Opmerkingen over de Experia Wifi

  • 3 January 2020
  • 2 reacties
  • 168 keer bekeken

Goede morgen. even een paar opmerkingen.

Ik heb twee wifi Experia Wifi versterkers aangeschaft.

De eerste met een directe netwerkkabel kabel aan modem lanport in serie met smart tv aangesloten. Wps op modem gedrukt en na drieminuten werkende wifi port.

De tweede direct  met lange netwerkkabel  naar zolder in serie met mijn nas.

Na nog eens drie minuten en een werkende tweede wifiport. 

perfect dus.

Ik heb wel wat opmerkingen over de WEB inter face. inloggen op de Experia v10 zie je dat het wifi uit staat maar duurde even dat ik doorhad dat je wel bij de mac tabel kan komen en dus de mac beveiliging gewoon kan blijven gebruiken. Staat nergens.

Daar de wifi in de v10 uitstaat zoals het moet, kan je ook het gast netwerk niet aan zetten en dat werkt nog niet via de wifi versterker.

De eerst wifi heeft een ip gekregen waar je op kan inloggen. je krijgt dan een overzicht wat er aan deze wifi hangt en kan de naam wijzigen in bv. kamer.

De tweede wifi hangt schematisch onder de eerste in de web interface wat eigenlijk fout is want hij staat parallel. 

Het is onmogelijk om via de web interface op de tweede wifi in te loggen, je komt altijd bij de eerste uit.???

De App op mijn iPad geef wel het juiste schematische beeld. Kan daar wel de naam aanpassen.

Maar ook daar geen mogelijkheid om gast netwerk te bedienen (staat ook ergens, komt nog) .

Netwerk is in totaal sneller geworden daar de v10 de wifi niet meer hoeft te bedienen en de wifi poorten dus met de hoge lan snelheid  de data aangeboden krijgen.

Ik zou graag in de folder, die bij de wifi in de doos zit, een betere beschrijving van de veranderingen in de v10 willen zien en wat niet en wel nog in de v10 kan worden bedient. scheelt zoek tijd.

 

 

Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt

 

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Hoi Lamt, welkom op het forum! Dank dat je de tijd en moeite hebt genomen om je bevindingen te delen. Ik heb wat antwoorden/info voor je over sommige van de punten die je noet:

  • de eerste Experia Wifi die je aansluit wordt de master en krijgt altijd het IP-adres 192.168.2.150. Dus daar kun je dan via dat IP op inloggen. De tweede krijgt een IP-adres toegewezen door de Experia Box. Je kunt op de Experia Box inloggen om te achterhalen wat dat IP-adres is, en dan vervolgens daarmee inloggen op de tweede Experia Wifi. 
  • Los van de wifi zelf blijft de Experia Box actief voor de overige instellingen rondom je netwerk
  • Omdat we niet van te voren weten wat voor Experia Box heeft, kunnen we geen papier bijvoegen met welke functies je nog wel via de Experia Box kunt blijven doen. Dat soort informatie is wel te vinden op plekken zoals het Forum e.d.

Meneer Erik dank u.

Ik heb het adres op 150 nooit gezien. kreeg onmiddellijk uit de dhcp 9 toegewezen en deze was ook direct benaderbaar???? nieuw software in de wifi????

Jammer maar volgens mij zou product support best wel wat aanwijzigen kunnen geven. hopelijk wordt er getest voor vrijgave.

Blijft over het grootte verschil in presentatie in de web interface en de app. de web is fout.