Beantwoord

niet meer dan 10 port forwards mogelijk V10A

• 4 november 2018
  • 42 reacties
  • 1159 keer bekeken

• Nieuwkomer
  • 0 reacties
Hallo mensen,

Ik heb sinds een maandje glasvezel met TV en telefonie. De experiabox beviel tot nu tot redelijk goed (wifi wel uit en vervangen door 2x ubiquiti AC lite AP.).. netgear r7000 met dd-wrt als switch ingezet voor extra poorten. Ik heb 10 werkende port mappings staan in de experiabox, voor VPN en afstandbediening via een NAS, webcams, en de vaste mappings voor de 2 tv ontvangers.
De volgende port forwardings staan goed en zijn toegepast in de EB , maar ze werken niet! Nummer 10 en 11 van plaats wisselen bevestigt dat de mapping goed staat, maar dat nummer 11 (die eerst werkend 10 was) niet werkt. Is dit een bekend probleem/bug of kan ik er nog iets aan doen?

Firmware
Model Name:VRV9517 Firmware Version: v5.00.17 build184
Boot Code Version: 1.0.38-161.188
Hardware Version: R01
Serial Number:J818760244
icon

Beste antwoord door Joran 7 november 2018, 09:53

@GKL: De bug is bevestigd, we komen begin volgend jaar met een firmwareupdate om dit op te lossen. Zou je nu al een betaversie van deze firmware willen gebruiken? Dan zorg ik dat de update eerder krijgt. Daarvoor wil ik je vragen jouw adresgegevens toe te voegen aan je profiel en even een reactie te sturen als dat is gebeurd.
Bekijk origineel

42 reacties

Reputatie 1
Helemaal fantastisch @Joran! Mijn port forwards worden met de nieuw firmware niet meer overschreven door de iTV kastjes of door de DVS'en (KPN Devolo). Daarnaast werken mijn port forwards na no. 10 eindelijk ook weer zoals het hoort.

Om te voorkomen dat door wijzigingen van interne IP adressen van de iTV en DVS'en er alsnog veel port forwards worden aangemaakt heb ik ze met de DHCP server op het modem en gebruik makend van de MAC adressen een vast IP adres gegeven.

Met 5 iTV kasten en 2 DVS'en werden de port forwards (maximaal 32) aardig opgesnoept.

De router doet nu wat hij moet doen, ik ben helemaal tevreden. Nogmaals bedankt voor je hulp 👍
Reputatie 7
Badge +28
Je hebt em inmiddels! v5.00.18_build187 is het nieuwe versienummer (de vorige v5.00.17_build184). De automatische portforwards mogen nu geen bestaande portforwards meer overschrijven. Ik heb nog niet helemaal duidelijk of je nu meer dan 10 entries kunt toevoegen of dat je een foutmelding krijgt. Misschien dat je dat mij nog kan laten weten.
Reputatie 7
Badge +28
Hoi Rob, welkom op het forum! Ik zie dat je ook in dit topic hebt gepost: Experiabox v10a poort open zetten | KPN Community. Ik denk niet dat de beta hierbij gaat helpen. Je kunt beter even een eigen topic aanmaken in het Thuisnetwerk forum, dan kan de community met je meedenken naar de oplossing.
Reputatie 7
Badge +28
Hoi @johan9610, kun je dit iets verder toelichten? Vanuit het KPN netwerk kunnen er een aantal portforwards worden ingesteld voor de TV-ontvanger, Experia WiFi en andere KPN apparatuur. Verdere portforwards kun je naar eigen wens instellen. Wat gebeurt er als je een extra portforward toevoegt? Krijg je een foutmelding of gebeurt er niets? Werkt het na een fabrieksreset wel?
Reputatie 1
Dag @Joran, ik heb inderdaad de update ontvangen en ik merk al meteen een gigantisch verschil op mijn mobiele apparaten. Websites en dergelijke laden meteen, en de verbinding voelt een stuk stabieler aan. Straks zal ik mijn bedrade apparaten testen. Tot nu toe een goeie update!
Hallo,

Vreemd mijn modem heeft v5.00.20 build190 als versie maar nog steeds problemen met Port Forwarding.
2 stuks staan erin, de Wifi Versterkers en verder toevoegen wordt niet geaccepteerd.

