Beantwoord

Niet alle ethernet apparaten niet zichtbaar in de KPN Box 12 menu.

  • 17 October 2021
  • 7 reacties
  • 300 keer bekeken

Hallo allen, 

Ik heb onlangs een nieuwe modem (de KPN box 12) geplaatst. Als je dan ingelogd bent zie je een overzicht van een aantal aangesloten apparaten op het o.a. bekabelde ethernet. Echter heb ik veel meer apparaten aangesloten dan de tien stuks die hij mij laat zien. 

Ik kan op geen enkele wijze alle aangesloten apparaten te zien krijgen die verder gaan dan de tien die ik dus nu zie. Ik wil graag van alle aangesloten apparaten de namen en icon aanpassen en dat kan ik nu dus niet. 

Ik kan ze wel zien met de app FING bijvoorbeeld. 

 

Alvast dank. 

icon

Beste antwoord door Kpn box 12 ethernet 19 October 2021, 14:37

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Welkom op het forum @Kpn box 12 ethernet! Via “My modem” kan je kiezen voor “DHCP leases”. Deze stappen kan je ook terugvinden in ons topic over de Box 12 instellingen. Hier hoor je alle apparaten te kunnen zien die op dat moment met het modem verbonden zijn. Zou je kunnen laten weten of je hier voldoende aan hebt?

Hallo Bram, 

Dankjewel voor deze tip. Echter bleek bij nader inzien, dat in het rijtje van bekabelde ethernet- verbindingen ook enkele draadloze apparaten te zitten, wat ik niet had verwacht. Want in het overzicht staan de bekabelde connecties gescheiden weergegeven van de 2,4 en 5 Ghz verbindingen.  Het heeft er alle schijn van dat de software van de Box 12 de weergave van de bekabelde en draadloze verbindingen nog niet helemaal perfect is. 

Beetje verwarrend i.i.g. 

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Kpn box 12 ethernet 

Zijn die draadloze apparaten rechtstreeks verbonden met de WiFi van de Box 12 zelf of zijn ze verbonden met een WiFi-versterker zoals de Experia Wifi? Dan komen ze via een kabel bij de Box 12 en worden daarom getoond bij de bekabelde connecties.

Hallo RBxx, 

Het maakt niets uit, als ik bv. Mijn telefoon direct koppel aan de wifi van box 12 of via mijn Acces point. In beide verbindingen ziet hij (ook na het tussentijds verversen) mijn smartphone zien als bekabeld apparaat?

Reputatie 7
Badge +17

@Kpn box 12 ethernet ik ga voor je kijken of het nodig is dit signaal door te geven of dat dit iets is dat al bekend is. Zou je wel kunnen bevestigen dat je ondanks dit dus wel alle apparaten kan zien in de Box 12?

Hallo Bram, 

Uiteraard kan ik wel via “Via “My modem” kan je kiezen voor “DHCP leases” alle apparaten te zien krijgen.

Reputatie 7
Badge +17

Ik snap dat dit meer een omweg is dan een oplossing. Maar gezien het doel van het zien van alle apparaten bereikt is ga ik wel het topic op beantwoord zetten. Mocht ik updates hebben over eventuele ontwikkelingen voor een oplossing zal ik die hier posten.