Beantwoord

Onderbrekingen in TV en verbinding Linux Server

Beste lezer,

Ik zit met een nogal eigenaardig probleem. Ik heb sinds kort(+-1 maand gelden) Ubuntu server 16.04 geinstalleerd op mijn server. De server wordt momenteel als FTP server gebruikt, dit wordt bereikt door middel van VSFTPD. Ook is de server voorzien van een statisch ip, dit heb ik bereikt door /etc/network/interfaces aangepast te hebben en hier een static ip heb geconfigureerd.

Het probleem is als volgt:
Als ik mijn server aanzet begint het altijd goed, snelle overdrachtsnelheden geen verbrekingen. Maar na een bepaalde tijd(soms een paar minuten, soms 2 dagen), is de verbinding met de server buitengewoon slecht. Het gekke is dat op het moment dat de server verbindingsproblemen krijgt, valt de tv ook weg. Interactief of live, alles loopt vast/valt weg. Zodra ik de server weer uit zet, komt de tv weer terug.

Ik heb zelf al veel tijd besteed aan het oplossen van dit probleem en kom er niet uit. Graag wil ik melden dat ik net nieuw ben met linux dus ik za niet alle termen snappen. Ik hoop dat iemand tips of misschien zelfs een oplossing kan bieden.
Alvast bedankt.

M.v.g,
Jesse Gevers
icon

Beste antwoord door JesseGevers1 22 oktober 2017, 00:12

Edit: probleem is opgelost, bleek dat chinezen hackers de server probeerde binnen te komen d.m.v bruteforce. Dit zorgde voor een grote ophoping van internet verkeer, hierdoor werd het netwerk en de tv erg sloom/niet werkend

Bekijk origineel

1 reactie

Edit: probleem is opgelost, bleek dat chinezen hackers de server probeerde binnen te komen d.m.v bruteforce. Dit zorgde voor een grote ophoping van internet verkeer, hierdoor werd het netwerk en de tv erg sloom/niet werkend

Reageer