Vraag

Network Video Recorder (NVR) instellen op V10 router

• 5 november 2018
  • 20 reacties
  • 768 keer bekeken

Hallo allen,

Het lijkt een beetje hetzelfde probleem als dit topic van een jaar geleden (https://forum.kpn.com/thuisnetwerk-72/nvr-met-camara-instellen-op-v10-modem-437496/index1.html) . Helaas lukt het hier niet ondanks meerdere pogingen via info uit dit topic.

Het is een POE NVR , hieronder een foto van het menu. Het lukt me al niet om via de laptop in te loggen op de NVR via het ip adres...

Wie wilt mij helpen ?!

20 reacties

Reputatie 7
Badge +14
Hallo Roy3, welkom op het KPN forum. Goed dat je hier om hulp vraagt! @RobinFlikkema kun jij hier iets mee?
Dankjewel Nadia,

@RobinFlikkema ik kan nu wel inloggen op de NVR via het ip-adres. Echter lukt het niet op een camera toe te voegen. Eerst zaten de camera's op een losse POE switch, en nu op de NVR(ingebouwde POE), en nu kan ik ook niet op de camera inloggen.
Reputatie 7
Badge +30
Moet je een LAN van de NVR instellen ofzo onder Network? Ik heb geen idee namelijk hoe de PoE poorten op de NVR verbonden zitten met de rest v/h netwerk
De router staat in huis. Vanuit daar loopt een kabel naar de stallen en staat een oude fritz!box die fungeert als o.a. WiFi point en een LAN kabel die in die NVR zit. Ik hoor de camera's klikken als ik ze erin doe dus het betekent dat ze wel aangesloten zitten.
Reputatie 7
Badge +30
Maar krijgen ze niet gewoon een IP van de DHCP server van de Experiabox? Want dat is toch een beetje het probleem? Dat het onbekend is of ze überhaupt een IP hebben, en welke?
Blijkbaar niet. Ik zie het IP adres wel in de V10 router maar ik kom via internet explorer ook niet meer in de NVR via dat IP adres. Hij geeft dan 'login failed' MAC Limited' aan....via de app op telefoon werkt het allemaal prima. Maar op de laptop niet...zowel via het ip adres als het CMS programma niet...
Reputatie 7
Badge +30
Als dat zo is, is er een functie dat ie na x inlogpogingen je blokkeert.
Oke, en hoe gaat die functie er af 😛
Reputatie 7
Badge +30
Ja ik heb werkelijkwaar geen idee, ik heb niet zo'n NVR, maar ik vermoed dat er ergens een optie voor is in de interface
Die optie is er niet. Weet iemand anders dit wel? Denk dat dit door internet Explorer komt...
Reputatie 7
Wat gebeurt er als je naar http://192.168.2.10 gaat?
Kan je anders eens screenshots posten van wat er gebeurt?
Wat is het merk en type van die NVR?
Hoi wjb,

Het ip adres is inmiddels veranderd. Als je dit op ebay intypt '4CH 1080P POE NVR Network Video Recorder H.264 P2P Cloud HDMI ONVIF Camera' zie je welke het is. Hij werkt prima op de app op de telefoon en ook als je een monitor direct op de nvr aansluit. Via de pc client werkt het ook niet. Het gekke is dat ik eerst wel via de internet explorer via het ip adres erin kon. Op de V10 router bij 'LAN' zie ik het ip en mac adres van de nvr staan. Dit is de melding die ik nu zie:

Iemand nog tips !?
Reputatie 3
Badge +2
Hoi @Roy3 ,

Wat je nog zou kunnen proberen is lokaal op je NVR in loggen en een reboot uitvoeren. In het uiterste geval zou je de voeding van de NVR los kunnen halen , 30 seconden wachten en weer aanzetten.
Na het opstarten van je NVR zou de blokkade van je account dan verwijderd moeten zijn.
Ik ga het morgen gelijk ff proberen. Enig idee hoe het überhaupt is gekomen? Je zal zeggen dat er ergens een optie is om dit te wijzigen?
Reputatie 3
Badge +2
Vermoedelijk heb je onbewust een aantal keer een foutief username / password combinatie gebruikt, en na een "x" aantal keren blokkeert dan de NVR de toegang voor dat specifiek MAC adres / account . Denk niet dat hier een instelling voor is maar een default ingebouwde beveiliging.
@Nadia@Radioman dit klinkt inderdaad niet onwaarschijnlijk, ik laat het je morgen weten!
@Radioman zojuist gedaan wat je voorstelde, zonder resultaat 😞
Nog andere opties die ik kan proberen?
Reputatie 3
Badge +2
@Roy3 , jammer dat een reboot van de NVR je probleem niet heeft verholpen. Het blijft ook proberen als je zonder handleiding van de NVR wat keuzes moet maken om verder te kunnen komen.
Tja , andere opties? Nogmaals als Admin alle configuratie items direct op je NVR doorlopen en indien aanwezig de "event log" in de NVR bekijken wat daarin staat over "inloggen" van je laptop?
Misschien dat het gebruik van een andere PC / laptop je verder kan helpen?
@Radioman , ja zeg dat. Ik heb ook wel contact met de verkoper, hun hebben dit nog nooit mee gemaakt. Ik denk dat het misschien toch iets met de router óf windows te maken heeft. Ik heb met 2 verschillende laptops hetzelfde probleem. Mocht iemand die probleem herkennen en de oplossing weten hou ik me graag aanbevolen.

Reageer