Vraag

OpenVPN problemen

  • 26 January 2020
  • 10 reacties
  • 1239 keer bekeken

Badge

Beste KPN, ik zie op dit forum honderden berichten over en weer gaan over het niet werken van VPN verkeer zowel met VPN servers buiten het thuisnetwerk als het ook niet werken vanaf buiten op de VPN server thuis. (vaak op een Synology NAS enz.).

1. Ik had een glasvezel aansluiting bij Telfort met een eigen Sitecom router.. Daar werkte het wel in beide gevallen goed. Verkeer met VPN server buiten en op de VPN server thuis werken vanaf buiten ging allemaal prima. 

2. Toen kwam er een bericht dat Telfort de glasvezelaansluiting ging wijzigen. Geen analoge radio en TV signalen meer en ook kwam er een Telfort router voor in de plaats de Experia V10A.

3. Ja inderdaad vanaf dat moment geen VPN verkeer meer mogelijk. Maakt ook niet uit welk protocol je kiest. pptp, l2tp of Openvpn. Alle drie werkten eerst goed en na de Experiabox niet een meer die werkte. Alle poort forwardingen staan goed en toch werkt het niet. 

4. De tips van  de isp Telfort en ondertussen KPN geworden werken gewoon niet. Velen zullen mopperend na de voorgestelde vruchteloze reset van de Experiabox al hun settings zoals paswoorden, vaste ip adressen en port forwarding weer hebben moeten invullen. Hier word je echt niet blij van.

Wanneer lossen jullie dit nu voor al die gebruikers op? Er word steeds vaker zakelijk en prive gebruik van VPN vereist. Doe er dan wat aan! Sleep er een beslisser bij die dit aanpakt.. Stuur niet al die gebruikers met een kluitje het riet in! Blijven jullie dit zo doen, dan zal het jullie heel veel klanten kosten!

 

Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7

Met OpenVPN zou je sowieso geen problemen mogen hebben.

Als dat wel het geval is, dan is er iets anders aan de hand.

Staat de port-forwarding voor OpenVPN echt wel juist ingesteld?

Verwijst het ovpn bestand wel naar het juiste publieke IP adres?

Badge

Alles staat goed. Vanaf mijn telefoon S9 met openvpn via Wifi legt hij keurig openvpn verbing aan met de vpn server op de nas en via 4G timed hij uit... 

 

Reputatie 7

En als je via wifi die VPN verbinding op zet dan gebruik je daarbij, neem ik aan, jouw publieke IP adres. Klopt dat?

Zo ja, dan zal je de oorzaak niet in de Experia Box moeten zoeken maar in het 4G netwerk.

Als je een Synology NAS gebruikt, kijk dan ook of er een IP blokkade is omdat je te vaak foutief ingelogd bent.

Badge

Hij doet het public ip adres stond niet goed... Open vpn werkt de andere twee nog niet, maar die gebruik ik

niet meer..

Ben het inderdaad eens met ‘Maybe', vanaf september bezig met het oplossen van VPN probleem. Alle opties geprobeerd zoals vermeld op forum. Heel, heel veel uren, vanuit mijn zijde met o.a. wisselen van experiabox, check poorten, IP-adressen samen met professioneel ICT-bedrijf en geen oplossing gevonden! Dus helaas nu genoodzaakt abonnement op te zeggen om hopelijk na een half jaar via een andere provider weer fatsoenlijk te kunnen werken - verbinding maken met VPN.

Erg jammer dat KPN niet meer service en een oplossing kan bieden.

Ben het inderdaad eens met ‘Maybe', vanaf september bezig met het oplossen van VPN probleem. Alle opties geprobeerd zoals vermeld op forum. Heel, heel veel uren, vanuit mijn zijde met o.a. wisselen van experiabox, check poorten, IP-adressen samen met professioneel ICT-bedrijf en geen oplossing gevonden! Dus helaas nu genoodzaakt abonnement op te zeggen om hopelijk na een half jaar via een andere provider weer fatsoenlijk te kunnen werken - verbinding maken met VPN.

Erg jammer dat KPN niet meer service en een oplossing kan bieden.

Jouw probleem is anders dan van klant Maybe

Probeer je bevindingen in het topic dat je daarvoor had aangemaakt te doen.

https://forum.kpn.com/thuisnetwerk-72/geen-vpn-op-v10-485557

 

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Maybe, welkom! Goed om te zien dat je al uit de voeten kunt met de reacties die hierboven gegeven worden. In de meeste gevallen werkt het gewoon, na een wijziging in de instellingen aan de kant van de gebruiker. :-)

 

@MK22 wil jij het advies van @tmoesel ter harte nemen? We helpen je graag in je eigen topic verder. 

Er zit verschil tussen het KPN en het Vodafone netwerk.

Ik heb thuis OpenVPN draaien, dat werkt via openbare wifi, Vodafone mobiel, maar niet via KPN mobiel.

In mijn telefoon zitten 2 simkaarten (Xiaomi, MIUI11, Android 9 en 10) Als ik het VPN gebruik, dat is altijd, moet ik persee 4G van Vodafone gebruiken, dan werkt het. Via het KPN netwerk kan ik geen connectie krijgen.

De telefoon van mijn vrouw, Android 9 heeft hetzelfde probleem met KPN (heeft geen vodafone), maar grappig, Redmi 5 op basis van Android 8, werkt via de XS4All simkaart wel.

Vodafone is van mijn baas, dus wil mijn prive internet liever via eigen KPN netwerk hebben, buitendien, Vodafone heeft een beduidend slechter netwerk.

Iemand een idee?

Probleem gevonden…. APN van KPN staat op ipv4/ipv6

Ik krijg dus alleen een ipv6 ip nummer, dat verbindt geen ipv4 vpn server.

APN van KPN veranderd in ipv4 en hij doet het weer

OMG Je bent de beste Hansyt, dit is zo'n goed antwoord, mijn probleem is volledig opgelost. Ik gebruik simyo maar zij gebruiken het KPN netwerk. Jammer dat de KPN'ers dit niet konden oplossen. Maar toen ik mijn APN in ip4 veranderde, werkt alleen mijn VPN.
Ik zou u kunnen kussen, meneer.