Beantwoord

Nieuwe experiabox V10 en synology NAS

• 5 mei 2018
  • 5 reacties
  • 1531 keer bekeken

Heb vanmorgen mijn experiabox V7 omgeruild met een experiabox V10. Mijn synology nas weer aangesloten (instellingen in nas zijn hetzelfde gebleven). Krijg nu op geen enkele manier mijn nas meer te zien. Kan hem niet meer bereiken. Iemand die mij misschien kan helpen?
icon

Beste antwoord door Martin Ho 6 mei 2018, 11:09

wjb bedankt, het is me uiteindelijk gelukt alles weer werkend te krijgen. Poort 5000 port forward en extern toegang NAS via Quickconnect. NAS opnieuw opgestart en alles werkt! Camera opnieuw geinstalleerd en deze werkt ook weer.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Heeft de Synology NAS een IP adres van de DHCP server of is die vast ingesteld op de NAS zelf? Ik hoop het eerste.
Wat is het IP adres dat de NAS nu heeft?
Het Ip-adres staat cast. 192.xxx.x.15. Het is nu gelukt om hierop in te loggen en in de NAS te komen.
Alleen extern inloggen via ipadres van 77.xxx.x.110:8080 lukt niet. Heb portforwarding in V10 op 80 gezet.
Http server als app-name en TCP 80. Maar dat werkt niet.
Reputatie 7
192.168.2.x adressen mag je rustig in z'n geheel tonen, daar heeft verder niemand wat aan.
Kan je eens een screenshot posten van de application die poort 8080 forwardt en ook de toewijzing van die application aan het IP adres van de NAS.
wjb bedankt, het is me uiteindelijk gelukt alles weer werkend te krijgen. Poort 5000 port forward en extern toegang NAS via Quickconnect. NAS opnieuw opgestart en alles werkt! Camera opnieuw geinstalleerd en deze werkt ook weer.
Reputatie 7
Zelf ben ik niet zo'n fan van Quickconnect.
Ik benader mijn Synology NAS via de DDNS.synology.me die je op de Synology kunt configureren.
Daarnaast heb ik een aantal url's die verwijzen naar mijn Synology NAS waaronder de verwijzing naar de Wake On LAN Gateway die ik voor de Synology NAS ontwikkeld heb en waarmee je op afstand apparaten op jouw netwerk thuis kunt aanzetten.

Reageer