Beantwoord

Netflix Dolby Atmos

  • 10 September 2019
  • 28 reacties
  • 1681 keer bekeken

heb netflix via kpn tv ontvanger wel 4k maar geen dolby atmos en dolby vision.
mijn dochter zit bij ziggo en heeft deze mogelijkheden wel waar blijft kpn?

Admin: topic naar juiste board verplaatst
icon

Beste antwoord door wjb 14 September 2019, 13:29

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

28 reacties

In de rubriek E-mail??????

Ik mag toch aannemen dat je een 4K televisie hebt? Daar zit een Netflix app in die Atmos gewoon ondersteunt. Verbindt je versterker met de HDMI-ARC aansluiting van je TV è voilà...

Voor Dolby Atmos via de kpn decoder dient deze met hdmi met je versterker verbonden te zijn en vervolgens je versterker (hdmi out) weer met je tv (voor het beeld).
Dolby Atmos lijkt idd nog niet ondersteund via de app in de kpn decoder. (even wat gezocht op 't forum)

Ik denk dat het met de nieuwe 4K ontvanger van Arris wel zal (gaan) werken.
hartelijk dank voor de informatie we gaan het nakijken.
Reputatie 7
Badge +30
Beste @hullemaj, welkom! Hele goede vraag: de nieuwe 4K-ontvangers zijn wel geschikt voor Dolby Atmos. Als je nu al een 4K-abonnement hebt, dan heb je deze ontvanger niet. Op het moment dat je huidige ontvanger defect is, kunnen we deze t.z.t. omruilen voor een nieuwe. Zoals Peter aangeeft, kan het op dit moment gewoon via Netflix zelf.
jammer dan laat kpn mij toch maar weer in de kou staan.
Reputatie 7
Badge +30
Jammer dat je dit zo ervaart! Hopelijk kan je gewoon via de Netflix app op je televisie alsnog de ideale geluidsbeleving ervaren.
Reputatie 7
De nieuwe 4K ontvanger (Arris VIP5202) heeft als optie wel Dolby Atmos.


Bron (pdf).

Maar dan moet de Netflix app natuurlijk ook wel Dolby Atmos ondersteunen.

Op het moment dat je huidige ontvanger defect is, kunnen we deze t.z.t. omruilen voor een nieuwe.
Oeps ... valt er toch "zomaar" een glas cola over mijn ZTE ZXV8001 ... wat nu? 😉
Reputatie 7
Badge +30
Mja, als iemand het nodig vindt om dat te doen, dan sturen we gewoon een nieuwe. Hopelijk zijn de meeste klanten gewoon fatsoenlijke mensen zoals jij en ik😅
Reputatie 7
Hopelijk zijn de meeste klanten gewoon fatsoenlijke mensen zoals jij en ik😅
Als de meeste klanten net zo "fatsoenlijk" zijn als ik, dan zou je veel meer wijnvlekken in die TV ontvangers zien. 😎
Reputatie 7
Badge +30
Haha, zonde van de wijn hoor!
Reputatie 7
Badge +21
Mag het ook port zijn?
Rode port, Tawny graag, van Kopke

🍷😂
ik hoop dat de huidige 4k witte tv ontvangers alsnog een goede update krijgen.
Reputatie 2

Weet iemand of Dolby Atmos ook echt werkt via de nieuwe 4k Arris? Alternatief is Apple TV maarja.

heb netflix via kpn tv ontvanger wel 4k maar geen dolby atmos en dolby vision.
mijn dochter zit bij ziggo en heeft deze mogelijkheden wel waar blijft kpn?

Admin: topic naar juiste board verplaatst

De nieuwe tv ontvangers ondersteunen Dolby Atmos. De netflix app ook. Werkt perfect! Zorg voor een goede hdmi kabel. 

heb netflix via kpn tv ontvanger wel 4k maar geen dolby atmos en dolby vision.
mijn dochter zit bij ziggo en heeft deze mogelijkheden wel waar blijft kpn?

Admin: topic naar juiste board verplaatst

De nieuwe tv ontvangers ondersteunen Dolby Atmos. De netflix app ook. Werkt perfect! Zorg voor een goede hdmi kabel. 

Probeer bij geluids instellingen op Dolby te zetten. 

Reputatie 2

Top! Voor mij een reden om iets meer te betalen voor de 4k ontvangers!

Top! Voor mij een reden om iets meer te betalen voor de 4k ontvangers!

Gewoon bestellen met 4K van 2.50 per maand en daarna uitzetten. Dan heb je de ontvangers toch alleen je maakt geen gebruik van de 4K zenders. 

Reputatie 2

Da's een goede tip inderdaad want via hussel kost het me maarliefst 8 euro pm extra

Da's een goede tip inderdaad want via hussel kost het me maarliefst 8 euro pm extra

Het verschilt per adres voor de een is het 6 euro goedkoper en voor de ander weer duurder. 

 

heb netflix via kpn tv ontvanger wel 4k maar geen dolby atmos en dolby vision.
mijn dochter zit bij ziggo en heeft deze mogelijkheden wel waar blijft kpn?

Admin: topic naar juiste board verplaatst

De nieuwe tv ontvangers ondersteunen Dolby Atmos. De netflix app ook. Werkt perfect! Zorg voor een goede hdmi kabel. 

Probeer bij geluids instellingen op Dolby te zetten. 

Sinds twee dagen in het bezit van een nieuw 4k abonnement met kastje. Helaas hier nog geen Atmos uit mijn receiver kunnen krijgen (Denon x1600H) Ook geen 4k tv zenders trouwens. Geluidsinstellingen staan bij mij op Dolby, heb het kastje aan de tv zelf gekoppeld gehad en rechtstreeks aan de receiver maar in beide gevallen geen geluk. Het mailtje dat alles is omgezet is al binnen dus de kant van KPN zou gereed moeten zijn.

Zie je wel als je Netflix opent en je zoekt op "Okja" jet Atmos logo staan bij Netflix?

https://elektrozine.be/wp-content/uploads/2017/06/okja-dolby-atmos.jpeg

 

 

 

En nu met de corona heb je 30 dagen zoizo geen 4K en Atmos, daar zou het ook nog aan kunnen liggen

 

 

Ik zie geen Atmos logo. 

En nu met de corona heb je 30 dagen zoizo geen 4K en Atmos, daar zou het ook nog aan kunnen liggen

 

 

Is dat al ingegaan? Ik dacht dat daar alleen nog overleg over is geweest maar nog geen definitieve beslissing.

Ja helaas wel, ook YouTube etc geldt het ook voor. 

Ik denk dat je t Atmos logo niet ziet door de corona maatregelen.

Oké dat verklaart wel wat. Dan zal ik dus 30 dagen moeten wachten voor ik weet of het allemaal werkt. Heeft KPN zelf dan toevallig ook 4K uitgezet, ook daar kan ik maximaal kiezen voor HD in de instellingen en zie ik nergens een 4K aanduiding.