Vraag

Online gaming xbox one

  • 13 April 2019
  • 18 reacties
  • 1332 keer bekeken

Hallo, bij het online gaming via de xbox one lagg ik behoorlijk.
Nu op dit moment speel ik division 2, echter dit is niet te doen.
Heb poorten in de experia box open gezet. IP van de xbox veranderd. Nieuwe kabels er tussen gelegd. Draadloos geprobeerd. Pro safe er tussen. Niks werkt om het online gamen teverbeteren.
Nu heb ik een netwerk kabel rechtstreeks er tusen ook geen succes...
Kpn gebeld maar hun weten het ook niet...
Ik weet het ook niet meer.
Is er iemand die het wel weet??

Of kan ik anders meteen overstappen naar een provider die het online gamen wel goed krijgt?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

18 reacties

Reputatie 7
Badge +25
Hi Dajoy, welkom hier! Naast moderator ben ik ook gewoon een klant van KPN en game ook op een Xbox One, en heb eigenlijk nooit problemen eerlijk gezegd.

Hoe ik het heb aangesloten (wat hopelijk ook voor jou kan werken):

Xbox direct met een kabel aangesloten op de Experia box. Eventueel met een switch ertussen maar het is beter om niet WiFi of DVS te gebruiken met gamen. Kan wel, maar geen aanrader.
De enige aanpassing in het modem die ik heb gedaan is "UPnP" aangezet in de instellingen. Verder geen "gedoe" met DHCP-bindings, portforwarding, DMZ, etc.
Geen aanpassingen in de Xbox instellingen.

Verder zorgen dat je geen grote dingen aan het downloaden bent tijdens het gamen natuurlijk. Heb je dit probleem ook bij andere spellen trouwens?
Hoi. dank voor je reactie.het is nu bekabeld rechtstreeks naar het modem cat 5 of 6 kabel.
Heb al eens verschillende poorten open gezet. upnp aan gezet. geen succes.
Heb zelfs al meer snelheid ingekocht. tijdens het gebruik van de xbox word er verder niks gedaan zoals netflix of tabgebruik,zeker geen download.

Het is bij meerdere spellen (online)

Heeft het temaken met ipv4 en ipv6?
Reputatie 7
Badge +25
Even voor de duidelijkheid, het is niet de bedoeling om poorten open te zetten, én UPnP aan te zetten. Snelheid zal het probleem niet zijn. Om te gamen heb je in principe niet zoveel snelheid nodig, dus als je het speciaal daarvoor hebt toegevoegd, kan je je die paar euro's net zo goed besparen. IPv4/IPv6 heeft hier niets mee te maken.

Mijn advies zou zijn om even een keer helemaal schoon te beginnen. De Experia box dus een keer helemaal resetten, dan inloggen in de UI en UPnP aan zetten (en eventueel jouw WiFi gegevens aanpassen maar dat staat hier los van). Xbox gewoon op de standaard netwerkinstellingen (laten), en gaan gamen.
Goedemorgen. ik zal de experia helemaal resetten, en dan upnp aan zetten en dan laat ik het weten!
Zo juist de experia box gereset. upnp aangezet. Xbox aan gezet. maar geen succes....

Het blijft achterlopen zeg maar.
ik loop door de game en voor ik het weet staan er anderen voor mij die ik telaat zie(nee hoef geen brilletje haha) ik kan er een filmpje van maken eventueel??
Ik heb nog de xbox terug gezet naar fabrieks instellingen. zonder resultaat.
Voor heen(andere provider) geen problemen gehad...
Wat ik nog wi gaan proberen deze week is dat ik hem bij iemand anders ga aansluiten(andere provider) en kijken of dat verschil gaat uit maken.

