Vraag

niet eens met betalen monteursbon

  • 11 juni 2021
  • 4 reacties
  • 73 keer bekeken

Hallo, na 2 dagen zonder internet en tv te hebben gezeten is er gisteren een monteur langs geweest. Er zijn in de nacht van 8 op 9 juni werkzaamheden geweest om het netwerk te verbeteren. Sindsdien is mijn probleem ontstaan. 
dit is wat de monteur schrijft:

 

Verbinding is in de nacht van 9 juni omgezet naar VVDSL vectoring, in de WCD bij de woonkamer was de b ader onderbroken waardoor er geen linesync meer mogelijk was. WCD vervangen a en b ader goed aangesloten. De interne bekabeling van de woning is zeer oud, van WCD washok naar WCD slaapkamer naar WCD woonkamer en het heeft een zachte kern. ISRA zit waarschijnlijk in het washok en het modem staat in de woonkamer. Mocht er regelmatig storing voorkomen dan moet de bekabeling vervangen worden, voor dit tijdstip (20:00 uur) is dit geen optie. Aangezien de storing in het klantdomein zat kan ik niet anders dan voorijkosten rekenen. Verbinding is weer terug in dienst en stabiel.

Ik ben het er niet mee eens dat ik nu de kosten moet betalen van €60 terwijl de verbinding het voor het omzetten naar VVDSL het gewoon deed. Ik vind het onterecht dat ik nu hiervoor moet opdraaien. 
 

graag een oplossing hiervoor. 
 

 

 


4 reacties

Bent u zelf aan het prutsen geweest met de wandcontactdoos? Want die b ader breekt niet vanzelf. Bovendien schrijft de monteur dat de storing niet in het isra punt zat. Dus is de reparatie voor uw rekening.

Bent u zelf aan het prutsen geweest met de wandcontactdoos? Want die b ader breekt niet vanzelf. Bovendien schrijft de monteur dat de storing niet in het isra punt zat. Dus is de reparatie voor uw rekening.

Nee niet aangezeten, woon hier al 4 jaar. Nooit geen problemen gehad met het internet en tv. Tot een netwerkverbetering is gedaan door kpn. Hij was niet gebroken trouwens, was niet aangesloten/ hing los. 

U kent waarschijnlijk niet de overbekende mop over de monteur en het tikje met de hammer. 

Komt iemand in de garage dat zijn motor slecht loopt. De monteur geeft met een hamer een tik op een bepaalde plek op de motor. De klant krijgt een rekening van 100 Euro. 

De klant vraagt: “Voor dat tikje?”. De monteur zegt: “Nee het is voor de tijd die ik besteed heb om te leren waar ik dat tikje moest geven. “

Als voor het moment dat de monteur de aansluiting hertelde het niet werkte en toen hij wegging wel. Kan je elk iets bedenken wat een andere reden kan zijn. Maar mij lijkt dat zeer onwaarschijnlijk. 

 

Reputatie 6
Badge +10

Hoi @Jose79,

Ik begrijp je! Ik snap dat het heel zuur is, maar als provider hebben wij de verantwoordelijkheid om ons netwerk up-to-date te houden. Één van de voorwaarden voordat een monteur komt dat je akkoord gaat met eventuele kosten wanneer het probleem in het klantdomein zit. De monteur zal dan een zo'n eerlijke mogelijke inschatting maken van wat wel en niet aan KPN ligt. De monteur geeft op de bon heel duidelijk aan wat voor werkzaamheden hij heeft verricht en waarom de kosten in rekening zijn gebracht. Hierdoor kan ik, nog iemand anders, de kosten niet van de factuur afhalen. De kosten zijn terecht. 

Reageer