Vraag

Nieuwe Experiabox V10a. Wifi valt regelmatig weg op enkele apparaten.

• 23 december 2018
  • 1 reactie
  • 136 keer bekeken

Hallo, een tijd geleden kregen we van KPN (via de mail) een melding dat we een nieuwe experiabox zouden ontvangen. Na ontvangst hebben we deze geplaatst en de oude ZTE (die overigens goed was en het goed deed) teruggestuurd. Nu komt het regelmatig voor dat de wifi wegvalt op enkele apparaten. We hebben allemaal een iPhone en komt het ook voor dat ik gewoon wifi in de huiskamer heb en mijn zoontje die letterlijk naast mij zit de wifi op zijn iPhone gewoon wegvalt. Via internet heb ik online e.e.a. getest en probeer ik via http://192.168.2.254 in te loggen in de experiabox wat mij niet lukt door het ontbreken van een wachtwoord. Volgens de site zou dit een leeg wachtwoord zijn. Wat ik ook probeer het lukt niet. Had ik de oude ZTE maar gehouden, want daar had ik nooit problemen mee.

1 reactie

Reputatie 7
Het initiële wachtwoord van de V10A staat achterop achter een kaartje dat uitgeschoven kan worden.
De V10A had wat mij betreft nog lang niet in de markt gezet mogen worden. Dit apparaat blijkt, als ik de vele topics hierover mag geloven, een rampzalig apparaat te zijn als het gaat over de stabiliteit van de wifi.

Je mag Trump persoonlijk bedanken voor deze ellende. Hij was het die besloot om ZTE, de leverancier van de V10 (zonder A), in de ban te doen wat had kunnen betekenen dat ZTE failliet had kunnen gaan. KPN is daardoor dus halsoverkop aan de gang gegaan om met Arcadyan een alternatief te ontwikkelen.
De ban van ZTE behoort alweer tot het verleden, maar de abonnee van KPN is helaas nog niet verlost van de rampzalige gevolgen van deze actie.

Reageer