Beantwoord

Opnemen van tv-programma's op DVD/HDD

  • 2 December 2019
  • 3 reacties
  • 1422 keer bekeken

Hallo,  

Mijn zoon, met een licht verstandelijke beperking, vond het ook altijd heel leuk om programma's op te nemen en te branden. Na het opgeheven analoge signaal van de provider en met itv is dat niet meer mogelijk, toch ? Dat opnemen met Digitenne is dat nog wel steeds mogelijk ? En bij je andere reacties zie ik staan dat opnemen alleen met een Philips DVD/HDD recorder nog wel mogelijk is van itv ? Je neemt het dan eerst op via itv ? En dan speel je het door naar je recorder, hoe doe je dat ? Als dat weer mogelijk zou zijn, zou je onze zoon enorm blij maken. We hebben net een android tv aangeschaft omdat je dan wel weer zou kunnen opnemen via een externe usb hard disc, maar voor zover ik nu kan terug vinden kan dat volgens mij niet met itv van KPN.

Of zijn daar wel mogelijkheden voor, dan is hij in ieder geval zijn opnames niet na een jaar kwijt.

 

*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor vraag aangemaakt

 

icon

Beste antwoord door Anonymous 2 December 2019, 11:54

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @moonshine 
Je reageert op een topic van 4 jaar geleden.
Er is wel wat veranderd in die 4 jaar.
Het opnemen op een externe recorder kan en mag niet meer vanwege copyrechten.
Enkele TV's hebben de mogelijkheid om een externe harde schijf aan te sluiten doch ook deze kunnen niet opnemen via de externe ingangen zoals HDMI en scartingang(en)
Je kunt alleen maar opnemen via de coaxingang, de ingebouwde satellietontvanger, of de CI-module.

Ook het branden van de opgenomen programma's gaat niet meer lukken.
Dus je zou een Canal Digitaal satelliet-abonnement kunnen nemen en dan via de externe schijf opnemen, neem dan wel een grote harde schijf, want je kunt deze niet verwisselen voor een andere, want dan zijn de opnames in één keer weer weg.
Ook deze kun je niet meer op een dvd branden.

Dit natuurlijk alleen als de TV een ingebouwde satellietontvanger heeft, anders zou je nog een externe ontvanger moeten aanschaffen met opname mogelijkheid.
En natuurlijk een satellietschotel.

Er is nog een mogelijkheid en dat is Digitenne
Maar daar kunnen @Noordzee en/of @PeterG je wel meer over vertellen.

 

 

Hallo @moonshine , je zou het volgende eens kunnen proberen:

als jouw tv-decoder van KPN ook nog een scart-aansluiting heeft, de DVD-recorder aansluiten op scart, via de recorder een EXT1 of EXT2 of hoe dat bij jouw recorder heet de zender opzoeken waar de KPN-decoder op dat moment op afgestemd is en dan opnemen.

Je kunt alleen maar opnemen naar de zender waar je op dat moment naar kijkt.

Wil dat niet sluit dan de DVD-recorder aan via scart op de TV zelf en zoek ook weer via EXT1 of EXT2 naar de zender waar je op dat moment naar kijkt en neem dat op.

Ook hierbij geldt dat je alleen kunt opnemen waar je op dat moment naar kijkt.

Lukt dat ook niet, dan is het helaas einde verhaal met het opnemen van tv-programma's op dvd.

De ingebouwde analoge kanalenkiezer van de DVD-recorder heeft geen functie meer.

Succes.

 

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @moonshine. Welkom op het KPN Forum. Ik zie dat Huistijger en Jan-D al een antwoord hebben gegeven op jouw vraag. Kun je hier iets mee? Als je nog vragen hebt, stel ze gerust!

Reageer