Beantwoord

Nieuwe modem, alles traag

• 23 maart 2018
  • 4 reacties
  • 133 keer bekeken

Hallo
Een paar weken geleden is ons modem stuk gegaan en hebben wij een nieuwe gekregen.
Sindsdien Werkt alles langzamer.
Bij de WiFi hebben we volledig bereik, maar webpagina's worden heel langzaam geladen.
En bij het starten van een serie op Netflix duurt het gemiddeld 2 minuten voordat de serie geladen Is en begint.
Met het oude modem hadden wij bijvoorbeeld in de tuin iets minder wifi bereik, maar wel een stuk sneller.
En Netflix duurder hooguit 5 seconden voordat het begon.

Heb al even een aantal dingen geprobeerd die op het forum stonden, maar tot nu toe heeft nog niets geholpen.

Kunnen jullie mij helpen dit probleem op te lossen.

Mvg Danny
icon

Beste antwoord door Jasper 25 maart 2018, 21:15

Hallo dandy1986, welkom op het forum! Met een nieuw modem verwacht je natuurlijk niet dat het langzamer wordt, dat is ook niet de bedoeling. Als je een serie start wil je die gewoon meteen gaan kijken en niet wachten tot het nog eens begint.

Heb je de bekabelde test die Robin voorstelde al kunnen doen? Wat kwam daar uit? Ik heb de verbinding vanaf hier ook nagekeken en er komt ongeveer 15 Mbit/s aan op de Experia Box. Dat is ook het maximale wat de koperverbinding naar het huis aan kan. Als de WiFi snelheden daar veel van afwijken kan je de tips op onze site toepassen om de verbinding zoveel mogelijk te optimisation.

Ik zie dat het ook mogelijk is om je aansluiting over te zetten naar de glasvezelkabel, daarmee zijn snelheden tot (afhankelijk van het abonnement) 500 Mbit/s mogelijk. Als je zowel via de kabel als via WiFi al aan de 15 Mbit/s zit en dat is niet voldoende kunnen we daar naar kijken.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +27
Heb je nog naar bovenstaande kunnen kijken, @Dandy1986? Als ik nog iets voor je kan doen, laat het me maar weten.
Reputatie 4
Badge +9
Hallo dandy1986, welkom op het forum! Met een nieuw modem verwacht je natuurlijk niet dat het langzamer wordt, dat is ook niet de bedoeling. Als je een serie start wil je die gewoon meteen gaan kijken en niet wachten tot het nog eens begint.

Heb je de bekabelde test die Robin voorstelde al kunnen doen? Wat kwam daar uit? Ik heb de verbinding vanaf hier ook nagekeken en er komt ongeveer 15 Mbit/s aan op de Experia Box. Dat is ook het maximale wat de koperverbinding naar het huis aan kan. Als de WiFi snelheden daar veel van afwijken kan je de tips op onze site toepassen om de verbinding zoveel mogelijk te optimisation.

Ik zie dat het ook mogelijk is om je aansluiting over te zetten naar de glasvezelkabel, daarmee zijn snelheden tot (afhankelijk van het abonnement) 500 Mbit/s mogelijk. Als je zowel via de kabel als via WiFi al aan de 15 Mbit/s zit en dat is niet voldoende kunnen we daar naar kijken.
Voorheen hadden we de Experiabox v8 nu de V10

Bedraad heb ik nog niet geprobeerd.
Ga ik bij thuiskomst even doen
Reputatie 7
Badge +30
Welke had je voorheen? Welke nu?

Is bedraad het e.e.a nog wel goed?

Reageer