Beantwoord

Online gamen xbox one experiabox v9

Vorige week verhuist en nieuw internet abonnement aangesloten bij KPN. Nu kan ik niet online gamen op de xbox.
Gold is actief want ik kan ook de spellen downloaden en zie het abonnement.
Internet zoals netflix en downloaden van games werkt prima op de xbox

Wat niet werkt is het het spelen van multiplayer games. Ik krijg dan te zien dat ik xbox live gold moet kopen.
Het lijkt er op dat de servers voor deze functionaliteit niet bereikt worden.

De melding is als volgt: 'Error. The current profile is not allowed to play on Xbox Live'

Microsoft zegt dat het aan de provider ligt, waarschijnlijk staat er een poort gesloten.

UPNP staat aan en NAT is open

Hiervoor bij Ziggo met dezelfde xbox totaal geen probleem gehad, plug en play.
Xbox is ondertussen ook helemaal gereset maar ook dit hielp niet.
icon

Beste antwoord door RobinFlikkema 18 november 2017, 11:19

Leuk van microsoft om het op de provider af te schuiven. Maar de melding geeft duidelijk aan dat het aan je profiel ligt. Je hebt danwel geen actieve Xbox Gold-abonnement danwel je bent geblokkeerd van Multiplayer door Microsoft/Uitgever van een spel.
Als het dit laatste is zal je een email daarover hebben ontvangen/

Persoonlijk zou ik zeggen dat je het beste contact op kan nemen met Microsoft/Xbox

Robin

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Leuk van microsoft om het op de provider af te schuiven. Maar de melding geeft duidelijk aan dat het aan je profiel ligt. Je hebt danwel geen actieve Xbox Gold-abonnement danwel je bent geblokkeerd van Multiplayer door Microsoft/Uitgever van een spel.
Als het dit laatste is zal je een email daarover hebben ontvangen/

Persoonlijk zou ik zeggen dat je het beste contact op kan nemen met Microsoft/Xbox

Robin
Opgelost mag gesloten worden.

Microsoft kon mij nu wel helpen

Reageer