Vraag

Nummerbehoud vaste telefoon Vodafone-Tele2

• 7 juni 2018
  • 5 reacties
  • 148 keer bekeken

Tot afgelopen maandag 4 juni 12.00 had ik een mobiel abonnement bij Vodafone. Tevens had ik de functie vast op mobiel. 2 vaste nummers die onder mijn mobiele nummer hingen. Ik ben overgestapt naar Tele 2. Zij boden ook de mogelijkheid aan van vast op mobiel en zouden dit in zijn geheel overnemen. Vanaf maandag 12.00u is het vaste nummer uit de lucht. Heb gelijk contact gezocht met Tele 2 en Vodafone. Tele 2 zegt dat ze de onderliggende diensten pas over laten hevelen als ik klant ben bij hen. Vodafone zegt dat mijn contract is opgezegd en enkel gevraagd is om het mobiele nummer te porteren. Alle overige diensten vervallen dan per direct. Vodafone wil mijn vaste nummer niet vrijgeven. Ik wordt van het kastje naar de muur gestuurd. Dit kan toch niet zomaar? Zij zijn toch verplicht om mij dit nummer te geven?
Ben zeer benieuwd naar jullie reactie en hoe ik dit kan oplossen.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Ik zie niet wat KPN hier mee te maken heeft.

Maar, wat is nu je vraag? Tele2 mag best je pas later aansluiten. Dat is afhankelijk wat je met hun hebt afgesproken.
Vodafone mag niet zomaar alles opzeggen omdat je een nummer wil porteren.

Robin
Reputatie 7
Badge +21
Goedemiddag WHJP, bedankt voor je bericht.
Ik ben inderdaad ook nieuwsgierig wat KPN hier voor je in kan betekenen, zoals gezegd gaat het om Vodafone en Tele2. Of bedoel je KPN? 🙂 Zo ja, dan help ik je graag verder om het uit te zoeken, zonder telefonie zitten is natuurlijk niet prettig!
Ik ben mijn vaste nummer kwijt. Kpn heeft hier niets mee te maken. Maar ik dacht, wellicht kunnen zij mij adviseren wat te doen. Misschien kan KPN mijn vaste nummer wel op een of andere manier te pakken krijgen en dan kan ik via KPN een contract afsluiten, dat is vraag 1.
Vraag 2 is: mag Vodafone gewoonweg zeggen: Uw contract is bij ons opgezegd door Tele 2, ze hebben niet gevraagd om het vaste nummer te porteren en DUS u krijgt nu uw nummer niet meer.?

Het is nog maar sinds afgelopen maandag! Ik heb direct gebeld en opheldering gevraagd. Ik heb begrepen dat het vaste nummer bij hun in een pool verdwijnt. Dan moet dit toch traceerbaar zijn?
Reputatie 7
Badge +11
Zonder de achtergrond te weten, je zou het nummer kunnen porteren naar (bv) cheapconnect, dan kun je het doorschakelen en/of via elke internetverbinding gebruiken.
Reputatie 7
Badge +28
Ik ben mijn vaste nummer kwijt. Kpn heeft hier niets mee te maken. Maar ik dacht, wellicht kunnen zij mij adviseren wat te doen. Misschien kan KPN mijn vaste nummer wel op een of andere manier te pakken krijgen en dan kan ik via KPN een contract afsluiten, dat is vraag 1.

Het is mogelijk een contract bij ons af te sluiten met nummerbehoud maar ik ga ervan uit dat er nu ook een contract loopt bij Tele2. Per wanneer gaat dit in? Elke provider kan ook achteraf een nummer overzetten, het nummer blijft enige tijd gereserveerd onder jouw gegevens. Ik ga ervan uit dat Tele2 dit in orde kan maken maar het is wel afhankelijk van wanneer het abonnement van start gaat.

Reageer