Beantwoord

Op de overeenkomst andere bedrag dan telefonisch afgesproken en in bevestiging van bestelling

  • 26 November 2019
  • 8 reacties
  • 169 keer bekeken

Ik heb een verlenging van mijn thuis abonnement aangevraagd over de telefoon en daar kreeg ik een leuke aantrekkelijke korting en werd mij over de telefoon een bedrag van 48,49 toegezegd voor de duur van 9 maanden. Hier heb ik tevens een bevestiging ‘bevestiging van uw bestelling’ van ontvangen, deze klopte met hetgeen wat afgesproken was.

Hier is te zien dat er 5€ voor interactieve tv in rekening word gebracht
Van het totaalbedrag gaat nog €5 factuurkorting af aangezien ik ook kpn mobiel heb. 

Echter kreeg ik in een volgende mail een overeenkomst toegestuurd waarbij de kosten opeens €5 duurder waren. 

Hier is te zien dat er opeens 10€ voor interactieve tv in rekening word gebracht

Graag ontvang ik een reactie waarom er misleidende e-mails worden verstuurd.

icon

Beste antwoord door Nick83 30 November 2019, 11:23

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Roland.G Welkom op ons Forum!
Hmm..Op de afbeeldingen die je hebt bijgevoegd kan ik zien dat er inderdaad twee verschillende bedragen staan, €53,49 en €58,49. Jij beschrijft een bedrag van €48,49 die ik nu niet zie helaas. Kan het zijn dat dit de entertainment korting is die wordt afgetrokken van (bijvoorbeeld) Spotify Family? Deze korting is pas zichtbaar zodra het abonnement actief is, want pas dan kan hij gekoppeld worden aan je mobiele product. 

Om hier zeker van te zijn wil ik graag even met je meekijken. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?

Hi @Lisa ik heb alle gegevens aangevuld in mijn profiel.

klopt er wordt nog €5 entertainment korting op de factuur gegeven die nu niet zichtbaar is (dit heb ik ook als tekst bij de foto’s gezet), dit bedrag wordt nu niet vermeld aangezien deze korting alleen van toepassing is als ik ook een mobiel abbonament heb bij KPN.
 

voor zover ik er nu vanuit kan gaan heb ik in de tussentijd met een medewerker van KPN zelf gesproken (niet van een extern callcenter) en deze heeft het verschil gecompenseerd, echter is nog steeds de vraag hoe het kan zijn dat er verschillende bedragen in de mails worden verzonden.

 

groetjes Roland

 

Reputatie 7
Badge +24

Dit klopt niet:

 

Interactieve TV is 10 euro. Geen 5 euro. Er gaat 5 euro korting vanaf, en dan word het 5 euro, maar zoals het hier nu staat is die 5 euro er 2x vanaf getrokken.

 

@Nick83

 

klopt, en daardoor komt het totaalbedrag niet overeen met elkaar (bevestiging van bestelling en overeenkomst) als je niet de overeenkomst opent en alleen op de bevestiging van bestelling uit gaat (dit aangezien hier ook bedragen en het maandelijks totaalbedrag op staat) je achteraf duurder uit bent als omschreven.

Reputatie 7
Badge +24

Overigens... als verlengen op zo'n manier mogenlijk is, 9 maanden 20 euro korting per maand, wat zeurt iedereen (bestaande klanten) dan nog dat ze die welkomstbonus niet krijgen? Of over die Samsung tv?

@Nick83 
Dit komt denk ik omdat je altijd in eerste instantie verbonden wordt met een externe klantenservice die daar de mogelijkheden niet voor hebben.

pas als je dan aangeeft dat je wilt opzeggen wordt je doorverbonden met een medewerker (van KPN zelf) die wel die mogelijkheden hebben.

maar niet doorvertellen hoor ;)

Reputatie 7
Badge +24

@Nick83

 

klopt, en daardoor komt het totaalbedrag niet overeen met elkaar (bevestiging van bestelling en overeenkomst) als je niet de overeenkomst opent en alleen op de bevestiging van bestelling uit gaat (dit aangezien hier ook bedragen en het maandelijks totaalbedrag op staat) je achteraf duurder uit bent als omschreven.

De overeenkomst klopt wel. Die bevestiging en wat je telefonisch afgesproken hebt, dat komt misschien wel overeen, maar het klopt niet.

Reputatie 7
Badge +17

@Roland.G Toch bedankt dat je je ervaring hier deelt. Ik zie inderdaad dat mijn collega het heeft opgepakt dus we laten het daarbij.
In de toekomst proberen we sneller te reageren op het Forum. Mocht dit nog eens voorvallen of heb je andere vragen/opmerkingen dan ben je hier van harte welkom.

Fijn weekend!

Reageer