Beantwoord

Newsserver nieuwsgroepen doet het niet meer.

  • 14 September 2020
  • 8 reacties
  • 861 keer bekeken

Goedemiddag zijn er problemen met de newsserver. Ik krijg sinds gisteren geen 14:51 geen updates meer

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door AndreH1965 17 September 2020, 17:31

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @AndreH1965, de enige informatie die ik over nieuwsgroepen nog heb is als volgt: 
 

Nieuwsgroepen
Nieuwsserver voor tekstberichten: textnews.kpn.nl.  poort 119
Binaire nieuwsserver: news.kpn.nl  poort 119

 

De nieuwsserver is uitsluitend te benaderen via een verbinding van KPN. Er is geen gebruikersnaam en wachtwoord voor het gebruik van de nieuwsserver nodig.
@Raymondt  ik zie in een ander topic een reactie van jou over nieuwsgroepen. Weet jij hier misschien meer over?

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @AndreH1965 ,

Welkom op het forum! Helaas heb ik niet direct een antwoord voor je paraat, maar ik ga even op zoek naar de juiste mensen die me hier meer over kunnen vertellen. Ik kom erop terug zodra ik meer weet!

Hoi Raymondt,

 

Ik weet niet wat er is gebeurd maar sinds 16 sep doet hij het weer en krijg ik de spots binnen

 

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @AndreH1965 ,

Geen idee dan wat er gebeurd is, maar kennelijk een tijdelijk hikje. Goed om te horen dat alles weer werkt!

 

Vanaf 13 september 2020 kon ik geen berichten meer posten op nl.religie. Dit was op 14 september 2020, na mijn telefoontje, weer mogelijk. Afgelopen zondag, 20 september 2020, kwam een door mij gezonden bericht met een vertraging van ongeveer een uur weer zichtbaar op nl.religie. Vanaf gisteren, 21 september 2020, kreeg ik geen bericht, die ik gepost had, meer te zien. Vandaag 22 september 2020, had ik een paar berichten van anderen door gekregen op nl.religie, helaas niet mijn bericht van gisteren.  Daarom postte ik deze opnieuw, om 14.46 uur  en heb, tot nu toe, dit bericht niet meer op nl.religie gezien, noch berichten van andere gebruikers, terwijl het een druk bezette nieuwsgroep is.

 

DAAROM, HERSTEL DEZE DIENST, WANT DIE IS BUIEN GEBRUIK VOOR KPN GEBRUIKERS!!!

Omdat ik di forum, gewoonlijk niet gebruik, maar klantenservice weigert een 'ticket’ aan  te maken voor de technische dienst, ben ik hierop gekomen om deze klacht te melden. Meldt mij dus terug aub op mijn emailadres van KPN:****@planet.nl.

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

Als het goed is krijg je een melding van een nieuw bericht per email.

Daar is dit test voor.

Voor tekst zijn er vele ingangen naar de nieuwsgroepen, ik gebruik al jaren xs4all, ik ben benieuwd hoe dat gaat verlopen bij het verder samenvoegen met kpn. Overigens noemt xs4all de nieuwsgroepen experimenteel en er is daar ook wel eens wat aan de hand, maar dan wordt het na een berichtje in een nieuwsgroep (!) meestal wel opgepikt.

Reputatie 7
Badge +9

Sterker nog, het is xs4all die voor ons de nieuwsgroepen ook doet. Het zijn dus feitelijk dezelfde nieuwsservers, met daarbij dus ook dezelfde aantekening dat het om een experimentele dienst gaat. De tip die @KeesYagi geeft is dan wellicht ook de slimste, om in 1 van de andere groepen een bericht te posten dat dat mis gaat.

Sterker nog, het is xs4all die voor ons de nieuwsgroepen ook doet.

Aha, dat vermoede ik al en er was idd een storinkje een paar dagen terug.

. . .om in 1 van de andere groepen een bericht te posten dat dat mis gaat.

In :  xs4all.general

 

Ik zocht nog even naar een open server voor tekstgroepen, die zijn (waren?) er zat maar kan ik zo snel nog niet vinden, de universiteit van Berlijn oa, dacht ik.

Maar, ik kwam dit nog tegen :

https://mensen.wordpress.com/2007/03/31/nieuwsgroep-of-forum/

Goeie uitleg !

 

 

 

Â