Beantwoord

Open DNS experia Box v10 (ZTEH369A)

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
Weet iemand hoe je open dns moet instellen op de experia box? Je moet voor open dns 2 named servers instellen :Our nameservers are always:
208.67.222.222
208.67.220.220. Onder DHCP kan ik wel een primaire dns instellen ( daar staat nu ip adres van de experia box instellen) Maar waar kan ik de tweede instellen? Doel is om een dns in te stellen voor de experia box. Dat zou ook via kpn kunnen, maar hoe zou dat dan in te stellen zijn. N.b. ik ben geen computer expert, een voorbeeld zou heel welkom zijn! Dank!
icon

Beste antwoord door RobinFlikkema 28 januari 2018, 10:33

Op de Experiabox kan je maar 1 in stellen
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Op de Experiabox kan je maar 1 in stellen
Robin, dank voor je reactie.

Ik zit nog met een paar vragen:

Waar staat: "Onder DHCP kan ik wel een primaire dns instellen ( daar staat nu ip adres van de experia box instellen): daar zou ik dan 208.67.222.222 moeten instellen?

En weet iemand misschien waarom dat tweede nummer nodig is? Moet ik daarvoor een andere router kopen waar ik ze allebei kan instellen?

Al vast dan voor de reactie!
Reputatie 2
ISP DNS op off zetten en bij Primary adres 208.67.220.220, Werkt bij prima. Testen doe je met: http://www.internetbadguys.com
Reputatie 7
En weet iemand misschien waarom dat tweede nummer nodig is? Moet ik daarvoor een andere router kopen waar ik ze allebei kan instellen?Dat tweede IP adres is niet nodig, deze is de fallback voor als de eerste down is of een URL niet kan vertalen naar een IP adres.

Ik heb tijdens de pilotfase van de V10 al gevraagd om een secondary DNS server vast twee kunnen leggen maar helaas is het er nog steeds niet van gekomen.
Dank voor jullie reacties
Ik ga ze binnenkort uitproberen

H.

Reageer