Beantwoord

nvr met camara instellen op v10 modem

• 14 september 2017
  • 67 reacties
  • 1524 keer bekeken

Hallo allemaal,
Ik heb een Novus NVR 6316-/H1 en een Alhua camara aangeschaft en deze wil ik gaan gebruiken als beveiliging.
Ik gebruikt ook een V10 modem
Probleem waar ik tegen aanloop is dat ik niks online krijg.

Volgens mij begint het al niet goed want als ik naar het ip kijk van de nvr dan
staat die namelijk op 192.168.1.200

Is het niet zo dat het 192.168.2.xxx moet zijn?

Wie kan mij daar bij helpen?

Dit is de nvr

Admin: bericht naar juiste board verplaatst
icon

Beste antwoord door imjan 19 september 2017, 22:12

Het gekke is nu dat het werkt.

De app vraagt om een qr code te scannen, op die manier linkt hij hem. Toen werkte wifi verbinding.

Vul ik daar het ip nr in van de nvr werkte het via Wi-Fi

Vul ik daar het wan ip in werkte het niet.

Nu vul ik het serie nr in van de nvr werkt het wel via 4g.

Apart..

Wel hartstikke bedankt voor je tijd en energie!
Bekijk origineel

67 reacties

Ik ben al een stap verder, ik heb de NVR in de zelfde range gezet, 192.168.2.200 en ook aan de DHCP binding toegevoegd.

Nu wil de camara aan de NVR toevoegen maar kan nergens het ip achterhalen. Ook niet via een ipscanner...
Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

In iedergeval tof dat je al verder bent. Als je een DHCP Binding gebruikt wil je niet het IP vast instellen.

Heb je een specifiek type nummer van de camera? T kan zomaar zijn dat die bijvoorbeeld ook standaard in de 192.168.1.0/24 range zit en dat IPScanner hem daarom niet vind.

Robin
Zou je niet de NVR op dhcp zetten (verbinding automatisch ip adres verkrijgen).
Vervolgens inloggen op je Experiabox V10 en bij om te zien welk ip je NVR heeft gekregen, en dit ip vervolgens toevoegen aan de binding. Inloggen --> (rechtsboven "status") --> geavanceerd --> Wifi --> wifi client status, om de ip op te zoeken van je camera.

Hierdoor zal je camera altijd hetzelfde ip van de dhcp server krijgen.
Camara type is een Dahua IPC-HDW4431C-A

Hoe kan ik zien welk ip de nvr heeft gekregen nadat ik hem op automatisch ip verkrijgen heb gezet.

Als ik inlog op de modem en ik ga naar-> instellingen->DHCP->DHCP binding dan zie ik hem er niet tussen staan.
Je kunt zien welk IP je NVR heeft kregen door in te loggen op je ExperiaBox --> hierna klik je (rechtsboven "status") --> geavanceerd --> Wifi --> wifi client status, om de ip op te zoeken van je camera.
Ik heb dat gedaan en zie 3 clients.

-Mijn laptop.
-Telefoon
-Telefoon

Als ik kijk naar de status van mijn nvr dan ziet dat er zo uit
Als ik nu een ip scan doe zie ik dat mijn nvr online is met het ip nr 192.168.2.200
Maar ik kan de camara niet toevoegen omdat ik nog steeds geen ip weet van dat ding en de fabrikant kan mij ook niet helpen..
Reputatie 7
Badge +30
De NVR zal .200 houden omdat je daar een DHCP Binding voor hebt. Vandaar dat je ook automatisch wilt gebruiken.