En mischien een dmz?
Reputatie 7
Badge +25
Filmpje is niet nodig hoor, ik weet hoe lag eruit ziet. ;)

DMZ kan, maar zou echt niet nodig moeten zijn. Als het bij mij werkt, moet het toch bij jou ook werken zou je zeggen. Welk modem heb je van ons?
Goedemorgen. ik heb een experia box v10
Reputatie 7
Badge +25
Die heb ik ook, dus daar zou het ook niet aan mogen liggen. Heb je jouw X-doos nog ergens anders getest?
Reputatie 3
Is het niet veiliger om upnp uit te zetten in je router en de poorten via de nat open te zetten en je XBOX One een vast ip adres te geven? Desnoods een reservation ervoor maken zodat hij altijd hetzelfde IP adres krijgt? Of gewoon DMZ gebruiken voor je console, niet heel veilig (al zal het wel meevallen met een console gok ik).

Maar ik denk upnp uit, poorten open via NAT en een vast ip dat dat zou moeten werken en natuurlijk gamen doe je via de kabel, niet op wifi. Zeker niet een spel zoals The Division 2 die constant textures en dat soort dingen aan het laden is.
Reputatie 7
Badge +25
Ja, dat is eigenlijk het beste inderdaad. De Xbox via een DHCP binding een vast IP-adres geven, en dan de benodigde poorten openen. UPnP is eigenlijk gewoon stukje makkelijker...

@Dajoy: check dit topic voor een totale uitleg over het bovenstaande: Experia Box v10 - Veelgestelde vragen
Goedemorgen. nee helaas nog geen tijd gehad om hem ergens anders te testen.

Ik heb wel de xbox een vast ip gegeven en verschillende poorten open gezet.
Op ipv4 en ipv6 kan niet in dt modem?

Geen succes helaas.
Ik word er beetje moe van....ik snap het niet.

Hijj geeft 16 latentie aan?

Poort 88 (UDP)
Poort 3074 (UDP en TCP)
Poort 53 (UDP en TCP)
Poort 80 (TCP)
Poort 500 (UDP)
Poort 3544 (UDP)
Poort 4500 (UDP)
Deze heb ik gebruikt ( kwam op internet deze tegen)

Heb modem nu weer helemaal gereset
Reputatie 3
@Dajoy Probeer eens onderstaande poorten op te zetten, ik zie namelijk dat je er een paar mist, wie weet helpt dat. Dit zijn in ieder geval de poorten die open moeten voor The Division 2 op de XBOX:


Tom Clancy's The Division 2 - Xbox One

  • TCP: 3074,13000,27015,51000,55000,55002
  • UDP: 88,500,3074,3544,4500,22000-22032
En XBOX Live vraagt deze poorten, wie weet ook handig om die toe te voegen:
  • TCP: 53, 80, 3074.
  • UDP: 53, 88, 500, 3074, 3544, 4500.
Hopelijk helpt dit en lost dit het probleem op. En anders misschien toch je XBOX zijn vaste ip adres voor DMZ gebruiken. Maar poorten openen is een mooiere en veiligere oplossing natuurlijk.

EDIT: Ik zie dat je de XBOX Live poorten al hebt open gezet, maar ik laat ze toch nog even in het rijtje staan, ter volledigheid.
Thanks. ik ga dit van het weekend proberen en laat het weten
Zo juist de poorten open gezet. Modem gerestart. xbox ook.
Geen resultaat...

Morgen probeer ik wat anders.

Kan ik niet beter het mac adres toevoegen omdat er een ipv4 ip staat en een ipv6 ip adres?
Heb dmz open gezet. ging iets beter.plots niet meer.
Ik weet het ook niet meer.

Ik ga het modem weer terug zetten naar fabrieks instellingen. en dan maar kijken of ik onder mijn contract uit kan met kpn en terug naar mijn oude provider.

Bedankt voor jullie hulp inelk geval!
Ik krijg het niet voor elkaar. ...

Ik heb mijn xbox afgesloten van het internet. Live opgezegd want daar heb ik niks meer aan.

Ik zeg deze week mijn contract met kpn op.
En dan zien we verder wel
Reputatie 7
Badge +25
Ik krijg het niet voor elkaar. ...

Ik heb mijn xbox afgesloten van het internet. Live opgezegd want daar heb ik niks meer aan.

Ik zeg deze week mijn contract met kpn op.
En dan zien we verder wel

Echt balen dat het niet wil lukken. Ik heb eerlijk gezegd geen andere ideeën... 😞