Vraag

Netgear R7000 gebruiken achter de Experia Box V10a

  • 23 March 2023
  • 2 reacties
  • 185 keer bekeken

Hi,

Ja… weer iemand die eigenwijs is en dit wil proberen ;)

 

Ik heb heel braaf alle stappen gevolgd van dit forumartikel:

Maar blijf nog steeds met problemen zitten. Waarschijnlijk zie ik iets over het hoofd, zouden jullie even mee willen denken? Het klopt dat ik de Experiabox ertussen moet houden om internet te ontvangen toch? Als het makkelijker is om hem ertussenuit te halen, ook prima! Ik heb geen telefonie of TV bij KPN. Dus hij is alleen nog aanwezig voor het internet.

Ik zou graag mijn netgear R7000 willen gebruiken als router. Ik heb thuis een hoop verschillende smarthome producten en wil uitbreiden met gaming setup, NAS (op afstand te benaderen) en een mailserver. Daarvoor is portforwaring nodig. Onderstaand zal ik wat afbeeldingen bijvoegen van hoe de settings momenteel zijn in beide apparaten. Als ik een port-check doe blijft de site aangeven dat de poort dicht staat. Binnenkomende internetlijn gaat in de WAN poort van de experiabox. Over LAN 1 naar de WAN poort van de netgear. Wifi op de experiabox is uitgeschakkeld. Wifi (en ook bekabeld internet) komt wel nettjes door via de netgear, dus er is wel verbinding met internet.

Wie oh wie kan mij helpen?
Thanks,
Nick

 

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +24

De Experiabox lijkt goed ingesteld te staan. De interface van die Netgear ziet er buitengewoon simpel uit. Niet positief bedoeld. Staat er wel de laatste firmware op? Het protocol ontbreekt in dat overzicht. Is dat tcp?

Werkt het als u lokaal 192.168.1.11 probeert te bereiken op poort 25565?

De Experiabox lijkt goed ingesteld te staan. De interface van die Netgear ziet er buitengewoon simpel uit. Niet positief bedoeld. Staat er wel de laatste firmware op? Het protocol ontbreekt in dat overzicht. Is dat tcp?

Werkt het als u lokaal 192.168.1.11 probeert te bereiken op poort 25565?

Hm… het is geen nieuwe router, heb hem al wat jaartjes. Maar is wel helemaal up to date.

Bij het aanmaken van de service kan je aangeven voor het protocol. Ik heb “UDP/TCP” geslecteerd.