Vraag

Online gamen op Xbox: pakket verlies: 100%

Hallo allen,

Ik heb een probleem. Ik hen sins 1 augustus 2018 basis internet en tv van kpn. Alles werkt tot zover naar behoren. Maar als ik wil gamen geeft mijn xbox one vaak aan dat ik niet online kan. Nu heb ik het opgezocht bij xbox zelf, en die gaven aan dat ik een netwerk test moetst doen. Dit heb ik gedaan. De uitslag was dat ik 60mbs kan downloaden en 40 uploaden. Dat zit veder wel goed. Maar het probleem waar op hij vastloopt, is het pakket verlies. Wat houd dit in?

Ik hoor het graag.
Rens heijnen

8 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Screenshot?
Reputatie 7
Badge +23
Hi Rens, welkom hier. 60 Mbps zal het probleem niet zijn inderdaad. Ik ben net als Robin benieuwd naar een screenshot van die netwerktest. Je hebt de Xbox wel bekabeld aangesloten op de Experia box? Staat UPnP ook aan in het modem?
Ja de xbox is bekebeld aangesloten via een switch.
UPNP staat ook aan. Xbox zelf staat op een vast ip. En de gewenste poorten staan open
Reputatie 7
Badge +23
Maar heb je dan ook zelf portforwardings ingesteld of begrijp ik dat verkeerd?

Eigenlijk kan je alles standaard ingesteld laten, afgezien van UPnP. Je hoeft dus geen DHCP-binding te maken en ook zelf geen poorten te openen. Persoonlijk heb ik ook een Xbox One via een switch op de Experia box aangesloten en ik herken dit totaal niet.

Anders wellicht ons modem een keer helemaal resetten (alle andere instellingen zijn dan logischerwijs wel weg), dan alleen UPnP aanzetten, en dan de Xbox ook even stroomloos maken en opnieuw opstarten. Eventueel zonder tussenkomst van de switch indien mogelijk (puur om uit te sluiten).
Reputatie 7
Badge +30
Heb je die MTU zelf ingesteld?

Ik vraag me even af hoe je wel een snelheid en latency kan krijgen terwijl je "100% packetloss" hebt

Wat is t merk en type van de switch?
De switch is een netgear.

Bij mijn vorige huis werkte hij altijd.
Maar sins we op een nieuw aderes wonen, werk alles slecht. Onze hele buurt heeft hier problemen mee en kpn kan er niks aan doen. Ze blijfen iets vertellen over een stoorzender. Maar dat lijkt me sterk.

Ik heb allen mogelijk heden qua poorten ingesteld maar dit helpt niks. Soms werkt het maar daarna valt alles weer weg. Modem is ook ge resten, maar dat mocht niet baten.

Kpn weet hier zelf ook geen antwoord op.
Reputatie 7
Badge +23
De switch is een netgear.
Welke Netgear?

Onze hele buurt heeft hier problemen mee en kpn kan er niks aan doen. Ze blijfen iets vertellen over een stoorzender. Maar dat lijkt me sterk.
De hele buurt heeft problemen met 100% packetloss op de Xbox? Wat voor 'stoorzender' bedoel je en hoe is jou dat verteld (telefonisch/e-mail/etc..)?

Maar heb je UPnP aan staan én portforwardings ingesteld of begrijp ik dat verkeerd?

Kan je het testen zonder tussenkomst van de switch?
Reputatie 7
Badge +23
Ik heb niks meer van je gehoord Rens. Ik hoop dat dat betekent dat het is opgelost.

Reageer