Beantwoord

Netwerk onvindbaar in Canon 70D

• 18 maart 2018
  • 1 reactie
  • 48 keer bekeken

Ik wil met mijn fotocamera, de Canon EOS 70D, wireless thetered fotograferen. Hiervoor moet ik de camera koppelen aan mijn computer in hetzelfde netwerk. Als ik op de camera zoek naar mijn netwerk, dan staat mijn eigen netwerk niet tussen alle andere netwerken in de buurt. Mogelijk staat er een instelling in mijn netwerk niet goed, waardoor dit netwerk niet zichtbaar is (hoewel alle tablets en telefoons uit het huishouden wel gewoon het netwerk kunnen vinden). Nu wil ik dit nakijken en mogelijk aanpassen in de experia box v9, maar hier kom ik niet in, omdat het wachtwoord niet correct is. Terug naar fabrieksinstellingen helpt niet en leeglaten van het wachtwoord ook niet. Beste KPN of forumlid. Wie heeft hier ervaringen mee en kan me verder helpen. Alvast bedankt.
icon

Beste antwoord door Erik_ 21 maart 2018, 11:11

Welkom op het forum, RPvW! Het klinkt alsof het terugzetten naar de fabrieksinstellingen niet helemaal gelukt is. Je kunt de Experia Box resetten door met een sateprikker of iets vergelijkbaars de resetknop in te drukken. Die zit achterop in het kleine gaatje. Houd dat ingedrukt tot het powerlampje rood wordt.

Bij de eerste keer inloggen na resetten is er geen wachtwoord. Zodra je dan ingelogd bent, moet je een wachtwoord instellen.

Los daarvan, voor zover ik zag kun je de Canon ook via WPS verbinden. Dat lijkt me in dit geval makkelijker je hoeft dan niet te zoeken naar het netwerk en het wachtwoord in te typen op het scherm. De WPS-knop vind je op de V9 aan de zijkant. Het is de middelste van de drie met het icoon van de twee pijlen.
Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +27
Welkom op het forum, RPvW! Het klinkt alsof het terugzetten naar de fabrieksinstellingen niet helemaal gelukt is. Je kunt de Experia Box resetten door met een sateprikker of iets vergelijkbaars de resetknop in te drukken. Die zit achterop in het kleine gaatje. Houd dat ingedrukt tot het powerlampje rood wordt.

Bij de eerste keer inloggen na resetten is er geen wachtwoord. Zodra je dan ingelogd bent, moet je een wachtwoord instellen.

Los daarvan, voor zover ik zag kun je de Canon ook via WPS verbinden. Dat lijkt me in dit geval makkelijker je hoeft dan niet te zoeken naar het netwerk en het wachtwoord in te typen op het scherm. De WPS-knop vind je op de V9 aan de zijkant. Het is de middelste van de drie met het icoon van de twee pijlen.

Reageer