DHCP probleem en reservations is ook maar minimaal met dit type modem. Op het moment een Vigor 2860 erachter gezet (als ip client) en deze is nu DHCP server.
@Joran
Wat gebeurt er als je een extra portforward toevoegt? Lijkt toe te voegen, refresh laat niets zien.
Krijg je een foutmelding of gebeurt er niets? Geen
Werkt het na een fabrieksreset wel? Moet ik uitvoeren op dit moment niet direct mogelijk. Zal het t.z.t. even doen.

PS. Er zitten nu 2 regels in. Ik denk de TV-ontvangers, maar voor de Wifi Versterkers niets.
Reputatie 7
Badge +28
Hoi GKL, welkom op het forum! Ik heb een tijdje geleden een vergelijkbare melding doorgezet naar de ontwikkelaars, hier lijkt nog geen werk van te zijn gemaakt. Het klopt dat er maar 10 portforwards werken. De vraag is nu wat de bug precies is. Zou er een foutmelding moeten komen bij de 11e of meer, of horen er wel meer dan 10 portforwards ingesteld te kunnen worden? Ik hoop het laatste. Goed dat je dit meldt, hiermee doe ik nog eens navraag. Ik laat van me horen zodra ik meer weet.
Reputatie 7
Badge +28
@GKL: De bug is bevestigd, we komen begin volgend jaar met een firmwareupdate om dit op te lossen. Zou je nu al een betaversie van deze firmware willen gebruiken? Dan zorg ik dat de update eerder krijgt. Daarvoor wil ik je vragen jouw adresgegevens toe te voegen aan je profiel en even een reactie te sturen als dat is gebeurd.
Reputatie 7
Badge +28
Welkom op het forum Max! Ik heb je gegevens doorgestuurd naar het modemteam, ik verwacht na het weekend reactie. Je hoort van me 🙂
Reputatie 7
Badge +28
Dit zijn precies de bugs die in de nieuwe firmware worden aangepakt. Een router is geen probleem, als de TV-ontvanger maar op de Experia Box zit aangesloten. Maar dit zou niet nodig moeten zijn. Laten we nog even reactie van het modemteam afwachten, ik laat het weten zodra ik meer weet.
Reputatie 7
Badge +28
Als het aan mij ligt wel! Ik stuur je gegevens door naar de modemontwikkelaars. Het kan een paar dagen duren omdat ze dit handmatig doen.

@Max: Heel goed om te horen dit! 🙂
Reputatie 7
Badge +28
Weet ik niet @Lukas_ , ik heb alleen informatie gekregen over de bugfixes. Ik zie dat je de update nog niet hebt, ik mail er achteraan. @Wesley0104, ik neem jouw gegevens direct mee. Het probleem met de trage DHCP is inderdaad opgelost in deze update.
Reputatie 7
Badge +28
@Lukas_ Jij hebt em bij dezen. Deel je bevindingen vooral, ik ben erg benieuwd.

@Wesley0104: Jij wordt meegenomen in de volgende batch, dat zal later deze week plaatsvinden. Als er een stabiele versie van de firmware is krijg je die automatisch!
Reputatie 7
Badge +28
Jammer dit Lukas! Vreemd probleem ook. Het is niet echt een oplossing maar als je de Minecraft server met een DHCP bind vastzet op 192.168.2.7, blijft de portforward dan wel werken? Dat kan via Network > LAN > LAN DHCP. Dit is natuurlijk niet het gewenste gedrag dus ik ga dit nog eens onder de aandacht brengen. Deze update lost specifiek het probleem op met de beperkte portforwards (max 10) en het overschrijven van bestaande forwards. Ook staat in de changelog een iets bredere opmerking over het 'niet werken van portforwards', ik hoopte dat jouw probleem hier onder zou vallen. Blijkbaar niet. Mocht er een nieuwe beta beschikbaar worden gesteld zorg ik dat je hierin meegenomen wordt.

