Beantwoord

Open poorten ExperiaboxV10 van buitenaf

  • 21 November 2019
  • 10 reacties
  • 580 keer bekeken

Als ik een portscan op mijn publieke IP-adres doe, dan zie ik dat de volgende 2 poorten van buitenaf op staan.

80 - http
1935 -  rtmp

Er zijn geen port forwarding regels voor deze poorten aanwezig.

Klopt het dat deze poorten open staan en zo ja, waar dienen deze voor?

 

 

icon

Beste antwoord door peterd 22 November 2019, 08:09

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7

Er hoort zonder DMZ, UPnP-IGD en port-forwarding geen enkele poort open te staan!

Staat UPnP-IGD aan op jouw Experia Box?

Staat er een apparaat als DMZ Host geconfigureerd op jouw Experia Box?

Er hoort zonder DMZ, UPnP-IGD en port-forwarding geen enkele poort open te staan!

Staat UPnP-IGD aan op jouw Experia Box?

Staat er een apparaat als DMZ Host geconfigureerd op jouw Experia Box?

dank voor je reactie.

Ik heb geen DMZ host geconfigureerd en UPnP staat uit

Daarnaast heb ik geen port forwarding rules ingesteld en heb ook al geprobeerd om de experiabox te resetten.

Ik heb de experiabox en het glasvezel modem uitgeschakeld. Als ik dan een portscan op mijn ip-adres doe, dan zie ik ondanks dat alles uit staat nog steeds beide poorten open staan. Het lijkt dus vóór mijn modem te zitten.

Reputatie 7
Badge +24

Scant u wel het juiste ip? :smile: want dit kan natuurlijk niet.

Scant u wel het juiste ip? :smile: want dit kan natuurlijk niet.

Ik scan zeker het juiste ip-adres. Deze gebruik ik namelijk ook voor ddns. 

Ook watismijnip.nl geeft aan dat dit mijn ip-adres is. 

Reputatie 7

Als jij jouw Experia Box en glasvezelmodem uit hebt staan dan kan er dus geen verbinding opgezet worden met jouw thuisnetwerk en dan kunnen er dus ook geen poorten open staan.

Welke site gebruik je om jouw poorten te scannen?

Doe je dat dan via 4G als je de Experia Box uit hebt staan?

Als jij jouw Experia Box en glasvezelmodem uit hebt staan dan kan er dus geen verbinding opgezet worden met jouw thuisnetwerk en dan kunnen er dus ook geen poorten open staan.

Welke site gebruik je om jouw poorten te scannen?

Doe je dat dan via 4G als je de Experia Box uit hebt staan?

Dat snap ik maar toch zie ik deze poorten als ik een portscan doe. Ook als mijn glasvezel modem uit staat. Als ik vervolgens alles weer aan zet en voer de scan weer uit zie ik diezelfde poorten. Als ik daarna een port forward rules aanmaak voor bijv. poort 8080, dan zie ik deze ook terug in mijn scan.

 

Ik heb het idee dat er nog een host voor mijn modem zit of iets dergelijks.

 

Ik doe dit idd via 4g. Ik gebruik nmap of via android portdroid.

Reputatie 7

En als jij, via wifi, naar https://canyouseeme.org gaat en daar poort 80 en poort 1935 bekijkt, staan ze dan ook "open"?

En als jij, via wifi, naar https://canyouseeme.org gaat en daar poort 80 en poort 1935 bekijkt, staan ze dan ook "open"?


Canyouseeme.org ziet de poorten niet als open, maar dat heeft waarschijnlijk te maken met de manier waarop deze website beslist of een poort wel of niet open staat.

Voor mij is het in ieder geval duidelijk dat de poorten niet rechtstreeks open staan op mijn experiabox, maar dat er nog een host voor zit met beide poorten open.
 

Als ik van buitenaf een /get doe op mijn publieke ip-adres op zowel poort 80 als 1935, dan krijg ik na enkele seconden een http 504. Dit gebeurt ook als ik mijn modem uit heb staan, dus dit lijkt een response te zijn van een host voor mijn experiabox.

Conclusie: op mijn experiabox staan de poorten dicht.

Bedankt voor jullie reacties.

 

 

 

 

Reputatie 7

Als ik van buitenaf een /get doe op mijn publieke ip-adres op zowel poort 80 als 1935, dan krijg ik na enkele seconden een http 504. Dit gebeurt ook als ik mijn modem uit heb staan, dus dit lijkt een response te zijn van een host voor mijn experiabox.

Dat is logisch, een http 504 error betekent niets anders dan dat er een Gateway timeout heeft plaatsgevonden. M.a.w. dat de gateway waarmee jij met het Internet verbonden bent geen contact heeft kunnen maken met jouw Experia Box.