Netflix app geluidsproblemen en Arris 2952

  • 13 August 2019
  • 14 reacties
  • 800 keer bekeken

Sinds ik met mijn nieuwe Arris 2952 Netflix probeer te kijken via de app op de tv-ontvanger heb ik geluidsproblemen, zoals deze ook in deze draad beschreven staan: https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/netflix-geeft-alien-geluid-bij-5-1-437410 Ik sluit de Arris via HDMI aan op mijn Philips 32PHS5301. In andere draden wordt gesuggereerd, dat het probleem al lang is opgelost, maar hier is het sinds ik een maand geleden mijn oude box heb ingeruild dus wel degelijk nog steeds een probleem. Ik hoop, dat hier snel een oplossing voor gevonden kan worden, omdat ik mijn oude box specifiek voor gebruik van de Netflix app heb ingeruild! Mijn andere ontvanger, een Arcadyan, heeft dit probleem niet, noch via SCART, noch via HDMI.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Hi Leendert, welkom hier.

Een gek probleem inderdaad. Wat gebeurt er als je de Arcadyan aansluit op de Philips tv? Werkt het dan wel goed?

Zou je je profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en mij een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Dan kijk ik je gegevens er ook bij pakken.
Heb het nu getest, de Arcadyan heeft dezelfde kuren met deze televisie. Het probleem blijkt toch niet aan de Arris te liggen, maar blijkbaar aan de combinatie van specifiek de Netflix app van de KPN-ontvanger en de HDMI-verbinding. De televisie in kwestie is overigens een Philips 32PHS5301. Het probleem doet zich NIET voor, als ik de in de televisie ingebouwde Netflix app gebruik en het bizarre is, dat, als ik de app op de KPN ontvanger gebruik, het geluidsprobleem zich NIET voordoet bij het eerste programma dat ik afspeel op de Netflix app. Pas als ik de zaak een keer gepauzeerd heb en dan opnieuw start, doet het probleem zich voor. En het probleem bestaat alleen bij de geluidsinstelling "5.1". En dan zou het probleem snel oplosbaar moeten zijn, omdat de app na een tijdje - volgens Netflix - de gekozen geluidsinstelling voor alle programma's gaat gebruiken, maar dat doet deze Netflix app dus niet. En dat lijkt - volgens Netflix - een fout in de KPN-app. Die blijft de instelling van nieuwe programma's op "5.1" zetten... Heb het probleem nu min of meer opgelost door terug te vallen op een analoge verbinding (SCART-kabel), waarbij het probleem zich ook niet voordoet, maar het zou toch mogelijk moeten zijn via HDMI...

Heb net meer gegevens aan mijn profiel toegevoegd. Is dat zo genoeg?
Reputatie 7
Badge +24
De gegevens zijn prima. Ervaar je dit op je andere tv waar de andere ontvanger staat ook? Heb je tussen de ontvanger en tv ook een receiver/versterker en heb je ook een andere HDMI kabel geprobeerd en eventueel ook een andere HDMI poort?
Op de andere televisie (een oudere Philips, maar geen smart-tv) doet het probleem zich niet voor. Ook niet met HDMI. En bij de smart-tv heb ik inderdaad beide HDMI-poorten geprobeerd. Maakte helaas geen verschil... Beide tv's staan direct aangesloten aan de ontvanger en ik heb geen extern geluidssysteem...
Reputatie 7
Badge +24
Ook met een nieuwe HDMI kabel? Dit lijkt te liggen aan de combinatie met de nieuwere Philips, op de oude komt dit ook niet voor en ik kan dit op 3 verschillende tv's hier niet reproduceren. 😞
Reputatie 7
Badge +24
Staat wel de nieuwste software/firmware op die Philips? De versie die hier staat aangegeven? Optie software update.
Heb het met 2 verschillende HDMI kabels geprobeerd. En de laatste firmware is geïnstalleerd...
Vandaag overigens op aanraden van de klantenservice de Arris ingeruild voor een Arcadyan, zodat ik nu op beide tv's een Arcadyan aangesloten heb. Maar ook daar blijft het probleem bestaan...
Badge +19
De ontvangers zitten rechtstreeks bekabeld aan de experiabox of zit er nog wat tussen?
De ontvanger bij de smart-tv (met het probleem) is rechtstreeks bekabeld!
De andere ontvanger (zonder het probleem) is verbonden met een "draadloze verbindingsset"...
Badge +19
Wat bijzonder joh.En als je de ontvangers verwisselt dan blijft het probleem ook?
Helaas wel...
Reputatie 7
Badge +24
Ik kan hier zo geen oplossing voor bedenken ben ik bang, lijk aan de tv software te liggen. 😞 Wel met een omweg, de Netflix app van de smart tv zelf gebruiken.
Ja, maar het is wel heel vreemd, dat het probleem zich alleen voordoet na pauzeren van een programma of het starten van een tweede programma en niet bij het eerste programma dat ik op KPN-Netflix app kijk. En een fout in de KPN-Netflix app lijkt wel te zijn, dat de app om de een of andere reden de geluidsinstelling steeds reset naar "5.1", waardoor dit steeds weer handmatig gereset moet worden, terwijl dit volgens Netflix zelf automatisch voor volgende programma's overgenomen zou moeten worden. Dus: één keer geluid instellen > vanaf dat moment die geluidsinstelling voor alle programma's...