Vraag

Office werkt niet op de VPN, overal melding dat de verbinding verbroken is

  • 17 November 2021
  • 6 reacties
  • 32 keer bekeken

Hier ook een vergelijkbaar probleem, maar net weer anders. Zodra VPN (PulseSecure) is gestart, geeft de laptop aan dat de verbinding verbroken is (in statusbalk), maar dat is hij niet. Alles werkt gewoon, behalve Office. Daar krijg ik overal de melding dat er geen internetverbinding is en bestanden dus niet gesynchroniseerd worden etc. Ongeacht of ik Wifi gebruik of bekabeld. Heel irritant en ook bij mij kastje - muur verhaal. En ook hier: als ik bij mijn vriend ben, dan werkt het prima (Ziggo). Ik ben totaal niet technisch, dus bovenstaande gaat me al boven de pet. Als iemand de oplossing in Jip en Janneketaal heeft, heel graag!

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Hallo @EliseSch kan ook een algemene DNS-storing zijn, kan ook geen websites meer bereiken door DNS-melding en gebruik geen VPN, tijdelijk DNS 1.1.1.1 en 1.0.0.1 aangezet en alles werkt weer.

 

Hoi, ik heb het probleem bij mij zojuist "opgelost" door achter het modem een andere router aan te sluiten. Dit is eigenlijk een workaround omdat ik niet verder kwam, maar goed het werkt. Om een of andere reden maakt hij nu verbinding die het modem enigszins bypasst. 

@JanD Dat is niet echt jip en Janneke taal hè?! Heb je screenshots?

@JanD Dat is niet echt jip en Janneke taal hè?! Heb je screenshots?

Hallo @EliseSch , waar wil je screenshots van zien?

Gebruik je Windows 10 of 11?

@JanD ik heb Windows 10Enterprise. Je zegt dat je tijdelijk DNS 1.1.1.1 en 1.0.0.1 hebt aangezet. Waar doe je dat, heb je daar screenshots van? Geen idee waar ik dat in zou moeten/kunnen stellen. Ik heb een opname gemaakt van mijn scherm rechtsonderin waarbij ik op wifi zit en VPN verbind.

https://www.screencast.com/t/xgTlThxQnbsy

Helaas is het probleem niet opgelost met de geboden oplossingen @JanD . Ik heb bij Internet Protocol Version 4 de eigenschappen geopend en bij Geavanceerd > DNS een andere DNS server toegevoegd (tip die ik ergens online zag) en dat leek te werken omdat hij dan oversprong van het bekabelde internet naar de WIFI, dus in ieder geval verbinding hield, maar die ingestelde DNS server die onthoudt hij niet, dus na op nieuw opstarten laptop staat alles weer op de oude manier en werkt het dus niet meer. Ik word hier echt gek van, niemand lijkt het op te kunnen lossen of te snappen.