Beantwoord

Openen poorten V10 Glasvezel

• 31 januari 2017
  • 36 reacties
  • 565 keer bekeken

Hallo

Ik heb een raar probleem , een vriend van mij heeft glasvezel modem v10 . Alleen heeft hij het nu het volgende probleem dat wanneer we de poorten van de pc openen zowel in de firewall en het modem , de pc van buitenaf niet kunnen benaderen , het zelfde probleem heb ik ook maar geen glas , vdsl.

Trouwens hij heeft nog de wifi versterker er tussen staan , waar absoluut geen poorten opengezet kunnen worden. Enig idee wat we verkeerd doen
PC staat op 192.168.2.63

Groet

Goos Mante
icon

Beste antwoord door GoosMante84 2 februari 2017, 23:12

Vreemd idd de boosdoener was de firewall. Heel vaag ik had hem uit en weer aangezet en toen weer uit en aan , daarna pakte hij hem wel
Bedankt voor je hulp
Bekijk origineel

36 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Kun je een foto toevoegen van die definities van die APPnamen (waar je de UDP en/of TCP poorten hebt toegevoegd aan de naam)?
Kun je daarnaast ook een foto toevoegen van Instellingen > Poort Forwarding IPv4 (waarbij de forwards dus zichtbaar zijn (in dat scherm vind je ook de gegevens die ik in mijn vorige vraag vroeg))?

Waarom denk je dat het niet werkt? Wat observeer je?

Wat voor service/"programma" draai je precies op die poort?

Kan je vanaf een andere PC in het netwerk wel bij de service/"programma" dat je probeert te draaien?

Robin
Dit zijn de poorten die open moeten staan in deze pc

Heb mac adres geselecteerd en nog ziet ie hem niet ook niet op 192.168.2.63

pooort 8840 is voor mijn automatisering systeem zodat zegmaar remote clients kunnen connecten en 8832 is voor postgress sql waar het systeem op draait. Dan krijg ik de melding dat de pc niet gevonden kan worden ,

Wat is er aan de hand

Goos
Het gekke er van is dat wanneer ik de poorten die ik nodig heb op tcp en udp zet ook niet willen reageren

1723 voor remote desktop tcp en udp gezet
8832 voor applicatie sql tcp en udp gezet
8840 remote clients toegang tot database op tcp en udp gezet

alle 3 de poorten geen reactie .

Wat doe ik verkeerd?

Goos
Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Heb je ook een screenshot van de definitie van appnaam, 8840, 8832 en 1723? Die vind je op diezelfde pagina maar dan iets lager.

Als je op de V10 naar Status > Advanced > DHCP gaat (DHCP staat onder het rechter pijltje). Zie je daar je MAC Address icm met het IP 192.168.2.63?

De melding, dat "de pc niet gevonden kan worden". Gebruik je daar wel je extern IP adres?
Hoi

Ik zal zo even screen dump maken , idd Zie je daar je MAC Address icm met het IP 192.168.2.63?
Ja

De melding, dat "de pc niet gevonden kan worden". Gebruik je daar wel je extern IP adres?

Ja tuurlijk , Maar krijg geen reactie van de pc

Maakt niet uit krijg uberhaupt geen reactie dus, ook als ik de pc er hard invoer . 192.168.2.63
Reputatie 7
Badge +30
Als je vanuit je eigen netwerk ook niet naar 192.168.2.63 kan dat ligt het helemaal niet aan de experiabox, maar aan de applicatie. Kan je wel localhost gebruiken?
Volgensmij stuur je overigens aldoor dezelfde foto?
Local host wordt gevonden

Pinging 127.0.0.1 with 32 bytes of data:
Reply from 127.0.0.1: bytes=32 time
Pinging 127.0.0.1 with 32 bytes of data:
Reply from 127.0.0.1: bytes=32 time
Nu even plaatje van gemaakt

Tracert komt binnen

Goos
Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Maar wat voor server draai je nu? Ik was benieuwd of je daar wel mee kan verbinden vanaf je eigen computer. Dat je daarheen pingen kan is eigenlijk wel logisch, behalve als je Windows installatie al niet meer klopte.
ik heb geprobeert een tracert uit te voeren maar gelijk een time out , er zit nog wel op die lokatie een wifi versterker er tussen zou dat niet het probleem zijn. De pc's zitten met vaste UTP cat 6 kabel er op aangesloten , alleen kan je in de wifi versterker niet poorten open zetten .
Maar het zou toch niet uit moeten maken?

