Vraag

Onbekende IP lease in service log in Experia Box

  • 21 January 2020
  • 2 reacties
  • 184 keer bekeken

Goedenavond, het valt mij op in het service log van mijn Experiabox dat er een IP lease uitgegeven wordt aan een ip adres (10.58.47.137) dat buiten de range van mijn DHCP valt.
Dit gebeurt dagelijks op gezette tijden namelijk 08:59 en 20:59 uur. Ik heb geen idee wat dit is of hoe dit kan.  Wat kan dit zijn?

2020-01-16 20:58:48 Dhcpc:Recv Packet,ACK, Lease of 10.58.47.137 obtained, lease time 86400

Met vriendelijke groet,
Raymond


2 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @FattyBoemBoem  Normaliter zouden alle apparaten die je in het netwerk hebt een adres moeten krijgen dat binnen de DHCP range valt. Ik durf je niet te zeggen waarom er bij jou eentje buiten valt en ik kan ook niet zeggen wat dit dan is. Je kunt in je Experia Box kijken naar het overzicht met aangesloten apparaten, om zo te bepalen welk apparaat het is. 

Reputatie 7

Ik denk niet dat dit een apparaat is in je eigen netwerk, maar het verkrijgen van een nieuwe DHCP lease van de Experia Box zelf op het IPTV netwerk (vlan 4).

Dat er om de 12 uur een nieuwe DHCP lease aangevraagd wordt komt omdat de Experia Box een DHCP leasetijd van 86400 seconden (24 uur) heeft en er altijd na het verstrijken van 50% van de DHCP leasetijd een nieuwe DHCP lease aangevraagd wordt.

Reageer