@Wesley0104: Jij hebt de update ook sinds vanmorgen. Ben benieuwd naar jouw bevindingen!
Reputatie 7
Badge +28
Dat is echt bizar. Het overschrijven van de portforwards kon ik nog verklaren maar hier zie ik de logica niet van in. Ik hoop dat we dit snel kunnen oplossen, sorry dat de nieuwe firmware hiervoor geen oplossing biedt. Er is nog werk aan de winkel.
Reputatie 7
Badge +28
Met bovenstaand probleem bedoel je dan dat het IP-adres wijzigt na een DHCP bind of dat er maximaal 10 entries mogelijk zijn? De laatste is opgelost, de eerste nog niet. De nieuwe update verwachten we binnen een paar weken, ik hoop dat het tegen die tijd wel gelukt is.

Zijn de problemen met TV en WiFi nu helemaal opgelost met de V9? De reden dat een nieuwe Experia Box werd aangeboden is dat de V9 bij vectoring maximaal 77Mbit aankan, terwijl er 100+Mbit haalbaar is. Als ik de situatie goed inschat is dat nog steeds een verbetering ten opzichte van de V10A. Erg jammer dit. Ik geef jouw bevindingen ook door aan de ontwikkelaars.
Reputatie 7
Dat is goed nieuws. :-)
Is de wifi ook stabiel met die nieuwe firmware?
Reputatie 7
Portforwarding is nog steeds niet gefixt, het ip veranderd weerπŸ˜”
Wat is het versienummer van de firmware op jouw V10A?
Reputatie 7
v5.00.18 build187, vanmiddag er opgezet door KPN
Snik snik snik, moeten al die abonnees nog langer wachten op een oplossing. 😞
Reputatie 7
Nee, de log van van de v10a stroomt compleet vol met dhcp errors. Hij geeft dan ook geen nieuw ip adressen af. Dus ook niet aan de itv ontvangers, zelfs bedraad werkte het niet meer.
Dat is toch echt een zeer ernstige bug waarover je het hebt. 😖
Reputatie 3
Badge +3
Je hebt em inmiddels! v5.00.18_build187 is het nieuwe versienummer (de vorige v5.00.17_build184). De automatische portforwards mogen nu geen bestaande portforwards meer opschrijven. Ik heb nog niet helemaal duidelijk of je nu meer dan 10 entries kunt toevoegen of dat je een foutmelding krijgt. Misschien dat je dat mij nog kan laten weten.
Is het mogelijk dat ik die beta ook al vast gepusht kan krijgen? 😁 https://forum.kpn.com/thuisnetwerk-72/port-forwarding-op-veranderd-uit-zichzelf-466397#post713279
Reputatie 3
Badge +3
Als het aan mij ligt wel! Ik stuur je gegevens door naar de modemontwikkelaars. Het kan een paar dagen duren omdat ze dit handmatig doen.

@Max: Heel goed om te horen dit! :)

Ah toppie, is met die update ook de mogelijkheid om 2.4 en 5GHz te scheiden Toegevoegd?
Reputatie 3
Badge +3

@Max: Heel goed om te horen dit! :)
Ah toppie, is met die update ook de mogelijkheid om 2.4 en 5GHz te scheiden Toegevoegd?

^^^
Reputatie 3
Badge +3
Weet ik niet @Lukas_ , ik heb alleen informatie gekregen over de bugfixes. Ik zie dat je de update nog niet hebt, ik mail er achteraan. @Wesley0104, ik neem jouw gegevens direct mee. Het probleem met de trage DHCP is inderdaad opgelost in deze update.
Weten jullie al wanneer de software er wordt op gezet? Hopelijk vandaag nog!

Reageer