Nest deurbel offline

  • 10 January 2020
  • 9 reacties
  • 1300 keer bekeken

Ik heb een nest hello deurbel, hij heeft het heel even gedaan en vervolgens is hij offline gegaan en krijg ik hem niet meer verbonden met internet. Ik heb wel internet verbinding in huis. Enig idee hoe ik dit kan oplossen?

*Admin: reactie afgesplitst, eigen topic aangemaakt.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7

Wat voor een Experia Box heb je?

Gebruik je naast de Experia Box ook nog wifi accesspoints?

Zo ja, van welk merk en type zijn die?

Ik heb de experia box v10a en gebruik geen extra accesspoints. 
 

inmiddels heeft hij het weer even gedaan na een reset. Helaas heb ik daarna binnen de bel nog moeten vervangen waardoor hij weer van de stroom af is geweest.

ik krijg hem nu helemaal niet verbonden..

Reputatie 7

Zorg er voor dat de 2.4GHz wifi niet op kanaal 12 of 13 ingesteld staat want die worden niet ondersteund door Nest apparatuur. Wat dat betreft denken de Amerikanen vaak nog dat ze alleen op de wereld zijn.

Hoe kan ik dat checken en eventueel aanpassen?

Reputatie 7

Als je een Android telefoon of tablet hebt, installeer dan de app WiFi Analyzer eens.

Daarmee kan je bepalen op welk kanaal jouw V10a actief is.

Je kunt het kanaal handmatig wijzigen door in te loggen op de V10a op http://192.168.2.254.

Enig idee waar je je wachtwoord kan vinden om in te loggen?

Reputatie 7

Staat op een stickertje onder het schuifje aan de achterzijde van de Experia Box.

Mijn kanaal staat op 11 dus dat zou ook niet het probleem moeten geven toch?

Reputatie 7

Mijn kanaal staat op 11 dus dat zou ook niet het probleem moeten geven toch?

Nee, dat is dan niet de oorzaak.

Zijn de namen van 2.4GHz wifi en 5GHz wifi gelijk aan elkaar of heb je die verschillende namen gegeven.

Als ze dezelfde naam hebben zou je dan eens, puur voor de test, de 5GHz wifi even uit kunnen zetten op jouw V10a en kunnen testen of je dan wel verbinding kunt opzetten met die Nest.

Meet ook eens de veldsterkte van de wifi op de plek waar de deurbel hangt. Hoeveel dBm meet je?