Ondersteunt de KPN Experiabox V10a ARP Table ivm oprichten wake-on-lan situatie

  • 12 June 2019
  • 2 reacties
  • 555 keer bekeken

Even een vraag. Ik ben momenteel bezig met het oprichten van een wake on lan situatie. Hiervoor moet ik mij PC thuis toevoegen aan een ARP Table. Momenteel heb ik de Experiabox v10., ik heb een Experiabox v10a aangevraagd en krijg het binnen enkele dagen opgestuurd. Mijn vraag is dus of de Experiabox v10a wel ARP Table ondersteund. Ik lees namelijk hier boven uit de handleiding wel iets wat erop lijkt:

MAC Filter
MAC Filter allows you to limit navigation time for each computer, tablet and laptop in your home network. Define a slot during which each device can connect to the internet. This will automatically determine when your children can surf or not. You can add a mac list from Overview->Connected device

Ik hoor graag antwoord terug ;)

Admin: nieuw topic aangemaakt voor vraag, afgesplitst van topic

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Je kunt in de Experia Box zelf niet iets met de ARP Tables doen. Wel kun je inderdaad aan de hand van Mac filtering, Access control en scheduled rules bepalen welk apparaat wanneer toegang heeft tot het internet en wat het daar kan doen.

Maar, voor wake on lan en aanverwante zaken is @wjb de expert. Dus ik verwacht dat die je beter kan helpen.
Reputatie 7
Wat wil je t.a.v. Wake On LAN bereiken?
Wil je als je thuis bent een apparaat aan kunnen zetten of wil je via Internet een apparaat thuis aan kunnen zetten?

In het eerste geval kan je eenvoudig een WoL magic packet naar het broadcast adres van jouw netwerk (192.168.2.255) sturen.
In het tweede geval zal je of een VPN verbinding met jouw thuisnetwerk moeten opzetten om binnen de VPN tunnel een WoL magic packet naar het broadcast adres te sturen of je zult het WoL magic packet m.b.v. een Subnet Directed Broadcast op jouw thuisnetwerk moeten krijgen. Zelf gebruik ik daarvoor de door mijzelf ontwikkelde Synology Wake On LAN Gateway.

De Experia Boxen van KPN kennen geen mogelijkheid om static ARP entries te maken.