Beantwoord

Omruilen Experia v10a voor een Fritz!box

  • 4 April 2020
  • 7 reacties
  • 349 keer bekeken

Reputatie 1
Badge

Hallo KPN.

Ik lees dat vanaf deze week gekozen kan worden voor een Fritz!Box i.p.v. een Experia router.

Vanwege de haperende wifi, en een probleem met de port-forwarding rules, heb ik mijn oude Fritz!box achter de Experia gezet. Zonde, maar werkt veel beter.

Er van uit gaand dat met een Fritz!box mijn TV en telefoonlijn blijven werken, kom ik de Experia ruilen voor een Fritzbox? Eén router is immers voldoende en beter.

John.

icon

Beste antwoord door wjb 5 April 2020, 12:47

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Hallo @JJMV , een Fritzbox via KPN moet wel volledig door jezelf ingesteld worden volgens het eigen-modem principe en hang je direct aan je glas- of xDSL-aansluiting, het is dus niet klik-en-klaar zoals bij de Experia. Box. Zie daarvoor de betreffende topics die daarvoor geopend zijn.

 

Reputatie 7

Er van uit gaand dat met een Fritz!box mijn TV en telefoonlijn blijven werken, kom ik de Experia ruilen voor een Fritzbox? Eén router is immers voldoende en beter.

Als jouw FRITZ!Box FRITZ!OS versie 7.13 of nieuwer draait dan kan je deze gebruiken op het KPN netwerk. Als je bonded VDSL hebt, dan zal je de 7583 moeten gebruiken. Heb je VPlus dan zijn alleen de 7530, 7581, 7583 en 7590 geschikt.

De FRITZ!Box is voorzien van een configuratiewizard voor KPN waarmee je deze zeer eenvoudig kunt configureren. Een kind kan de was doen. :wink:

Als je KPN Hussel hebt dan kan je overigens voor €7,49 een FRITZ!Box huren door deze optie bij het abonnement te kiezen.

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @JJMV, geeft dit duidelijkheid? Zie anders top topic over de FRITZ!Box. 

Reputatie 1
Badge

Bedankt voor het antwoord.

Ik bekijk nog even wat ik doe.

Reputatie 7
Badge +20

Natuurlijk. Mochten we nog iets kunnen betekenen, laat het dan vooral weten. 

Reputatie 1
Badge

Helaas is mijn FRITZ!OS versie 7.12, en is er nog geen nieuwere firmware.

Een abonnement afsluiten voor de router doe ik niet. Ik laat het voorlopig zoals het is.

Reputatie 7

Helaas is mijn FRITZ!OS versie 7.12, en is er nog geen nieuwere firmware.

Welke FRITZ!Box heb je dan?