Vraag

onbekende mac adressen in kpn netwerk

• 7 februari 2017
  • 27 reacties
  • 622 keer bekeken

Ik merk de laatste tijd dat er onbekende mac adressen in mijn kpn netwerk aanwezig zijn. Herkent iemand dat, en wat is er aan te doen?

27 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Wat is onbekend? Zijn het TV Ontvangers? Het MAC adres van een andere interface van hetzelfde apparaat?
Nee, telefoons met een mac adres van Azie. Wifi staat uit, en kpn hotspot ook. Kpn helpdesk zegt doodleuk is niet ons probleem is geen storing 😢
Reputatie 7
Badge +23
Hee @famk, welkom op het forum!

Wat een gek probleem, helemaal omdat je je WiFi uit hebt staan. Dan kunnen apparaten alleen bekabeld verbinden en zouden deze zich in je huis moeten bevinden.
Zie je de mac adressen in het verleden staan? Fabrikanten geven mac adressen mee aan hun producten. Veel apparaten worden in Azië gemaakt, dus dat zou het een en ander kunnen verklaren.
Reputatie 7
Wat een gek probleem, helemaal omdat je je WiFi uit hebt staan. Dan kunnen apparaten alleen bekabeld verbinden en zouden deze zich in je huis moeten bevinden.Juist, maar: Nee, telefoons met een mac adres van Azie.Wat voor telefoons vraag ik me dan af? Van mobiele telefoons met een vaste ethernetaansluiting heb ik nog niet gehoord.
Reputatie 5
Badge +5
Mac adressen zijn altijd lokaal, en elke fabrikant heeft een eigen reeks, dus vandaar dat je bij allerlei fabrikanten uit komt over de hele wereld.

Je zal dus op zoek moeten:
Die mac adressen hebben ook een ip nummer op je netwerk, maar schakel maar kabels af.
Haal een voor een de ethernet stekkers uit je router totdat het adres verdwijnt, en als je de goede
aansluiting hebt gevonden , kijk eens langs de kabel wat daar dan opzit...

Waarschijnlijk kom je op een WIfi acces point uit als het een mobiel is...blokkeer ze maar in
je acces point, gaat diegene vanzelf piepen.
Reputatie 7
Badge +23
Bedankt voor de mooie aanvulling @WimC en jij voor de aanvullende vraag @Henk2304.

Schept bovenstaande ook al duidelijkheid voor je @famk? Ik hoor het graag!
Hallo even een update. Bij de macadressen kon ik via mijn router geen ip-nr vinden. Ik keek naar aangesloten apparaten en de macadressen stonden daar niet bij.
Maar ik vermoed dat het probleem opgelost is, want om een of andere duistere manier is mijn netwerk van particulier omgezet naar openbaar. Ik heb dit zelf niet gedaan, misschien dat mijn NAS dat uitgespookt heeft(vermoeden), maar kan dit nog niet achterhalen wanneer en wie dit gedaan heeft.

Dus als iemand weet hoe ik dat kan zien (wijziging particulier naar openbaar) dan hoor ik dat graag.

Verder iedereen bedankt voor het meedenken! Top!
Reputatie 7
Badge +30
Alleen Windows kan dit wijzigen. Je NAS niet, en anders alleen op de NAS zelf.
Reputatie 7
En daarvoor moet je bij Windows als beheerder zijn ingelogd. Welke versie van Windows?
Windows 10,

Helaas nu al weer eentje gevonden 98:d6:f7: 8c: 8c:52 LGE Nexus 4 (8c even uit elkaar gehaald anders kwamen er smileys)
Zo langzamerhand weet ik het ook niet meer. Het laatste wat ik aan zit te denken, kan het via de tv komen? maar ook die is bekabeld. maw ????????
Nu is ook ineens NAS niet meer in het netwerk te v inden, jeetje wat gebeurt er allemaal!!
Nas weer terug, komt blijkbaar vaker voor volgens mr google.
Reputatie 7
Heb je een LG telefoon?
Welke Experia Box heb je?
Gebruik je ook nog een "draadloze" verbindingset?
Gebruik je ook nog een apart wifi accesspoint of tweede router?
Nee,
V10
Ja, via de router achter de experiabox (DMZ aan staan)
Ja, extra access point.
Reputatie 7
De "draadloze" verbindingset, zit die tussen de Experia Box en die router achter de Experia Box?
Wat is het merk en type van die "draadloze" verbindingset?
Wat is het merk en type van de tweede router?
Met welke poort is de tweede router verbonden met de Experia Box. Ik bedoel hier dus de poort op de tweede router?
Wat is het merk en type van dat extra accesspoint?
Welke beveiligingstype is ingesteld op dat accesspoint?
1. Experiabox v10 (draadloos uit)via DMZ verbonden bekabeld (poort 4 op experiabox) met
2. Netgear WNDR4500(draadloos aan)
3. extra accespoint Netgear WN2500 RP
4. WPA2-PSK
Reputatie 7
Ik dacht dat je zei dat je ook een "draadloze" verbindingset in gebruik had, wat is het merk en type daarvan?
Ik wilde weten welke poort van de tweede router (WNDR4500) gebruikt is, kan je dat alsnog aangeven.
Nee, helaas dat heb ik niet. Dat heb je dan blijkbaar verkeerd begrepen of ik heb het verkeerd opgeschreven. Sorry.
Op de netgear zit de experiabox op de internet aansluiting.
zo heet de poort op de netgear
Reputatie 7
zo heet de poort op de netgearZit die kabel in de losse gele poort van de WNDR4500 of in één van de zwarte poorten?
In de gele poort.
Reputatie 7
Dan lijkt alles heel normaal met elkaar verbonden te zijn, zo te lezen niets mis mee.

Zie jij dat MAC adres op een pagina van de Experia Box of van de Netgear?
Nee, in de verkenner op mijn netwerk. En alleen daar op de rest zie ik het niet.
Reputatie 7
Kan je hier eens een screenshot posten van die verkenner?
Dit zijn de drie verschillende die ik heb. Sommige komen ook vaker voor zie ik nu. Ik heb maar een archief gemaakt met voorbeelden.

Reageer