Beantwoord

niet eens met betalen monteursbon

  • 11 June 2021
  • 11 reacties
  • 297 keer bekeken

Hallo, na 2 dagen zonder internet en tv te hebben gezeten is er gisteren een monteur langs geweest. Er zijn in de nacht van 8 op 9 juni werkzaamheden geweest om het netwerk te verbeteren. Sindsdien is mijn probleem ontstaan. 
dit is wat de monteur schrijft:

 

Verbinding is in de nacht van 9 juni omgezet naar VVDSL vectoring, in de WCD bij de woonkamer was de b ader onderbroken waardoor er geen linesync meer mogelijk was. WCD vervangen a en b ader goed aangesloten. De interne bekabeling van de woning is zeer oud, van WCD washok naar WCD slaapkamer naar WCD woonkamer en het heeft een zachte kern. ISRA zit waarschijnlijk in het washok en het modem staat in de woonkamer. Mocht er regelmatig storing voorkomen dan moet de bekabeling vervangen worden, voor dit tijdstip (20:00 uur) is dit geen optie. Aangezien de storing in het klantdomein zat kan ik niet anders dan voorijkosten rekenen. Verbinding is weer terug in dienst en stabiel.

Ik ben het er niet mee eens dat ik nu de kosten moet betalen van €60 terwijl de verbinding het voor het omzetten naar VVDSL het gewoon deed. Ik vind het onterecht dat ik nu hiervoor moet opdraaien. 
 

graag een oplossing hiervoor. 
 

 

 

icon

Beste antwoord door Hanna_ 7 July 2021, 13:06

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 6
Badge +8

Bent u zelf aan het prutsen geweest met de wandcontactdoos? Want die b ader breekt niet vanzelf. Bovendien schrijft de monteur dat de storing niet in het isra punt zat. Dus is de reparatie voor uw rekening.

Bent u zelf aan het prutsen geweest met de wandcontactdoos? Want die b ader breekt niet vanzelf. Bovendien schrijft de monteur dat de storing niet in het isra punt zat. Dus is de reparatie voor uw rekening.

Nee niet aangezeten, woon hier al 4 jaar. Nooit geen problemen gehad met het internet en tv. Tot een netwerkverbetering is gedaan door kpn. Hij was niet gebroken trouwens, was niet aangesloten/ hing los. 

U kent waarschijnlijk niet de overbekende mop over de monteur en het tikje met de hammer. 

Komt iemand in de garage dat zijn motor slecht loopt. De monteur geeft met een hamer een tik op een bepaalde plek op de motor. De klant krijgt een rekening van 100 Euro. 

De klant vraagt: “Voor dat tikje?”. De monteur zegt: “Nee het is voor de tijd die ik besteed heb om te leren waar ik dat tikje moest geven. “

Als voor het moment dat de monteur de aansluiting hertelde het niet werkte en toen hij wegging wel. Kan je elk iets bedenken wat een andere reden kan zijn. Maar mij lijkt dat zeer onwaarschijnlijk. 

 

Reputatie 7
Badge +13

Hoi @Jose79,

Ik begrijp je! Ik snap dat het heel zuur is, maar als provider hebben wij de verantwoordelijkheid om ons netwerk up-to-date te houden. Één van de voorwaarden voordat een monteur komt dat je akkoord gaat met eventuele kosten wanneer het probleem in het klantdomein zit. De monteur zal dan een zo'n eerlijke mogelijke inschatting maken van wat wel en niet aan KPN ligt. De monteur geeft op de bon heel duidelijk aan wat voor werkzaamheden hij heeft verricht en waarom de kosten in rekening zijn gebracht. Hierdoor kan ik, nog iemand anders, de kosten niet van de factuur afhalen. De kosten zijn terecht. 

Hoi hanna, 

 

toen ik het abonnement afsloot werd er gevraagd of ik een monteur wilde voor de installatie. Deze heb ik naar mij  weten wel aangevraagd maar die is nooit geweest. Als de monteur wel langs was geweest had het mij nu geen €60 gekost. Ik kan de bevestiging van mijn bestelling niet meer vinden helaas. Maar misschien dat daar nog eens naar gekeken kan worden dan .

Reputatie 7
Badge +13

Hallo @Jose79,

Je bent al een paar jaar klant. De installatie monteur die destijds aangeboden is, heeft niks meer te maken met de storing en deze specifieke monteurskosten. 

Reputatie 7

Heeft de monteur vooraf de kosten met jou doorgenomen?

Heeft de monteur vooraf de kosten met jou doorgenomen?

Nee achteraf bij het invullen van de monteursbon, 

Hallo @Jose79,

Je bent al een paar jaar klant. De installatie monteur die destijds aangeboden is, heeft niks meer te maken met de storing en deze specifieke monteurskosten. 

als de installatiemonteur was langs geweest had die waarschijnlijk kunnen zien of het signaal goed is of niet. Ik heb er namelijk nooit aangezeten/hoeven aanzitten. Totdat er een verbetering kwam, toen deed hij het niet meer. 

Reputatie 7

Heeft de monteur vooraf de kosten met jou doorgenomen?

Nee achteraf bij het invullen van de monteursbon, 

Ik dacht dat zoiets verplicht is om vooraf te bespreken.

Reputatie 7
Badge +13

Hoi @wjb

Niet helemaal. Bij het maken van een afspraak met een monteur ga je als klant akkoord met “eventuele kosten.” Wanneer je online een afspraak maakt doe je dit door middel van het zetten van een vinkje, maak je telefonisch of via de chat een afspraak dan zal de medewerker altijd om akkoord vragen. In principe is de storingsmonteur gratis, tenzij het probleem in het klantdomein blijkt te zitten. De monteur zal proberen van te voren een inschatting te maken, maar soms komt die er tijdens het werken achter dat het probleem in het klantdomein zit. Dit is dus de situatie van @Jose79

Zoals ik eerder al benoemt heb, ga je als klant akkoord met de kosten zodra je een afspraak inplant. Op de monteurs bon staat duidelijk aangegeven waarom de monteur kosten in rekening heeft moeten brengen. De monteur heeft zich netjes aan de werkwijze en afspraken gehouden. 

Hoi @wjb

Niet helemaal. Bij het maken van een afspraak met een monteur ga je als klant akkoord met “eventuele kosten.” Wanneer je online een afspraak maakt doe je dit door middel van het zetten van een vinkje, maak je telefonisch of via de chat een afspraak dan zal de medewerker altijd om akkoord vragen. In principe is de storingsmonteur gratis, tenzij het probleem in het klantdomein blijkt te zitten. De monteur zal proberen van te voren een inschatting te maken, maar soms komt die er tijdens het werken achter dat het probleem in het klantdomein zit. Dit is dus de situatie van @Jose79

Zoals ik eerder al benoemt heb, ga je als klant akkoord met de kosten zodra je een afspraak inplant. Op de monteurs bon staat duidelijk aangegeven waarom de monteur kosten in rekening heeft moeten brengen. De monteur heeft zich netjes aan de werkwijze en afspraken gehouden. 

Het is ondertussen al opgelost. Het is 50/50 geworden.