Beantwoord

Nieuw modem en KPN Thuis app herkennen wachtwoord niet

  • 4 March 2020
  • 22 reacties
  • 1113 keer bekeken

Badge

zowel de app als modem (V10) is nieuw, maar wachtwoorden herkennen: ho maar.

dat was beter geregeld; nu geen goede service!

maw: de app is niet aan de praat te krijgen daar deze geen wachtwoord herkent

 

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt oorspronkelijk topic

icon

Beste antwoord door Natasja 19 March 2020, 10:56

Bekijk origineel

22 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @wian 

De KPN Thuis app wil contact maken met de beheer omgeving van de WiFi ‘versterker(s)’.

Hiervoor gebruik je het admin password, dat op het etiket onderop of achterop de ‘versterker’ staat. Hetzelfde wachtwoord wat je gebruikt om op de webinterface in te loggen.

Badge

Beste Ruud,

helaas: dat werkt niet. en volgens mij moet ik eerst contact maken met het modem (V10).

 

Reputatie 7
Badge +21

Welke ‘versterker’ heb je, de Experia WiFi (zwart, vierkant) of Super Wifi (wit, rond)? Je hebt een nieuwe Experia Box zeg je. Is dat de v10 of de v10A (pas op de A)? Had je eerst een andere (oudere) Box?

Badge

de versterker is de Experia, die bedraad is aangesloten.

de experiabox is de V10 (dus niet de A) → hiervoor een andere (deze zou sneller internet opleveren, hetgeen ook (bedraad) is

 

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @wian 

De WiFi doet het wel? Als je de V10 hebt, staat daar de WiFi uit. De Experia WiFi’s verzorgen dan jouw draadloos netwerk.

Kan je wel inloggen op de webinterface van de Experia WiFi (http://192.168.2.150/login.htm) met het admin password?

Badge

ja, dat lukt wel (gisteravond nog gedaan → werkte)

 

Reputatie 7
Badge +21

Tja, dan kom ik toch weer terug op wat ik al eerder zei. Ik raak door mijn ideeën heen :thinking:, sorry..

Het “beheerderswachtwoord” in de KPN Thuis app is hetzelfde als het admin password, waar je mee inlogt in de webinterface van de Experia WiFi. Ook moet jouw mobiel natuurlijk de WiFi aan hebben staan en verbonden zijn met jouw WiFi thuisnetwerk.

Badge

beste Ruud,

ik weet wat de verschillende ww zijn, alleen deze app kan hier blijkbaar niet mee om gaan.

jammer, want op zich werkte het, maar een vernieuwing hoeft geen vooruitgang te zijn.

 

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @wian , spijtig dat het bij jou niet meer werkt, geen idee waarom niet. Bij mij gelukkig nog wel.

Reputatie 6
Badge +9

Dag @wian. Van harte welkom hier. Vreemd dat het beheerderswachtwoord niet wordt herkend. Ik zie dat @RBxx je al uitstekend op weg heeft geholpen, maar het probleem nog niet is opgelost. Dat is jammer. Heb je de app ook al eens opnieuw geïnstalleerd? Als dat niet werkt, kun je de Experia WiFi's ook eens resetten. Lukt het dan wel? 

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @wian 

Ik zag toevallig, dat er sinds gisteren een nieuwe versie (3.1.0) van KPN Thuis in de Google Play Store staat. Ook in de App Store staat deze versie inmiddels.

Nieuwe functies:  (“We hebben o.a. het volgende aangepast in de app”)

  • Als je een gastnetwerk instelt deel je de inlog nu makkelijk vanaf de overzichtpagina met je gasten
  • Je kunt je Experia Wifi en SuperWifi punten nu via de app herstarten
  • We hebben het inloggen gemakkelijker gemaakt

Wellicht is er (n.a.v. de eerdere/andere klachten?) iets verbeterd bij het wachtwoordgebruik. In dit topic heeft een gebruiker het ww opnieuw ingesteld dmv scannen QR-code van kpn WiFi versterker.

Badge

Helaas Ruud,

 

van alles geprobeerd: geen resultaat.

zie de bijlage.

ondertussen de de kpn-app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd; alle instructies gevolgd: gescand met de QR; het wachtwoord staat ook op de experia-box, is gecontroleerd.
resultaat: niet werkend.

 

Reputatie 7
Badge +21

…. ondertussen de de kpn-app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd; alle instructies gevolgd: gescand met de QR; het wachtwoord staat ook op de experia-box, is gecontroleerd.
resultaat: niet werkend.

Hallo @wian de gebruiker in het door mij aangegeven topic heeft het over scannen QR-code van kpn WiFi versterker met knipperend blauw lampje. Kan je dat ook proberen? 

Badge

Sorry Ruud, dat bedoelde ik ook,

een zwarte versterker.

helaas; net voor 1.001e keer geprobeerd: moedeloos.

Ook de andere wifi-versterker (eerste verdieping) geprobeerd; scannen lukt al niet eens; handmatig ingevoerd: ook niet(s)

Reputatie 6
Badge +9

Dag @wian. Jammer dat het opnieuw installeren van de app het probleem niet heeft opgelost. Ik zie dat je de melding krijgt dat je het verkeerde wachtwoord gebruikt. Het beheerderswachtwoord is hetzelfde wachtwoord dat je voor de Experia WiFi's gebruikt. 

Wat je eventueel ook nog zou kunnen doen, is je modem resetten en ook de Experia WiFi’s eens resetten door het resetknopje ingedrukt te houden.

Als je na het uitvoeren van de reset de Experia WiFi's weer aansluit, dan wordt één apparaat het “master apparaat”. Hier moet je dan het wachtwoord van gebruiken voor de app. Gebruik je wel dat wachtwoord?

Reputatie 6
Badge +9

Hallo @wian. Ik zie dat je niet meer hebt gereageerd. Ik ben benieuwd hoe het nu is. Is het inmiddels lukt om in te loggen? 

Badge

beste Natasja, nee, is niet gelukt.

ik heb de moed al opgegeven.

Reputatie 6
Badge +9

Dat vind ik jammer om te lezen, @wian. Ik had je vanzelfsprekend graag geholpen. Je hebt ook nog geprobeerd je modem en de Experia WiFi's te resetten? 

Badge

Beste Natasja,

alles wat jullie hebben aanbevolen, is gedaan.

met nul resultaat.

ik ben teleurgesteld. 

Reputatie 6
Badge +9

Dat is echt erg vreemd, @wian. Mijn opties raken zo inmiddels ook op. Als je ook de Experia WiFi's en de Experia Box hebt gereset volgens de instructies, dan zou je moeten kunnen inloggen met het wachtwoord van de “eerste” Experia WiFi. Dit vul je wel in? Wil je de app ook eens op een ander apparaat installeren en testen of je dan wel kunt inloggen? 

Badge

beste Natasja,

de laatste suggestie werkte wél: op een andere device proberen.

met Ipad geprobeerd → verliep goed; daarna pakte de Iphone het ook “gewoon” op.

dank voor het meedenken allemaal

 

Reputatie 6
Badge +9

Zo zie je maar weer: de zoveelste keer is scheepsrecht. :wink:  Fijn dat het via de iPad wel werkte en je nu op je iPhone ook kunt inloggen in de app. :thumbsup_tone2:

Reageer