfde.

Je kunt hier overigens direct het kanaal aanpassen als deze nu op "Auto", 12 of 13 staat.
Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Waarom wil je een wifi verbinding rechtstreeks met de Nefit?
De Nefit is toch verbonden met de wifi van de Experia Box en dus kan je die Nefit benaderen via de wifi van de Experia Box.
Of bedoel je misschien dat de Nefit niet met de Experia Box verbonden kan worden?
De thermostaat van Nefit module Easy kan alleen via een Wifi verbinding met een smartphone of wellicht ook tablet worden geprogrammeerd. Het lukt niet om die verbinding tot stand te brengen.
Ter informatie nog het volgende.
Regelmatig valt de wifi-verbinding met mijn smartphone (iPhone) weg, terwijl die met mijn iPad en een andere IPhone in tact blijft.
Reputatie 7
Welke wifi verbinding valt weg, die tussen iPhone en Experia Box?
Als ik de handleiding van die Nefit lees, dan kan je op het apparaat zelf die wifi instellen zodat de Nefit met de Experia Box verbonden wordt.
Je hoeft dus niet met de iPhone een wifi verbinding te maken met de Nefit, dat loopt gewoon via de wifi van de Experia Box.
Dat klopt. Ik heb inmiddels op de thermostaat Easy mijn netwerk gekozen en het wachtwoord ingetoetst.
Echter de verbinding met de Experia Box komt niet tot stand.
Daarnaast komt de verbinding met de Experia Box van de iPad en iPhone4 wel tot stand maar die met de iPhone 5 daarentegen niet.
Omdat ik begin te vermoeden, dat er iets met de Experia Box niet in orde is, zal ik met de KPN terzake contact opnemen.
Reputatie 7
Heb je de mode van de 2.4GHz wifi op de Experia Box ingesteld op Mixed zodat naast 802.11n ook 802.11g ondersteund wordt. De Nefit ondersteunt geen 802.11n wifi.
Dat ze anno 2017 nog apparaten verkopen die geen 802.11n ondersteunen. 🙁
Nooit van gehoord. Zou ook niet weten hoe die mode op mixed (wat dat ook moge zijn) in te stellen.
Reputatie 7
Welke Experia Box heb je?
Experia Box V9
Reputatie 5
Badge +7
Waarschijnlijk staat de experiabox ingesteld op een hoog wifi kanaal (12 - 13) of automatisch. Pas dit aan naar een wifi kanaal tussen de 1 & 11. De Nefit Easy ondersteunt de hogere wifi kanalen niet
Reputatie 7
Experia Box V9Log in op http://192.168.2.254 en kies voor Network -> WLAN -> Basic.

Het screenshot is overigens van een ZTE H220N, maar die werkt hetzelfde.

Je kunt hier overigens direct het kanaal aanpassen als deze nu op "Auto", 12 of 13 staat.
Dreetje
Bleek op kanaal 4 te zijn ingesteld. Gewijzigd in kanaal 11. Nog steeds geen verbinding.
WJB
Aanwijzingen opgevolgd. Nog steeds geen verbinding.
Overweeg om KPN telefonisch om opheldering en eventuele begeleiding te vragen.
Beide dank voor de moeite,
Reputatie 7
KPN zal in deze weinig voor je kunnen betekenen, dit valt buiten de scope van hun support.
Wat is het gebruikte security type en WPA Encryption Algorithm? (Network -> WLAN -> Security.)
Ik neem aan dat er geen Access Control List van toepassing is? (Network -> WLAN -> Access Control List.)
Reputatie 7
Heb je de Nefit easy zelf al eens een fabrieksherstel gegeven? Dat hielp bij mij wel toen ik ook eens een keer geen verbinding kreeg.

Heb de easy sinds een maandje verkocht ivm aankoop Honeywell zone regeling. Dus weet er ook niet alle meer van. Verder nooit problemen mee gehad,
Wjb Medewerker KPN heeft hetgeen u mij 3 dagen geleden adviseerde, voor mij uitgevoerd.. Alles werkt nu perfectJ
Jeroen Zie mededeling aan Wjb

Reageer