De Cameras gebruiken standaard een vast IP. Je moet ze dus allemaal loskoppelen en vervolgens 1 aansluiten. Als je dan je computer een IP geeft in de 192.168.1.0/24 range kan je bij de camera door naar http://192.168.1.108 te surfen of via de Configuratie Tool die bij de cameras zit.
Als je een Windows computer gebruikt kan je het IP wijzigen door naar Configuratiescherm te gaan, dan Netwerkcentrum, Wijzig adapterinstellingen, Rechts te klikken op de adapter die je gebruikt (WiFi/Ethernet), Eigenschappen, Internet Protocol Versie 4, Eigenschappen, Het volgende IP Adres gebruiken, 192.168.1.110, 255.255.255.0, leeg, Bij DNS laat je beide vakjes ook leeg.
Na afloop zet je zowel DNS als IP weer op automatisch.

Robin
Gelukt! Welke gegevens zijn nu handig om de camera te geven
BV:
ip adress 192.168.2.199
Standaard gateway 192.168.2.254
Het is gelukt, ik kan nu via de nvr en via een app, superlive plus de camara benaderen.

Nu nog met 4g..
Reputatie 7
Badge +30
Het makkelijkste is om ook hier DHCP voor te gebruiken.

Verder. kan je die NVR in de browser benaderen (hoe?) en daarop alle video kijken?
Er zit een hdmi uitgang op de nvr en zit op mijn tv aangesloten, op deze manier kan ik het menu zien van de nvr.

Er zitten talloze instellingen op dat apparaat
Reputatie 7
Badge +30
Ja oke, maar die kan je niet benaderen via http://192.168.2.200/ ? als dat zo is dan kan je namelijk gewoon 80/443 openen en werkt het ook via 4G
Kan de nvr benaderen met 192.168.2.200, zie alleen beeld vanwege plug in.

Hoe zet ik die poorten open en is dat wel veilig.
Moet daar niet een wachtwoord aan vast gemaakt worden
Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Dat is mijn vervolgvraag. Op wat voor computer heb je die website geopend?

En, moet je ook inloggen? Of kan je het instellen dat je in moet loggen?

Robin
Via mijn laptop en via mijn mobiel kan ik bij de nvr via 192.168.2.200

Via de app zie ik beeld. Dit allemaal alleen via wifi
Robin,

Weet jij hoe ik die poorten open
Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Ik wilde eigenlijk zometeen reageren, maar zie nu dit bericht.

Ja dat weet ik, maar de vraag is of je via die website: http://192.168.2.200/ ook video kan bekijken (op een laptop ofzo).

Verder, Welke app gebruik je?

Robin
Ja ik kan met de de laptop naar http://192.168.2.200/ en zie dan beeld. Ook via Android toestel gaat dat. Beide Wi-Fi verbonden.

Ik gebruik de app: super live plus
Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Zit er op die website ook een login, of kan je die er zelf op maken?
Als dat zo is kun je poort 80/443 openen richting de NVR. Op de Experiabox ( http://192.168.2.254/ ) doe je dat door naar Instellingen, Forwarding IPv4 te gaan. Daar klik je op Maak nieuw item aan, vervolgens vul je het IP in (192.168.2.200) en selecteer je "Servers". Uit het lijstje kies je dan HTTP Server. En dan druk je op toepassen.
Vervolgens kun je onder Status het WAN IP-Adres vinden, als je die in de app invult of in je browser invult kan je er bij.

Robin
Een screenshot van de de 192.168.2.200. Dus je ziet gelijk een inlog.

Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Dan zou je inderdaad gewoon die poort kunnen forwarden! Ik ben benieuwd of dat lukt en werkt!

Robin
Klopt het dat je nergens 80 en 443 hoeft aan te vinken?
Reputatie 7
Badge +30
Ja! Als het goed is ben je alleen 80 nodig (je gebruikt 443 in iedergeval niet in de screenshot).

Zodra jij HTTP Server selecteert weet de Experiabox dat jij 80 bedoelt. Als je op diezelfde pagina op Application Configuration klikt kan je zien welke namen met welke poorten geassocieerd zijn en eventueel ook zelf nieuwe toevoegen.

Als je ook 443 wilt, maak je nog een item met HTTPS Server, maar ik betwijfel of die nodig is.

Robin

Reageer