Vraag

Onbekend Type Modem

  • 25 January 2021
  • 9 reacties
  • 185 keer bekeken

In mijn thuis app wordt er een onbekende type modem aangegeven na het resetten van mijn KPN box V12.

Hoe kan het dat mijn Philips Hue Bridge als modem wordt gezien?

 

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Omdat die app gewoon een beetje flut is. Je kunt hem beter niet gebruiken.

Ik heb hetzelfde probleem. Hierdoor is er geen wifi beschikbaar.

hoe is dit op te lossen?

Reputatie 7
Badge +24

Voor WiFi bent u niet afhankelijk van die app hoor.

Wat is het probleem? (afgezien van die app, vergeet die app gewoon) Heeft u geen WiFi? Bent u nieuwe klant? Heeft u versterkers? 

Wel verbinding, wifi valt hele tijd weg. Bestaande klant en idd 2 KPN experia wifi versterkers bedraad aangesloten.

 

Wat kan ik hier mee?

Al 5x opnieuw opgestart en gereset, etc.

Reputatie 7
Badge +24

Wel verbinding, wifi valt hele tijd weg. Bestaande klant en idd 2 KPN experia wifi versterkers bedraad aangesloten.

 

Wat kan ik hier mee?

Al 5x opnieuw opgestart en gereset, etc.

Ok. Welke Experiabox heeft u? Blijft een bekabelde verbinding wel stabiel altijd werken?

Reputatie 7
Badge +11

Zit er toevallig een draadloze verbindingsset (internet over het stroomnet) tussen één van de Experia wifi's en het modem? Dat kom ik nog wel eens tegen en dan valt de wifi ook regelmatig weg.

Experiabox v10. Bedraad werkt prima!

draadloze verbindingsset is direct met de experiabox gekoppeld, niet met een versterker.

De tweede versterker is bedraad gekoppeld aan een netgear gigabit eternet switch die weer bedraad is gekoppeld aan de 1e versterker.

dit heeft altijd prima gewerkt, tot gisteren…

Reputatie 7
Badge +24

Experiabox v10. Bedraad werkt prima!

draadloze verbindingsset is direct met de experiabox gekoppeld, niet met een versterker.

De tweede versterker is bedraad gekoppeld aan een netgear gigabit eternet switch die weer bedraad is gekoppeld aan de 1e versterker.

En dat is eigenlijk niet goed dus. Een versterker moet echt bekabeld op de Experiabox aangesloten zijn.

Een tv ontvanger aansluiten via een draadloze verbindingset kan nog, want een tv ontvanger werkt met een buffer van enkele seconden. Die loopt bij wijze van spreken 5 seconden achter. Met deze buffer kan die kleine haperingen opvangen. Een WiFi verster heeft uiteraard geen buffer. Je wilt niet achter lopen bij het ophalen webpagina's, je wilt gewoon onmiddellijke snelle response. Daarom werkt een versterker achter een draadloze verbindingset vaak niet.

De versterker zit ook niet achter de draadloze verbindingsset.

deze opzet in overleg/samenspraak met een kpn monteur opgezet en getest, alles heeft 1,5jaar prima gefunctioneerd. Tot gisteren….
 

Zijn er vanuit KPN veranderingen doorgevoerd in configuratie? Of updates geweest afgelopen weekend?

anders zou ik het niet weten, er is hier niks veranderd aan de opzet/installatie.