Beantwoord

offline printer

• 11 oktober 2017
  • 2 reacties
  • 124 keer bekeken

mijn printer HP5540 aangesloten op experia V10 doorloopt alle fases van draadloosinstellen prima, maar zo gauw ik een printopdracht geef blijkt hij toch offline te zijn. inmiddels een vast IP adres gegeven maar probleem niet opgelost. Dit kost mij heel veel tijd. Moet ik nog poorten veranderen? help aub.
icon

Beste antwoord door hansdigiB 19 oktober 2017, 08:56

Dank voor de reactie! 10 minuten na plaatsing van de vraag, was ik er uit. Op een of andere manier werden er twee verschillende namen aan dezelfde printer gegeven wanneer ik de printer liet zoeken in het netwerk. Het enige verschil was het woordje DIRECT, verder waren de namen identiek. Ik moest dus uiteindelijk die zonder de toevoeging DIRECT hebben. Alles gelijk aan elkaar gemaakt en nu werkt het! Het zit hem soms in kleine dingen die je wel hoorndol kunnen maken.
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 6
Badge +11
Hoi Hans,

Lastig als je printopdrachten dan toch niet aankomen. Draadloos printen is natuurlijk enorm handig. Ik weet niet direct of je poorten moet openen, het lijkt me dat het prima moet kunnen werken zonder dit te doen.

Je zou kunnen proberen om het installatieproces van je printer opnieuw te doorlopen. Verwijder dan de software van je computer en doorloop het opnieuw. Wellicht kun je daarna probleemloos draadloos printen. Kom je er niet uit, dan kun je ook de fabrikant een vraag hierover stellen. Als de installatie namelijk probleemloos is verlopen, dan zou het prima moeten werken!

Ik hoor graag van je of dit straks gelukt is!
Dank voor de reactie! 10 minuten na plaatsing van de vraag, was ik er uit. Op een of andere manier werden er twee verschillende namen aan dezelfde printer gegeven wanneer ik de printer liet zoeken in het netwerk. Het enige verschil was het woordje DIRECT, verder waren de namen identiek. Ik moest dus uiteindelijk die zonder de toevoeging DIRECT hebben. Alles gelijk aan elkaar gemaakt en nu werkt het! Het zit hem soms in kleine dingen die je wel hoorndol kunnen maken.

Reageer