Beantwoord

Onkundige monteurs trekken kabel los

  • 7 June 2019
  • 4 reacties
  • 218 keer bekeken

2 weken geleden had ik opeens geen beeld en geluid meer vanaf de iTV box. Na overleg met de klantenservice heb ik eerst een oude motorola iTV box gebruikt, maar ja daar kan ik geen Netflix meer kijken.
De beide iTV boxen zijn omgeruild. Werkte nog steeds niet. Ee dag later kwam de 1e monteur. Alles nagelopen, nee het werkt niet. Hij laat een specialist komen. Die is niet geweest wel een ander monteur.
Hij heeft het wel gefixt, door de router een reset te geven. Maar hij heeft ook alle utp kabels uit de router gehaald, dit heeft geresulteerd dat ik lang bezig ben geweest om mijn Devolo 1200 weer bereikbaar te krijgen en ik kan ook nog mijn Raspberry Pi's opnieuw doen. Die zijn nu ook over de jank.

Heel erg bedankt MONTEURS. De volgende keer blijven jullie van mijn kabels af.
icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 10 June 2019, 14:18

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Waarom zouden in vredesnaam jou raspberry pi's in de war raken als er een kabel uitgetrokken word?
Reputatie 7
Badge +21
Hoi @MKroes
Vervelend dat je die moeilijkheden ondervindt...
Repareren is fout zoeken.
Als de fout moeilijk te lokaliseren is dan is het beste wat je in zo'n geval kunt doen, alles los halen en geheel opnieuw beginnen met alles één voor één er weer in te zetten.
Dat heeft de monteur dus ook gedaan en dat is juist prima. (hij heeft de fout immers gevonden?)
Wel had hij de Devolo's nog even moeten doen, maar waarschijnlijk had hij dat niet in de gaten en jij ook niet want anders had je dat vast wel gezegd.
@MKroes . Ik betreur dat je er achteraf een hoop werk van hebt gehad maar ik kan me niet voorstellen dat de monteurs moedwillig jouw spullen hebben ontregelt. Ze komen uiteraard met het doel om jouw KPN diensten te repareren. Om dit in de toekomst te voorkomen is het raadzaam om, vóórdat een monteur aan de slag gaat, even de situatie door te spreken, zodat hij/zij weet dat er apparatuur op het netwerk zit die niet zomaar onderbroken mag worden. Uiteraard hoop ik dat dit niet nodig zal zijn en jouw diensten stabiel blijven werken.
Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.