Beantwoord

Oplossing voor doorgifte bekabeld internet naar meerdere kamers

  • 12 July 2019
  • 12 reacties
  • 771 keer bekeken

Ik heb 4 kinderen die allemaal bedraad internet op hun kamer hebben. Deze draden komem allemaal vanuit de router. Er ligt dus 1 hoofdkabel op zolder en deze moet door naar 4 aansluitingen. 1 naar de 1ste verdieping, 1 voor de xtra experia box, 1voor een laptop en 1 voor een PlayStation. Ik geprobeerd er een splitter/switch tussen te zetten. Dus de hoofdkabel in de ene kant en dan 2 of meer (afhankelijk van de mogelijkheid van de splitter) ethernetkabels naar verschillende apparaten. Het probleem is dat zodra is meer dan 1 kabels op de splitter aansluit geen enkel apparaat meer internet ontvangt. Hij geeft dan aan dat hij geen verbinding kan maken. Iemand nog een tip?

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
*Admin: topic verplaatst naar juiste board
icon

Beste antwoord door Anonymous 12 July 2019, 23:27

Bekijk origineel

12 reacties

Hallo @laatmaarzitten , je hebt dan een switch nodig, neem een 8-poort 1Gb exemplaar.
Wat bedoel je met extra experiabox?
@Jan-D sorry ik bedoel een extra digitale ontvanger. Zit er een verschil in een splitter of een switch? En moet ik dan op elke kamer waar meerder apparaten aangesloten moeten worden zo'n switch plaatsen? Kan dit ook icm de Wi-Fi versterker van KPN?
Hallo @laatmaarzitten , onder een splitter versta ik iets anders, met een wifi versterker van KPN heb je maar 1 extra LAN aansluiting, dat kan te weinig zijn, dan is een switch handiger en goedkoper.
Als je ook een extra digitale ontvanger via de switch aan wilt sluiten moet de switch over IGMP snooping beschikken, anders geen beeld, zo'n switch koop je in de KPN webshop of goede computerwinkel
@Jan-D Met deze zou het probleem dus opgelost moeten zijn? En kan ik die dan meerdere keren ertussen plaatsen? Naar een kamer op de 1ste verdieping loopt nl ook 1 kabel. Deze komt van zolder en zal dus al via een switch naar beneden gaan lopen. Kan ik daar dan weer een switch tussen zetten om de Wi-Fi versterker, interactieve tv en PlayStation op aan te sluiten?

Hallo @laatmaarzitten , die bedoel ik en zou moeten werken, als je ook een stroomaansluiting voor elke switch hebt.
Wat is trouwens je praktische internetsnelheid, met al die kinderen en jezelf en de tv's moet die snelheid wel gedeeld worden?
@Jan-D prima! Dan ga ik die bestellen. Bedabkt voor uw hulp.
Graag gedaan☺️
Reputatie 7
Badge +24
Ik vraag me wel af wat topicstarter bedoeld met een "splitter" 👀
Ik vraag me wel af wat topicstarter bedoeld met een "splitter" 👀
Hallo @Nick83 een switch dus.
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @laatmaarzitten Welkom hier en goed om te lezen dat @Jan-D je vraag helder heeft weten te krijgen én je van heel duidelijk advies heeft voorzien. Het apparaatje dat je nu hebt gevonden zou je probleem inderdaad moeten oplossen en ik hoop van harte dat het je helpt. Laat je het weten?
Zodra ik het apparaat binnen heb, ga ik er mee aan de slag. Ik houd jullie op de hoogte.
Alles is helemaal opgelost. Zowel bekabeld als draadloos doet het perfect op alle kamers. Bedankt voor de tips en jet meedenken

Reageer