Beantwoord

netwerk onzichtbaar

  • 29 April 2019
  • 2 reacties
  • 886 keer bekeken

Sinds geruime tijd heb ik KPN all in one met de experia V10 box. Daarvoor een ADSL aansluiting met een Thomson Speedtouch router (bekabeld).
Alle pc's (7) die toen aangesloten waren, zijn het nu ook, al zijn 3 van de 7 nu met wifi verbonden en de andere nog steeds bekabeld.
Alles werkt naar behoren op alle computers, behalve het thuisnetwerk. Alleen met de destijds aangemaakte mapped drives kan ik andere pc's nog benaderen, maar het thuisnetwerk is niet te zien. Ik kan ook geen nieuwe mapped drives meer aanmaken.
Alle pc's kan ik wel pingen. Wellicht moet ik de Experia box aanpassen?

Al een tijdje ben ik aan het googelen, echter zonder dat ik een oplossing tegen kwam.

Mijn vraag is dus: hoe krijg ik weer een thuisnetwerk zichtbaar?
icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 30 April 2019, 13:47

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Hoi @jangerhard . Ik snap het probleem ! In windows zit een thuisnetwerkwizard. Wat gebeurt er als je die gebruikt? Qua instelling op de experiabox kan het zijn dat er bepaalde poorten open moeten. Welke, kun je googlen. Een andere optie zou UPnP aanzetten zijn. Dit kun je in de webinterface van de experiabox doen: 192.168.2.254.
Ik hoop dat je iets aan mijn tips hebt!
Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende weet. Mocht je toch nog vragen hebben,. stel ze gerust!