Beantwoord

Netgear GS105E + tv ontvanger

  • 23 May 2020
  • 14 reacties
  • 916 keer bekeken

Badge

Beste allemaal,

Wij gaan/willen over stappen van Telfort naar kpn oa ivm de pair bonding die ze geven. Ons Telfort zou 50Mb/s moeten zijn, helaas halen wij niet hoger dan 20/25Mb/s.

Nu weet ik dat ze de experia v10a leveren en dat deze "helaas" maar 3 LAN aansluitingen hebben, je krijgt daar voor een gratis netgear switch.

Nu begreep ik dat deze oa geschikt is om oa tv-ontvangers op aan te sluiten. Kan ik bijvoorbeeld 1 LAN kabel naar boven trekken en dan 3 tv ontvangers aansluiten en ook een Google Wi-Fi?

 

Dus dat we zowel op ouderlijke slaapkamer ook op de 2 kinderkamers tv kunnen aansluiten?

En kan ik eventueel mijn oude experia v10 van telfort blijven gebruiken icm de pair bonding? Of is de v10a special ontworpen voor hogere snelheid?

icon

Beste antwoord door Frank3523 24 May 2020, 08:54

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7

Als jij boven een Netgear GS105Ev2 plaatst dan kan je daar de TV ontvangers en Google WiFi op aansluiten.

Heb je overigens die Google WiFi al?

Zo nee, dan zijn er betere en goedkopere alternatieven.

Reputatie 7
Badge +24

Het antwoord op de eerste vraag is: ja.

Het antwoord op de 2de vraag: nee. Op een Experiabox van Telfort staat iets andere firmware die niet functioneert bij KPN.

Badge

Als jij boven een Netgear GS105Ev2 plaatst dan kan je daar de TV ontvangers en Google WiFi op aansluiten.

Heb je overigens die Google WiFi al?

Zo nee, dan zijn er betere en goedkopere alternatieven.

Google Wi-Fi heb ik al, sinds kort als vervanging van Experia Wi-Fi extender (wat een klote dingen).

 

Ik kreeg via kennis die bij Google werkt 2 Google Wi-Fi 1ste generatie en inmiddels 1 beneden en boven staan, alleen boven dus zonder direct verbinding met LAN (Wi-Fi mesh dus).

 

Daarom dat ik dus boven netgear nodig heb dan

Badge

Het antwoord op de eerste vraag is: ja.

Het antwoord op de 2de vraag: nee. Op een Experiabox van Telfort staat iets andere firmware die niet functioneert bij KPN.

Is die firmware ook niet aan te passen (upgrade te doen) zodat die met kpn werkt? Of is beste om dan een gebruikte v10 van kpn te zoeken op marktplaats ofzo?

Reputatie 7
Badge +24

Die Google WiFi heeft u in accespoint mode staan? Want ... de kabel die naar boven te loopt moet wel rechtstreeks in de Experiabox zitten. Daar mag geen Google WiFi tussen zitten. Want dan werkt tv niet meer. Wat bij Google WiFi in router mode wel zou moeten volgens mij...

Badge

Die Google WiFi heeft u in accespoint mode staan? Want ... de kabel die naar boven te loopt moet wel rechtstreeks in de Experiabox zitten. Daar mag geen Google WiFi tussen zitten. Want dan werkt tv niet meer. Wat bij Google WiFi in router mode wel zou moeten.

De Google Wi-Fi staat in woonkamer op eigen lan poort direct aan v10, met daar vandaan lan kabel naar mij pc in woonkamer.

De Google Wi-Fi boven staat zonder lan kabel dus via mesh verbonden met Google Wi-Fi woonkamer.

Als ik dus overstap wil ik de netgear boven gebruiken met 3x tv decoders, en dan de Google Wi-Fi aan lan poort.

 

De tv decoders van telfort werken die wel op kpn tv of ook andere software?

Reputatie 4
Badge +2

Als je overstapt naar KPN dan krijg je sowieso andere tv ontvangers en een andere experiabox.

De netgear switch die je boven installeert moet met een kabel met de experiabox verbonden zijn.

Aan die netgear switch kan je dan je TV ontvangers en eventueel je google wifi koppelen..

Je kan ook wachten totdat je vanzelf naar KPN gaat dan kan je al je spulletjes behouden.