Goos
Reputatie 7
Badge +30
Waar wat draai je nu precies op die poorten, en kan je daar vanuit je netwerk wel bij?

In de WiFi "Versterker" hoef je geen poorten te forwarden, deze doet geen NAT/PAT namelijk.
Daarom vindt ik het ook zo raar . We hebben 3 pc's aangeloten op de wifi versterker allemaal cat 6 kabel , die loopt weer naar beneden naar het modem . Daar heb ik de poorten open gegooid , en geen sjoegen .
Enig idee wat het kan zijn
Reputatie 7
Badge +30
Maar wat draai je nu precies op die poorten, en kan je daar vanuit je netwerk wel bij?
Reputatie 7
Maar wat draai je nu precies op die poorten, en kan je daar vanuit je netwerk wel bij?Goede vraag, nu nog een antwoord op die vraag, drie keer is scheepsrecht. 🆒.
Windows 8 professional
RDP 1723 niet benaderbaar ook niet vanaf andere lokatie via ip nummer
mAirlist database 5432 niet intern benaderbaar en ook niet extern
mAirlist database connector 8840 niet intern extern te benaderen

Zou je wellicht via Teamviewer willen helpen

Goos Mante
Reputatie 7
Badge +30
Ah oke, maar RDP heb je wel aanstaan neem ik aan op je computer?

Als je dan een ander apparaat in je netwerk gebruikt, kan je dan, via RDP verbinden met die andere computer?
  • Zo nee, wat is de foutmelding en heb je hier een screenshot van?
  • Zo ja, heb je een screenshot van de webinterface van de Experiabox waar je de Appnaam "1732" gedefineerd hebt? (Instellingen > Poortforwarding > Application Configuration)
Ja die staat ook aan ik heb ip nummer nu hard in gevoerd 192.168.2.63 en Microsoft Remote Desktop gekozen en nog geeft pc geen sjoegen.... Schiet mij maar in de kerstboom
Screendump
Reputatie 7
Badge +30
Maar als je nu op een andere computer in je netwerk "Verbinding maken met Extern bureablad" opent, kan je dan verbinding met 192.168.2.63 ?

Daarnaast, waarom wil je precies RDP over "het internet"?
Als ik de pc wil benaderen vanaf 192.168.2.8 via RDP naar 192.168.2.63
Krijg ik ook geen sjoegen
Omdat Teamviewer niet altijd handig is ....
Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Dan is het probleem nog helemaal niet te zoeken in de Experiabox, maar heb je vermoedelijk RDP niet geactiveerd op de andere computer of heb je de Firewall instellingen niet goed staan.

Daarnaast ben ik persoonlijk van mening dat TeamViewer veiliger is dan RDP over "het internet" en persoonlijk zou ik geen RDP gaan forwarden. Maar als jij het wilt, moet jij het doen.
Reputatie 7
De standaard poort voor remote desktop is TCP poort 3389.
De Windows Home versies ondersteunen geen remote desktop tenzij je de bijbehorende service vervangt door de Windows Pro versie.
Persoonlijk zou ik ook nooit Remote Desktop openstellen voor gebruik vanaf Internet.
Remote Desktop zou je eigenlijk alleen maar op het LAN of binnen een VPN verbinding moeten gebruiken.
Reputatie 7
Badge +30
De Windows Home versies ondersteunen geen remote desktop tenzij je de bijbehorende service vervangt door de Windows Pro versie.Het gaat hier dan specifiek om de computer die bereikbaar moet zijn via RDP. Je kan volgensmij wel met een Home versie verbinding met een Pro (of Server) versie waar RDP draait.

Reageer