Optical vebinding tussen HMB2260 en SennheiserRS5000 werkt niet.

  • 16 March 2019
  • 11 reacties
  • 98 keer bekeken

Weet iemand een oplossing? Via het menu (geluidsinstellingen) kom ik er niet uit. Groet, Jan Jansen

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

11 reacties

Reputatie 7
Werkt de optical verbinding van de HMB2260 wel naar een ander apparaat?
Heb het op een 5 jaar oude Samsung TV geprobeerd en daar werkt het ook niet.
Reputatie 7
Komt er wel rood licht uit die optische kabel als je hem los maakt van de Sennheiser?
Dat rode licht moet toch uit de zender komen dus de HMB2260 en dat doet ie. Als ik het kabeltje aan de Sennheiser zet, komt er geen licht uit.
Ik zie nu dat ik je vraag verkeerd heb begrepen. Het antwoord is dus "JA".
Reputatie 7
Dan zou je toch eigenlijk mogen verwachten dat het geluid het zou doen.
Kan je anders ook een de analoge audiokabel proberen?
Ja, dat klopt met een analoge kabel doet hij het. Probleem is dan: ik heb de HMB ook aangesloten op een versterker met luidsprekers. Mijn vrouw luistert via de luidsprekers (en ik hoor daar ook iets van), maar de geluiden zijn niet synchroon en dat is heel irritant. Het wordt dus nu eigenlijk een andere vraag: hoe krijg ik die geluiden synchroon. In het menu geluidsinstellingen kun je een zeker vertraging in msec instellen maar dat helpt ook niet. De Sennheiser aansluiten op de versterker geeft ook het asynchrone geluid, ook de hoofdtelefoon op de Tv geeft hetzelfde.
Ik hoop dat u een oplossing weet.
Met groet, Jan Jansen, Maastricht
Reputatie 7
Hmmm, daar moet ik toch echt passen.
Overigens zou ik me ook nog niet willen neerleggen bij die optische kabel.

Ik hoop dat snel iemand van KPN zal reageren in dit topic om je hier verder bij te helpen.

Ik ben alleen wel bang dat dat tijdsverschil ook met een werkende optische kabel het geval zal zijn.
Twee dagen geleden heb ik gechat met een medewerker van KPN op dit terrein. Die heeft me volledig in de steek gelaten. Overigens ben ik zeer tevreden over KPN, maar dit was een echte tegenvaller, Waarom belt iemand mij niet terug die meer verstand van zaken heeft. Dit was een echte tegenvaller.
Reputatie 7
Ik ben bang dat het bij KPN gewoon aan kennis ontbreekt bij dergelijke toch wel specifieke gevallen.
Het zou maar zo kunnen zijn dat die vertraging (gedeeltelijk) door de communicatie van het Sennheiser basisstation en de koptelefoon veroorzaakt wordt. Met name omdat je aangeeft dat dit ook het geval is als je Sennheiser aansluit op de versterker of koptelefoonaansluiting van de televisie.

Wel zou KPN je moeten kunnen helpen bij het aan de praat krijgen van die optische kabel.
Helemaal met je eens. Het zijn eigenlijk 2 problemen: één voor KPN en één voor Sennheiser. Voor die laatste ga ik terug naar de leverancier of zoek nog wat op het Internet. Niettemin bedankt voor je reactie. Jan J

Reageer