Reputatie 7
Badge +24

Als ik dus overstap wil ik de netgear boven gebruiken met 3x tv decoders, en dan de Google Wi-Fi aan lan poort.

Ja... en ik weet niet of dat zo simpel werkt. Eigenlijk horen de 2de en de 3de Google WiFi aan de 2de poort van de eerste Google WiFi verbonden te worden. Zo dus:

En dat houd dus in dat je vanuit de woonkamer met een 2de kabel terug moet naar de meterkast, en van daaruit naar boven. 

Hallo @PiPo-Sido ,als je overstapt naar KPN dien je de oude modem in te leveren bij Telfort, bruikleen en dusniet je eigendom.

Pairbonding wordt voorlopig niet aangesloten i.v.m. corana daar er monteursbezoek nodig is.

Een switch krijg je alleen gratis bij 3 of meer tv abo's.

Verder raak je je emailaccounts kwijt bij handmatige ovrrstap,niet bin automatische overstap in de loop van het jaar.

 

 

Badge

Hallo @PiPo-Sido ,als je overstapt naar KPN dien je de oude modem in te leveren bij Telfort, bruikleen en dusniet je eigendom.

Pairbonding wordt voorlopig niet aangesloten i.v.m. corana daar er monteursbezoek nodig is.

Een switch krijg je alleen gratis bij 3 of meer tv abo's.

Verder raak je je emailaccounts kwijt bij handmatige ovrrstap,niet bin automatische overstap in de loop van het jaar.

 

 

Net contact gehad kpn, overstap is aangevraagd, incl gratis netgear, incl pair-bonding. Ook komt monteur de isra1 punt vervangen voor isra2 punt en legt hij kabel vanaf isra punt naar de 3mtr verder hoek waar modem moet komen.

 

1 tv decoder van telfort die heb ik zelf gekocht en is mijn eigendom die wordt als alles kpn is aangemeld als 3de decoder (die werken wel op kpn).

Reputatie 7

1 tv decoder van telfort die heb ik zelf gekocht en is mijn eigendom die wordt als alles kpn is aangemeld als 3de decoder (die werken wel op kpn).

Alleen TV ontvangers die niet op een ander abonnement geregistreerd zijn geweest kunnen op jouw KPN abonnement geregistreerd worden. Die "koop" TV ontvanger zal dan ook niet gaan werken. Welk type TV ontvanger is dat overigens?

Badge

1 tv decoder van telfort die heb ik zelf gekocht en is mijn eigendom die wordt als alles kpn is aangemeld als 3de decoder (die werken wel op kpn).

Alleen TV ontvangers die niet op een ander abonnement geregistreerd zijn geweest kunnen op jouw KPN abonnement geregistreerd worden. Die "koop" TV ontvanger zal dan ook niet gaan werken. Welk type TV ontvanger is dat overigens?

Ik heb hier een Arris vip2952 v2 (die heb ik gekocht via marktplaats) en die werkt gewoon nu op telfort, was 1 van kpn zei verkoper. En heb een hmb2260 (die is van telfort zelf) 

Reputatie 7
Badge +24

Fijn voor u. Dat kan betekenen dat de verkoper voor u het abonnement zit te betalen :joy: Dat deze bijvoorbeeld een Alles-in-1 pakket heeft afgesloten met 2 ontvangers. Waarvan die er maar 1 gebruikt en de andere verkoopt. Dan zou het kunnen werken.

Normaal werkt zoiets niet. Kan ook zo zijn dat de controle bij Telfort niet zo goed is. Kans is behoorlijk groot dat het straks bij KPN niet meer werkt.

Koop ontvangers bestaan niet. KPN heeft ze nog nooit verkocht. Elke ontvanger heeft een uniek serie nummer. Een ontvanger werkt alleen als er abonnementsgeld voor betaald word. Anders niet.

Wat is het merk van die ontvanger? 

Reputatie 6
Badge +9

Hallo @PiPo-Sido. Van harte welkom hier en bij KPN. :slight_smile:  Leuk dat je de overstap hebt gemaakt. Volgens mij heeft de community je vragen al prima beantwoord en je op weg geholpen. Mochten er nog wel onduidelijkheden zijn, dan lees ik het graag. 

Reageer