Vraag

Opbrengst zonnepanelen niet zichtbaar KPN Box 12

  • 5 January 2022
  • 7 reacties
  • 252 keer bekeken

sinds kort heb ik een nieuwe modum ivm glasvezel .modum werkt prima alleen heb ik een probleem met de verbinding van de zonnepanelen .Is steeds goed gegegaan  sinds de modum v 12  van kpn is er geen verbinding meer met de dongle van de zonnepanelen Volgens kpn heeft het te maken met wpa/wpa2 van de modum ,inloggen op mjin modum lukt niet ivm onduideljik admin wachtwoord .Zo kan ik de opbrengst van de panelen niet meer volgen op mjin telefoon  Heeft iemand ,n oplossing   met groeten pieter2468 

Admin: Reacties afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Hallo @Pieter 2468 het wachtwoord is soms een complex geheel met heel vreemde tekens die je zelden zelf gebruikt zoals o.a. deze: {

Het modem werkt uitsluitend met WPA2, WPA/WPA2 is niet meer van toepassing.

Je zult de zonnepanelen waarschijnlijk opnieuw moeten verbinden met de wifi van de nieuwe modem.

Die dongle heeft nog de waarden van het oude modem, vermoed ik en dat moet weer even aangepast worden.

De naam en wachtwoord van de nieuwe wifi vind je achterop het modem.

Succes.

Admin: meeverplaatst

Jan D bedankt voor je antwoord Uiteraard heb ikverbinding proberen te maken via password dat achter op de modem staat maar dit lukt dus niet  .Na dit ingevuld te hebben krjig ik de melding geen internet  Het lijkt of er een  blokkade  is . De wifi sterkte bij het modem is goed dit heb ik gemeten met de speedtest van kpn

Hallo @Pieter 2468 je zou je modem een fabrieks-reset kunnen geven waardoor alles weer oorspronkelijk is als nieuw uit de doos en moet je met de gegevens die achterop het modem staan verbinding kunnen maken.

Als het modem goed opgestart is moeten alle lampjes groen branden.

Succes.

jan D ikheb de modem div. keren geresed toch zonder resultaat Ik begrijp niet dat kpn dit niet kan oplossen ,had ik mijn oude modem maar .het lijkt mij dat er genoeg technici bij kpn zijn die dit kunnen oplossen .Zelfs bij steunpunt van kpn geweest ook zonder resultaat . ZE zijn allemaal heel vriendelijk maar ik had graag de oplossing zodat ik de opbrengts van de panelen kan controleren bv. als er iets mis is met de panelen   gr piet

inmiddels de modem v 12 ingeruild voor de v 10 bij kpn deden ze hier niet moeilijk over hiermee is mijn probleem opgelost en kan ik  de waardes van de zonnepanelen weer aflezen  .Nog bedankt voor de reacties

inmiddels de modem v 12 ingeruild voor de v 10 bij kpn deden ze hier niet moeilijk over hiermee is mijn probleem opgelost en kan ik  de waardes van de zonnepanelen weer aflezen  .Nog bedankt voor de reacties

Super!!!!

Blijkt toch weer dat de v10 beter is dan de box 12.

Heb je dat via de klantenservice of via een KPN winkel kunnen doen?

Marijn ik heb via klantenservice de modem kunnen inruilen bij de KPN winkel   Groetjes piet3568