Beantwoord

Netwerk.com TP-Link Switch TL-SG3210 8P 1Gbit, 2x SFP

• 26 oktober 2017
  • 13 reacties
  • 375 keer bekeken

Newbie, en begrijp iets niet.(werkt niet) Ik heb de switch geprogrammeerd volgens NETWERK .com.
Klopt niet helemaal wat daar staat meen ik, eerst moet je de VLAN toewijzen zonder members (Ik denk dat members de fysieke poorten zijn op de switch?) Dan de port config, en daarna pas de toewijzing vd members. Ik de 1ste poort ( niet de config poort) stop ik de glasvezel wan, 2 internet, 3 experia box. Username ingevoerd en paswoord kpn in mijn eigen ASUS Router. Maar ik krijg geen ene verbinding.
Wat doe ik fout?
icon

Beste antwoord door wjb 27 oktober 2017, 18:02

wjb, alvast bedankt voor de moeite!.
Als ik het goed begrijp , moet ik op de experia box , bij instellingen DMZ het ip adres van de Asus router zetten : 192. 168. 1 .1
Je moet daar het WAN IP adres van de Asus invullen en dat zal dus een IP adres zijn in dezelfde reeks als die van de Experia Box. De Experia Box heeft standaard het IP adres 192.168.2.254 en dus is het WAN IP adres van de Asus ook een 192.168.2.x adres.
Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Welke vlans gebruik je op welke poorten en geef aan of deze tagged of untagged gebruikt worden?
Wat is de default vlan van de gebruikte poorten?
Neem je overigens ITV af bij KPN?
Zo ja, dan weet is bijna zeker dat je deze configuratie niet wilt hebben en dat je er waarschijnlijk verstandig aan doet de Asus gewoon achter de Experia Box te plaatsen.
VLAN 4 voor IPTV, VLAN 6 voor Internet en VLAN 7 voor Telefoon.
Dat tagged en untagged is nieuw voor mij, is daarover ergens uitleg?
Met ITV bedoel je daarme Televisie : Ja ( Heb een alles in 1 pakkket)
Ik wil namelijk mijn router , waar m'n NAS (Synolgy) op zit ook van buitenaf kunnen gebruiken.
Maar ik heb een gevoel dat deze config niet gaat lukken.
Alvast bedankt voor je antwoord
Reputatie 7
Ik heb een thuis twee Synology NASsen staan, één direct op de Experia Box aangesloten en één op een tweede router die achter de Experia Box staat. Beide NASsen zijn prima vanaf Internet te benaderen.
Via DNS is mijn NAS echter niet benaderbaar, Nu staat eerst m'n experiabox en daarna via WAN -Router daar via netwerkkabel mijn NAS. De NAS heeft een vast IP in de range van mijn ASUS Router.
Reputatie 7
Is jouw Asus op de Experia Box ook als DMZ host ingesteld?
Ok, voor mij is dit nieuw, wat betekent DMZ en hoe stel ik het in.
En stel ik dat op de experia in?

Bedankt wjb
Reputatie 7
Dat hangt van het type Experia Box af.
Fototje
Reputatie 7
Dan vind je de optie op http://192.168.2.254 tabblad instellingen optie DMZ.
Als jouw Asus router zijn WAN IP adres automatisch (via DHCP) krijgt, zorg er dan voor dat er een DHCP binding is waardoor het IP adres niet meer zal wijzigen. (Tabblad instellingen optie DHCP.)
Als ik het goed begrijp , moet ik op de experia box , bij instellingen DMZ het ip adres van de Asus router zetten : 192. 168. 1 .1
Reputatie 7
Je moet daar het WAN IP adres van de Asus invullen en dat zal dus een IP adres zijn in dezelfde reeks als die van de Experia Box. De Experia Box heeft standaard het IP adres 192.168.2.254 en dus is het WAN IP adres van de Asus ook een 192.168.2.x adres.
Ik had goede hoop, dat mijn NAS op de router zichtbaar zou worden, maar het lukt niet.
Reputatie 7
Jouw NAS zal niet zichtbaar zijn vanaf een apparaat dat aangesloten is op de Experia Box.
Zie het stukje over bridge en router mode in het door mij aangehaalde topic.

Reageer